V vodarino so bili vključeni stroški vodenja in vzdrževanja katastra javne infrastrukture ter izdajanja projektnih pogojev in soglasij. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl

V vodarino so bili vključeni stroški vodenja in vzdrževanja katastra javne infrastrukture ter izdajanja projektnih pogojev in soglasij. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl

Preveč zaračunana vodarina?

Javno komunalno podjetje Prodnik je v vodarino vključilo stroške, ki po ugotovitvah računskega sodišča niso del obveznih storitev oskrbe s pitno vodo in bi se morale financirati iz občinskih proračunov.

Domžale – Računsko sodišče je v revizijskem poročilu za leto 2022 lanskega novembra Javnemu komunalnemu podjetju (JPK) Prodnik izreklo mnenje s pridržkom. Ugotovilo je namreč, da je podjetje v vodarino vključilo stroške, ki niso del obveznih storitev gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo, kot jih določa zakonodaja. Ti stroški so namreč vključevali vodenje in vzdrževanje katastra javne infrastrukture ter izdajanje projektnih pogojev in soglasij. Vodarina lahko namreč v skladu z zakonodajo pokriva le stroške oskrbe s pitno vodo, dodatne naloge, kot sta vzdrževanje in vodenje katastra, pa bi se morale financirati iz občinskih proračunov. Skupaj je šlo za dobrih sedemdeset tisoč evrov več, ki jih je podjetje zaračunalo uporabnikom. Na drugi strani je podjetje za določene posebne storitve zaračunalo 759 evrov manj, kot bi moralo.

JKP Prodnik izvaja gospodarske javne službe v občinah Domžale, Mengeš, Trzin, Lukovica in Moravče, ki so tudi njegove družbenice.

Sodišče je ugotovilo tudi nepravilnosti pri nabavi blaga, materiala, storitev in osnovnih sredstev, kjer ni dokumentiralo načina preverjanja trga in ravnalo v neskladju z načelom transparentnosti javnega naročanja, finančna zavarovanja je pridobilo prepozno, poleg tega ni zadržalo finančnih sredstev do izpolnitve obveznosti izvajalca. Na področju določitve prejemkov direktorja je neustrezno opredelilo merila uspešnosti za določitev spremenljivega prejemka direktorja, v pogodbi o zaposlitvi pa je določilo odpravnino v neskladju z zakonom.

Ker vse razkrite nepravilnosti niso bile odpravljene med revizijo, je računsko sedišče zahtevalo predložitev odzivnega poročila, ki ga je Prodnik predložil v predpisanem roku in v katerem so predstavili popravljalne ukrepe. V zvezi z napačnim obračunavanjem vodarine je Prodnik seznanil občine ustanoviteljice z neskladnostjo določil občinskih odlokov o oskrbi s pitno vodo s predpisi in jih pozval k odpravi.

Glede odpravnine pa je nadzorni svet z direktorjem sklenil aneks k pogodbi o zaposlitvi, s katerim je bilo črtano določilo, da je direktor upravičen do izplačila odpravnine zaradi prenehanja delovnega razmerja iz poslovnega razloga v skladu s kolektivno pogodbo, če po prenehanju mandata odkloni razporeditev na ustrezno delovno mesto in mu delovno razmerje v družbi preneha.

Zakonodajo bodo preučili

Z vprašanji glede napačno obračunane vodarine smo JKP Prodnik zaprosili za pojasnilo, kakšen je bil ta strošek na letni ravni oz. na posamezno položnico za povprečno štiričlansko gospodinjstvo ter na kakšen način se lahko preveč zaračunan strošek povrne gospodinjstvom. »Javno komunalno podjetje Prodnik je izvedlo vse popravljalne ukrepe, ki so izhajali iz revizije o pravilnosti dela poslovanja Javnega komunalnega podjetja Prodnik, d. o. o. Popravljalni ukrepi od podjetja Prodnik, d. o. o., ne zahtevajo ukrepov, ki jih navajate v vašem vprašanju,« so nam odgovorili.

Po odgovore smo se obrnili tudi na domžalsko občinsko upravo, ki je z okoli 14 tisoč gospodinjstvi daleč največja med vsemi občinami, v katerih oskrbo s pitno vodo zagotavlja JKP Prodnik. Kot nam je pojasnil direktor Janez Ziherl, računsko sodišče pravne podlage za takšno odločitev ni navedlo. »Gre tudi za podatke, ki niso obvezni za vodenje katastra, ki naj bi ga vodila občina, pač pa so potrebni za samo delovanje komunalnega podjetja in so precej bolj obsežni od tega, kar bi bila občina dolžna voditi,« je pojasnil direktor občinske uprave, ki je dodal, da te podatke večinoma vodijo komunalna podjetja. Po mnenju občinske uprave je to tudi ekonomično in smiselno, saj gre za zagotavljanje operativnosti komunalnega podjetja. »Bomo pa vsekakor podrobneje preverili zakonodajo, in če bo ugotovljeno, da je odločitev upravičena, bomo začeli postopke sprememb odlokov,« je še povedal Ziherl.