S prostovoljstvom poveš, da ti ni vseeno
Obvoznica mimo starega dela Železnikov poteka po novozgrajenem obrežnem zidu Selške Sore. / Foto: Gorazd Kavčič
Skozi Železnike končno po obvoznici
Minuli petek je stekel promet po težko pričakovani obvoznici v Železnikih. »Danes je zgodovinski dan za občino Železniki,« je poudaril železnikarski župan Marko Gasser.
Železniki – Po nedavnem komisijskem pregledu so v Železnikih v petek sprostili promet po obvoznici mimo starega dela mesta. Kot je ob tem pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, so cesto predali v začasno uporabo, ker še nima uporabnega dovoljenja, a se jim je zdelo prav, da to storijo, ker gre za veliko pridobitev. Po pridobitvi uporabnega dovoljenja bo cesta tudi uradno odprta. Župan Marko Gasser je ob sprostitvi prometa po obvoznici poudaril, da gre za zgodovinski dan za njihovo občino in da so ta dogodek čakali dobrih sedem desetletij. Poleg nekaterih občanov so se ga udeležili tudi predsednik državnega sveta Marko Lotrič in minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luka Mesec, oba iz Selške doline, ter poslanec državnega zbora Žan Mahnič.
Ministrica je spomnila, da je po dolgih letih vlada leta 2007 sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta za železnikarsko obvoznico. »Trajalo je skoraj dvajset let, da smo prišli do te cestne pridobitve. Vsi, ki smo se oz. ste se kdaj vozili tu, lahko ugotovite, da bo to res velika pridobitev za ljudi, ki živijo ob stari cesti.«
Promet je doslej potekal skozi ozko trško jedro Železnikov. »Prometa je ogromno – 3500 vozil dnevno, v času prometne konice pa se poveča za dvakrat. Samo tisti, ki tu živimo, vemo, kako neznosna je prometna situacija,« je dejal župan. Povedal je, da je bila trasa obvoznice prvič zakoličena že leta 1968. Tako je po besedah župana ostalo vse do februarja lani, ko je občini in direkciji za infrastrukturo uspelo skleniti dogovor s pritožnico, ki je vložila pritožbo na gradbeno dovoljenje.
Župan Marko Gasser je izrazil zadovoljstvo, da jim je uspel ta dogovor, da so dela lahko stekla in da so dočakali novo cesto. To je bilo pomembno tudi zato, ker je obvoznica del obsežnega, več kot 34 milijonov evrov vrednega projekta protipoplavne ureditve porečja Selške Sore, ki ga sofinancirata država in EU. Po umiku pritožbe tako ni bilo potrebno preprojektiranje, da bi protipoplavno zaščito izvedli do konca, črpanje denarja pa ni bilo več ogroženo.
Kilometer dolgo obvoznico je Gorenjska gradbena družba skupaj s podjetjem Mapri Proasfalt začela graditi aprila lani. Nova cesta poteka po levem obrežnem zidu Selške Sore od nogometnega igrišča do navezave na obstoječo cesto v bližini kulturnega doma, projekt pa je zajemal tudi ureditev pripadajoče komunalne infrastrukture. Naložba je stala dobrega 4,1 milijona evrov, od tega je 3,6 milijona evrov zagotovila država, preostalo pa občina.
Župan je zadovoljen, da je promet po novi cesti stekel še pred začetkom šolskega leta. Poudaril je, da se bosta z obvoznico krepko izboljšali prometna varnost in pretočnost prometa v občini. Promet je po njegovem ključen, da prebivalci ostanejo v njihovi občini in da se njihovo število ne bo zmanjševalo.
Po napovedih župana nameravajo v prihodnje poskrbeti še za protihrupno ograjo, ki je leta 2019 izdelana projektna dokumentacija ni predvidela, pri čemer upajo na finančno pomoč države. »Da smo ta projekt izpeljali do konca, si nismo upali v spremembo gradbenega dovoljenja.«
Gradnja obvoznice se je navezovala na prvo fazo protipoplavnih ukrepov v Železnikih, ki je že končana. Po podatkih župana je bil pred dobrim mesecem in pol izveden tehnični prevzem, objekti pa so predani v uporabo. Vesel je, da se lepo odvija tudi druga faza projekta, v sklopu katere na lokaciji pod Sušo urejajo visokovodni zadrževalnik. Ta čas gradijo novo cesto na tem območju, na katero naj bi promet preusmerili do konca septembra, nato pa bo stekla aktivna gradnja zadrževalnika, na katerem določena dela tudi že potekajo.