Varne kolesarske površine občani pogrešajo tudi v središču Mengša, na novourejeni Slovenski cesti, kjer kolesarji prihajajo v konflikt z vozniki motornih vozil. / Foto: Tina Dokl, arhiv Gorenjskega glasa

Varne kolesarske površine občani pogrešajo tudi v središču Mengša, na novourejeni Slovenski cesti, kjer kolesarji prihajajo v konflikt z vozniki motornih vozil. / Foto: Tina Dokl, arhiv Gorenjskega glasa

Na prvem mestu varnost

Občani Mengša med prometnimi izzivi vidijo prevelike hitrosti in tranzitni promet, poleg tega si želijo izboljšanje povezav za pešce in kolesarje.

Mengeš – V Mengšu so lani, tako kot še v nekaterih drugih občinah, pristopili k pripravi občinske celostne prometne strategije in v tem okviru izvedli več aktivnosti, v katerih so sodelovali občani in strokovnjaki. Analiza mnenj, ki so jih podali Mengšani, kaže, da si želijo izboljšanje infrastrukture za pešce in kolesarje ter umirjanje prometa, predvsem v bližini šol in vrtcev, rezultate povzemajo na občini.

V spletni razpravi o izzivih v prometu so pri hoji največkrat opozorili na pomanjkanje prehodov za pešce in obstoječe ureditve na nepreglednih mestih ali lokacijah, kjer promet poteka prehitro. Podobne izzive – povezane s hitrostjo in zagotavljanjem varnih površin – so nanizali pri kolesarjenju. V motornem prometu na številnih točkah zaznavajo prehitro vožnjo, bodisi zaradi prestrogih omejitev hitrosti ali njihovega neupoštevanja. Poleg tega so poudarili (pre)veliko količino tranzitnega prometa, pri čemer so označili lokacije v središču Mengša (Liparjevo, Ropretovo in Jelovškovo cesto), v stanovanjskih naseljih (Zavrti in Pri bajerju) ter na Gorenjski cesti pri industrijski coni. Velikokrat so omenili tudi križišče na Testenovi ulici, kjer je zaradi velike obremenjenosti glavne ceste oteženo vključevanje iz Loke pri Mengšu.

V zbiranju pobud za ukrepanje so občani poleg umirjanja prometa predlagali spremembe prometnih režimov (uvedbo enosmernih ulic, dovolilnic ...), ureditve površin oziroma povezav za pešce in kolesarje, med njimi na Slovenski cesti, ob Pšati, pešpoti v okolici šole in do skakalnice, kolesarske povezave med naselji in do središča Domžal, ter izboljšanje dostopnosti za gibalno ovirane zaradi neurejenih klančin, razraščene žive meje ali predmetov na pločnikih, kot so znaki, semaforji, drogovi javne razsvetljave.

Ena od aktivnosti, ki so jo izvedli v sklopu priprave prometne strategije, je bila tudi anketa. Ta je med drugim pokazala, da se sodelujočim zdi daleč najpomembnejša varnost ljudi, ko gre za načrtovanje prometa; navedlo jo je 75 odstotkov vprašanih, kar je po mnenju pripravljavcev strategije pomembno sporočilo za prihodnje mobilnostne ukrepe.