Na Mestni občini Kranj ocenjujejo, da bo letno nadomestilo Arrivi za izvajanje mestnega prometa znašalo okoli tri milijone evrov. / Foto: Tina Dokl

Na Mestni občini Kranj ocenjujejo, da bo letno nadomestilo Arrivi za izvajanje mestnega prometa znašalo okoli tri milijone evrov. / Foto: Tina Dokl

Se bodo Kranjčani vozili zastonj

Ob potrjevanju cen vozovnic za izvajanje mestnih linijskih prevozov v Kranju na seji mestnega sveta se je pojavila tudi pobuda, da bi bila uporaba mestnega prometa za vse Kranjčane brezplačna.

Kranj – Potem ko je Mestna občina Kranj (MOK) konec lanskega leta z družbo Arriva podpisala novo petletno koncesijsko pogodbo za izvajanje mestnega potniškega prometa, je kranjski mestni svet ta mesec potrdil še cenik vozovnic. Cene ostajajo enake kot doslej: dnevna vozovnica stane en evro, mesečna deset in letna sto evrov. Za otroke do šestega leta starosti je prevoz brezplačen, starejši otroci do 15. leta starosti pa imajo 50-odstotni popust. Po novem so do brezplačnega mestnega linijskega prevoza od kraja prebivališča do osnovne šole upravičeni vsi učenci, ki stanujejo dlje kot 1,5 kilometra od šole. Doslej so bili do brezplačnega mestnega linijskega prevoza upravičeni osnovnošolci, ki stanujejo več kot štiri kilometre od šole, tako kot je zapisano tudi v zakonu o šolstvu.

Mestni svetniki so v razpravi podali predloge, da bi razširili krog učencev, ki bi bili upravičeni do brezplačnega prevoza z mestnim prometom. Bojan Homan (SDS) je na primer predlagal, da bi občina vsem šolarjem omogočila brezplačne prevoze na vseh linijah mestnega prometa. Igor Velov (Lista za razvoj Kranja) pa je razmišljal, da bi morala občina v obzir vzeti tudi druge kriterije, ne samo oddaljenosti učenčevega bivališča od šole. Kot je dejal, je zanj pomembnejše, da brezplačni prevoz omogočijo vsem šolarjem, ki nimajo zagotovljene varne poti v šolo, ne glede na to, kako daleč od nje živijo. Andraž Jakelj, vodja urada za družbene dejavnosti, je odgovoril, da že zdaj otrokom, ki nimajo varne poti v šolo, pripada prevoz do šole bodisi z redno linijo bodisi se uvede posebna linija. Kriterij razdalje pa so iz štirih kilometrov na poldrugi kilometer znižali, ker so nekatere šole že doslej delile brezplačne vozovnice otrokom, ki živijo bližje od štirih kilometrov do šole.

Brezplačno za vse Kranjčane

Podžupan Janez Černe (SD) pa je presenetil s pobudo, da bi bil mestni avtobus brezplačen kar za vse občane, ne samo za otroke. Kot je pojasnil, pobudo daje kot mestni svetnik, in ne v imenu vodstva MOK, in sicer na podlagi podatkov, koliko denarja občina letno plača koncesionarju za izvajanje mestnega prometa in koliko ga dobi povrnjenega od prodaje vozovnic.

Mestna občina Kranj ima s prevoznikom Arriva sklenjeno tudi pogodbo za izvajanje šolskih prevozov za obdobje od 1. decembra 2024 do 31. avgusta 2025. Vrednost pogodbe je dobrih 668 tisoč evrov.

Koncesionar Arriva namreč dobi plačilo na podlagi prevoženih kilometrov, pri čemer število prepeljanih potnikov ni pomembno. Po podatkih mestne uprave je tako občina lani Arrivi za izvajanje mestnega prometa plačala 2,36 milijona evrov, s prodajo vozovnic pa so iztržili le 216 tisoč evrov. Z novo koncesijsko pogodbo, ki je začela veljati z letošnjim letom, pa je cena prevozov še višja; na MOK ocenjujejo, da bo letno nadomestilo koncesionarju znašalo okoli tri milijone evrov.

Ob tem je Černe še predlagal, naj MOK državi poda pobudo, da zakonsko mejo za subvencioniranje javnega mestnega potniškega prometa zniža s 100 tisoč na 30 tisoč prebivalcev. S tem bi bile do državne subvencije upravičene tudi druge občine, ne le Ljubljana in Maribor. Ljubljana ima na primer z državno subvencijo pokritih kar 60 odstotkov stroškov mestnega prometa, Maribor pa precej manj, je poudaril.

Župan Matjaž Rakovec se je strinjal z vsem povedanim. Različni predlogi glede brezplačnih prevozov v mestnem prometu obstajajo tudi znotraj mestne uprave, zato bi bilo dobro o tem opraviti širšo razpravo s predstavniki vseh svetniških skupin, je dejal.