Z javne razprave o stanju prometa v občini Železniki / Foto: Simon Benedičič

Z javne razprave o stanju prometa v občini Železniki / Foto: Simon Benedičič

Tudi v Železnikih razprava o prometu

Po javni razpravi o stanju prometa Občina Železniki vabi še k sodelovanju v digitalni javni razpravi. Pobude jim bodo v pomoč pri pripravi celostne prometne strategije.

Železniki – V sklopu priprave občinske celostne prometne strategije je Občina Železniki minuli teden pripravila javno razpravo o stanju prometa v občini. Kot je pojasnil Goran Jovanović iz podjetja Appia, ki za Železnike pripravlja nov strateški dokument, se bodo osredotočili na izboljšanje pogojev za hojo, kolesarjenje, javni prevoz ter alternativnih oblik mobilnosti zaradi zmanjšanja obsega osebnega motornega prometa, se pa zavedajo specifik občine zaradi precejšnje razpršenosti naselij.

Anketa, ki so jo že prej opravili med občani, je pokazala, da 78 odstotkov vsakodnevnih poti opravijo z avtom, devet odstotkov peš, osem odstotkov s kolesom, tri odstotke pa z javnim potniškim prevozom, kar je po besedah Jovanovića izjemno malo, verjetno tudi na račun specifičnosti občine. »Želimo si, da bi se javni potniški promet bolj razvil. Peša predvsem v soboto in nedeljo, medtem ko je med tednom dokaj solidno urejen. Imate pa zelo razpršeno naseljenost, ki bi jo zelo težko pokrili s klasičnim javnim potniškim prometom. Predlagali bomo rešitve, primerne za to okolje,« je dejal. Dve tretjini anketiranih je odgovorilo, da bi jih k večji uporabi javnega prevoza spodbudile boljše povezave in boljši vozni redi.

Pripravljavci prometne strategije, ki naj bi bila sprejeta v začetku prihodnjega leta, so trenutno v fazi analize obstoječega stanja, nato pa bodo pripravili akcijski načrt in opredelili končni nabor ukrepov. Pri iskanju rešitev jim bodo v veliko pomoč tudi predlogi občanov, je poudaril Jovanović.

Javna razprava je sicer pritegnila le peščico udeležencev. Podžupan Tomaž Demšar je poudaril, da se občina trudi za izboljšanje prometne urejenosti, njegova prioriteta pa je kolesarska povezava Selca–Dolenja vas. Slišati je bilo pobudo o preureditvi križišča pri pošti na Češnjici v krožišče in pripombo o nepreglednosti križišča pri podjetju Niko zaradi visoke žive meje. Pripravljavce dokumenta so prosili, naj upoštevajo, da se je po odprtju obvoznice spremenila prometna situacija skozi stari del Železnikov in da naj tam predvidijo parkirna mesta. Slišati je bilo tudi pobudo, da bi se morali Železniki ter tudi občini Gorenja vas - Poljane in Žiri nujno povezati s Škofjo Loko in predlagati postavitev potniškega centra na železniško postajo na Trato, ob tem pa avtobusne prevoze optimizirati in jih uskladiti z železniškim prometom. To bi prebivalce iz Selške in Poljanske doline spodbudilo k uporabi javnih prevozov in prispevalo tudi k prometni razbremenitvi Ljubljane. Jovanović je razložil, da je v procesu izdelave prometne strategije predvideno tudi sodelovanje z mejnimi občinami in da bodo skušali uskladiti stične točke.

Občina sedaj vabi še k sodelovanju v digitalni javni razpravi, ki bo odprta vsaj do konca septembra. Povezava je na spletni strani www.zelezniki.si, sodelujoči pa lahko v interaktivni zemljevid vpišejo pobude in izzive, s katerimi se soočajo na področju prometa.