podvoz lesce grafika / Foto: Drsi

Prikaz načrtovane ureditve območja železniške postaje Lesce Bled / Avtor: Direkcija RS za infrastrukturo

Veselijo se podvoza, skrbi jih promet

Krajani Lesc so izvedeli podrobnosti o težko pričakovani gradnji podvoza pod železnico. Z načrtovano rešitvijo so zadovoljni, a jih skrbi predvidena preusmeritev avtobusnega in tovornega prometa na regionalno cesto mimo šole.

Lesce – Na območju obstoječe železniške postaje Lesce Bled je premalo postajnih tirov za normalno križanje potniških in tovornih vlakov. Peronska infrastruktura je dotrajana in neustrezna, prav tako tudi dostop do peronov, je osnovne razloge za načrtovano prenovo železniške postaje Lesce Bled v sredo na javni predstavitvi pojasnil Darko Megla, vodja projekta na direkciji za infrastrukturo. Omejitve obstoječe infrastrukture se odražajo v poteku železniškega prometa, posledice pa so zamude, ki se kopičijo in jih je težko odpraviti, je povedal. »Želimo zagotoviti primerno število postajnih tirov, da bodo mogoči sočasni uvozi daljših vlakov in da ne bo ozkih grl pri odvijanju prometa,« je poudaril.

V okviru projekta nadgradnje postaje je predvidena ureditev nove peronske infrastrukture, vključno s t. i. otokom, na katerega bo dostop z obeh strani železniške proge urejen po podhodu. Postavljene bodo nove tirnice, betonski pragovi in vozna mreža. Nadgrajene bodo signalnovarnostne naprave in urejena bo protihrupna zaščita.

Predsednik TD Lesce Zlatko Kavčič je ocenil, da predstavljeni predlog projekta rešuje skoraj vse težave, s katerimi se Leščani srečujejo že desetletja.

Pomemben del projekta bo gradnja podvoza, ki bo nadomestil obstoječe nivojsko križanje na Alpski cesti; ta je nujen tako zaradi načrtovane gradnje drugega tira kot zaradi dejstva, da zakonodaja že zdaj ne dovoljuje nivoj­skih križanj v bližini železniških postaj. Podvoz, katerega severni vstop bo urejen z Železniške ulice, bo širok 9,5 in visok 3,5 metra, v njem bo­sta tako obojestranski pločnik kot pas za kolesarje, hitrost prometa pa bo omejena na trideset kilometrov na uro.

Sanirana bo tudi postajna zgradba, ki je sicer spomeniško zaščitena, obstoječi skladiščni objekt z nakladalno rampo pa bodo porušili, saj je prav na tem mestu načrtovan vstop v podhod za pešce in kolesarje, ki bo vodil do peronskega otoka in naprej na drugo stran železniških tirov. V podhod bosta vodila tako stopnišče kot dvigalo, ki bo po zagotovilih načrtovalcev dovolj veliko, da bo vanj mogoče zapeljati kolo.

Kot so še povedali na predstavitvi, naj bi bila postaja Lesce Bled v prvi vrsti namenjena potniškemu prometu, na tovornega pa naj bi bila osredotočena železniška postaja v Podnartu.

Ob železniški postaji bo urejeno še dodatno parkirišče za okoli petdeset vozil, načrtovana pa je tudi gradnja nove avtobusne postaje z obračališčem, saj predvidena višina podvoza omogoča uporabo le osebnim in intervencijskim vozilom, tovorni in avtobusni promet naj bi bila speljana po drugih prometnicah.

Spremenjena prometna situacija

Prav spremenjena prometna situacija je tisto, kar najbolj skrbi krajane, ki so se v velikem številu udeležili predstavitve. Nekdanji radovljiški župan Janko S. Stušek je tako izrazil prepričanje, da bi bilo treba predvsem za avtobuse zagotoviti ohranitev obstoječih poti. Edina druga možnost poti v smeri Bleda in Jesenic bi bila namreč zanje po Dežmanovi ulici mimo Alpskih blokov in osnovne šole, kar je za večino Leščanov nesprejemljivo.

Nova prometna ureditev bi otežila tudi dostop tovornih vozil, saj zanje v okviru projekta ni predvidene ustrezne navezave iz poslovno-industrijske cone Veriga na Alpsko cesto, pa je opozoril Klemen Ažman iz logističnega podjetja Ažman. »Predlagana ureditev je za nas slaba in nesprejemljiva in borili se bomo proti njej, razen če bosta občina in direkcija zagotovili nadomestna zemljišča, kamor bi lahko prestavili svojo dejavnost,« je napovedal Ažman.

Da bi načrtovana nova prometna situacija lahko povzročala težave in kaos v prometu, pa so opozorili tudi nekateri drugi krajani. Tudi zato, ker je načrtovano, da se Alpska cesta konča na mestu trenutnega križanja z železnico, kar pomeni, da bo ves promet speljan po že zdaj obremenjeni Železniški ulici.

Načeloma dober projekt

Dolgoletni predsednik Turističnega društva Lesce Zlatko Kavčič je ocenil, da predstavljeni predlog projekta rešuje skoraj vse težave, s katerimi se Leščani srečujejo že desetletja, bi pa po njegovem mnenju nekatere manjše prilagoditve lahko projekt še izboljšale.

Eden od predlogov je bil tudi ureditev turističnoinformativne točke na železniški postaji, na katero je opozorila direktorica radovljiškega zavoda za turizem Kaja Beton. Pri tem je tako kot nekateri drugi udeleženci srečanja opozorila, da je postaja, ki nosi ime Lesce Bled, med drugim vstopna točka tudi za Bled, zaradi česar bi bilo treba dobro razmisliti o vseh nanjo navezanih prometnih tokovih.

Osrednje prometno vozlišče občine

Z njo se je strinjal tudi Andrej Golčman, predsednik Krajevne skupnosti Radovljica, ki je predlagal, da se za turistično informacijsko točko uredi t. i. Kraljeva čakalnica; ta je zdaj in v načrtih za prihodnje namenjena tehnični podpori delovanja postaje. »Lokacija leške železniške postaje je skupaj z avtobusnim postajališčem osrednje prometno vozlišče občine v smislu navezave na javni sistem prevozov. Zato menim, da je več pozornosti treba nameniti parkirnim prostorom, predvsem možnosti ureditve sistema 'park and ride' (P+R), ter primerni avtobusni postaji,« je poudaril.

Župan Radovljice Ciril Globočnik je izrazil zadovoljstvo, da se dolgo pričakovani projekt podvoza v Lescah vendarle bliža uresničitvi. Računa, da bi bila lahko nadgradnja železniške postaje Lesce Bled na vrsti takoj za nadgradnjo železniške postaje na Jesenicah.

Vodja projekta Megla, ki načeloma še ni želel govoriti ne o stroških ne o časovnici izvedbe, pa je pojasnil, da je izvedba projekta odvisna od zagotovitve finančnih sredstev in pridobitve potrebnih zemljišč. »Večino imamo sicer že na voljo, manjkajo pa nam nekatera manjša,« je pojasnil.