Nov odsek državne ceste pod Sušo je dolg dobrih 940 metrov, strugo Selške Sore pa prečka s približno sedemdeset metrov dolgim mostom. / Foto: Simon Benedičič
Odprli cesto nad zadrževalnikom
V torek je stekel promet po novi regionalni cesti nad zadrževalnikom, ki ga v sklopu protipoplavne zaščite Železnikov urejajo pod Sušo pri Zalem Logu.
Železniki – Na podlagi dovoljenja za začasno uporabo državne ceste, ki ga je izdala Direkcija RS za infrastrukturo, so v torek sprostili promet po novem cestnem odseku med Železniki in Zalim Logom na lokaciji pod Sušo, kjer v sklopu druge faze državnega projekta protipoplavne ureditve porečja Selške Sore urejajo območje zadrževalnika vode. Kot je poudaril železnikarski župan Marko Gasser, so po dveh letih uporabe regionalne ceste, ki je potekala skozi gradbišče zadrževalnika, po makadamu in luknjah, sprostitev prometa po novozgrajeni cesti težko čakali. Komisijski pregled v začetku novembra je sicer pokazal nekaj pomanjkljivosti, a so jih izvajalci uspešno odpravili. »Nova cesta je izjemna pridobitev. Potovalni čas po Selški dolini se bo krepko skrajšal. Izboljšali se bosta prometna varnost in kakovost življenja,« je dejal župan in pristavil, da po tej regionalni cesti poteka ogromno prometa.
Na Direkciji RS (DRSV) za vode so pojasnili, da so s prestavitvijo in dvigom ceste omogočili gradnjo suhega zadrževalnika. »Dolžina novega cestnega odseka znaša 942 metrov. Trasa se vzpenja nad vrh pregrade, prečka strugo Selške Sore z mostom dolžine približno 70 metrov, nato pa se postopoma spušča proti obstoječi cesti. Na novo urejeni trasi je zgrajena tudi kolesarska pot, kar povečuje varnost in trajnostno mobilnost.«
Na DRSV so še poudarili, da je zadrževalnik na Selški Sori pod Sušo osrednji objekt v okviru protipoplavne zaščite Železnikov. »Pregrada zadrževalnika, visoka 20 metrov in dolga 80 metrov, bo zagotavljala milijon kubičnih metrov prostora za zadrževanje visokih voda.«
»S tem bo znižana intenzivnost visokovodnih valov, ki ogrožajo območje.« Predvidevajo, da bodo dela končali avgusta prihodnje leto.
Župan Marko Gasser je poudaril, da so izjemno hvaležni, da so po katastrofalnih poplavah leta 2007 dočakali izvedbo protipoplavne zaščite Železnikov. »Gre za zgodovinski projekt. Ureditev porečja Selške Sore je trenutno največji projekt, ki se izvaja v okviru protipoplavne zaščite v Sloveniji,« je pojasnil župan in dodal, da projekt ni pomemben le za Železnike, pač pa bo izboljšal poplavno varnost celotne Selške doline, Škofje Loke in drugih krajev dolvodno.