Pogrešajo enajstletnega Aldina Mutapčića
Medvode – Električna kolesa je v Medvode pripeljal projekt SmartMOVE: Pametne rešitve za trajnostno mobilnost v Sloveniji, v katerem so bile izbrane za pilotno območje. Nahajajo se na postajališčih pri Tržnici Medvode, kjer so štiri priklopna mesta, pri zdravstvenem domu na Svetju in pokopališču v Preski, kjer so po trije priklopi, ter pri železniški postaji, kjer ima postajališče pet priklopnih mest. Zanj in za nakup treh e-koles – skupno jih je deset – je sredstva prispevala Občina Medvode. S plačilom letne članarine v višini 20 evrov si uporabnik lahko kolo za 45 minut izposodi brezplačno. Za vsakih nadaljnjih 30 minut je cena izposoje 1,30 evra, kolikor znaša tudi brez članarine.
Projektni partnerji so izbrali sistem e-koles Nomago Bikes. Kompatibilen je z ljubljanskim in tako predstavlja novost tudi v regiji. Direktorica Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije mag. Lilijana Madjar in medvoški župan Nejc Smole se nadejata, da bo vodil v povezovanje z drugimi občinami. »Župani Ljubljanske urbane regije so že sklenili, da bo celovita mreža eden naših prioritetnih projektov; verjamem, da bomo tako občine trajnostno povezane z električnimi kolesi v celi regiji,« je dejala direktorica razvojne agencije, vodilne partnerice v projektu SmartMOVE, ki se ukvarja z izzivi trajnostne mobilnosti na območjih z veliko prometa. Izvedbo sofinancirajo Islandija, Lihtenštajn in Norveška s sredstvi Finančnega mehanizma Evropskega gospodarskega prostora 2014–2021 in slovenske soudeležbe v okviru programa Blaženje podnebnih sprememb in prilagajanje nanje.
V Medvodah si želijo pridobiti evropska sredstva tudi za ureditev postajališč izven mesta. »Imamo srčno željo, da se sistem znotraj občine razširi in da kolesarjenje postane rdeča nit prometa v Medvodah,« je na sobotnem dogodku dejal župan Nejc Smole. Občane so že povabili, naj predlagajo nove lokacije za izposojo e-koles.
V rokah občanov je bila tudi izbira imena za sistem izposoje. Na natečaj, objavljen v januarju, je prispelo kar 79 predlogov. V ožji krog jih je pristojna komisija uvrstila osem, med katerimi je v spletnem glasovanju zmagal MedvodEK, ki poleg imena občine s končnico EK poudarja, da so na voljo električna kolesa.
Druga novost na področju trajnostne mobilnosti je brezplačna avtobusna linija na relaciji Medvode–Polhograjci, uvedena v okviru projekta Približajmo Polhograjce, ki se s podporo iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja izvaja pod okriljem LAS Za mesto in vas. Z možnostjo uporabe javnega prevoza Občina Medvode želi zmanjšati pritisk prometa na zavarovano območje Polhograjskih dolomitov, hkrati pa omogočiti lažji dostop ranljivejšim skupinam.
Brezplačne vožnje bodo v pilotni izvedbi potekale vsako soboto in nedeljo do konca maja prihodnje leto, v poletno-jesenski sezoni (do konca oktobra) šestkrat dnevno, v zimski štirikrat. Avtobus s 16 sedeži bo omogočal tudi prevoz koles. Na pot bo krenil pri športni dvorani, nato pa ustavljal pri nogometnem igrišču in Kmetijski zadrugi v Medvodah ter na postajališčih Goričane – kopališče, Sora – Jezeršek, Trnovec pri Rusu, Ločnica (izhodišče za na Osolnik), Legastja, KS Trnovec in POŠ Topol.
»Če se bo projekt prijel, ga bomo peljali tudi naprej; verjetno pa ga bomo še razvijali,« je napovedal župan Nejc Smole. Na otvoritveni vožnji je potnikom tudi predstavil kraje, po katerih jih je vodila pot, in potek sanacije v dolini Ločnice; druženje na Katarini pa so popestrili še domačini.