Enako kot doslej bo brv viseča z dvema pilonoma, za razliko od stare pa ne bo pokrita. Bo pa precej širša. / Foto: Občina Medvode
Nova brv do konca poletja
Začela se je gradnja nove brvi za pešce in kolesarje med Vikrčami in Mednom. Staro je ob avgustovskih poplavah leta 2023 s seboj odnesla deroča Sava.
Vikrče – Brv med Vikrčami in Mednom je povezovala občino Medvode z mestno občino Ljubljana. Uporabniki so že težko čakali začetek gradnje nove. »Glede na število pobud in vprašanj občank in občanov je brv v Vikrčah zagotovo ena najbolj pričakovanih investicij v okviru sanacije po poplavah,« poudarjajo na Občini Medvode.
Pretekli teden so sporočili veselo novico. »Po pridobitvi vseh zelenih luči državnih institucij začenjamo gradnjo. Novo brv bo zgradilo podjetje V3 s podizvajalci, ki je pripravo delavniške dokumentacije ter dela v delavnici začelo že decembra lani. V teh dneh se dela selijo tudi na teren, pogodbeni rok za izgradnjo nove brvi pa se izteče konec letošnjega poletja.«
Pogodbo v vrednosti 1,4 milijona evrov sta z izvajalcem podpisali Občina Medvode in Mestna občina Ljubljana, saj je v vsaki od občin polovica brvi in bo zato vsaka krila približno polovico vrednosti. Obe bosta denar črpali iz državnih sredstev za sanacijo po poplavah. Projektno dokumentacijo v vrednosti skoraj 40 tisoč evrov je kot pomoč za odpravo posledic poplav izdelalo in doniralo podjetje HSE Invest, ki je del skupine Holding Slovenske elektrarne.
Več kot devetdeset metrov dolgo leseno mostišče, ki ga je načrtoval inženir Stanko Dimnik, je oba bregova reke Save povezovalo od leta 1934. Objekt je bil kot tehnična dediščina vpisan tudi v register kulturne dediščine. »Ker je brv uničena, predmeta kulturne dediščine ni več, zato nova brv ne bo replika stare, ampak bo odgovarjala na potrebe in izzive današnjega časa. Za zavarovanje brvi v primeru ponovnih poplav bo nova jeklena brv daljša in zgrajena višje, kar bo omogočalo večji pretok reke Save. Enako kot doslej bo brv viseča z dvema pilonoma, za razliko od stare pa ne bo pokrita. Prostora za pešce in kolesarje bo precej več kot doslej, saj je bila širina prej okrog 1,1 metra, nova brv pa bo široka 3,5 metra, ker je del glavne državne kolesarske povezave med Gorenjsko in Ljubljano,« so pojasnili.
Ponovna povezava dveh občin bo dodatna spodbuda za trajnostno mobilnost.