Ljudje, ki živijo v bližini železniške proge, zaznavajo povečan hrup, ki ga z oddajanjem zvočnih signalov povzročajo vlaki. / Foto: Tina Dokl

Vlaki trobijo pogosteje

Spremembe po lanski hudi železniški delovni nesreči, ki je terjala dve življenji

Medvode – V zadnjem času ljudje, ki živijo v bližini železniških prog, tudi ob progi od Ljubljane do Jesenic, zaznavajo povečan hrup, ki ga z oddajanjem zvočnih signalov povzročajo vlaki. Z vprašanji se obračajo tudi na občine, kot je to v primeru Občine Medvode. Na slednji so za odgovore zaprosili Slovenske železnice, kjer so jim potrdili, da je hrup, ki ga na javni železniški infrastrukturi povzroča železniški promet, najpogostejši razlog, zaradi katerega se v zadnjih letih nanje s pritožbami obrača javnost. In tovrstnih pritožb je v zadnjem času na območju celotne države več, kot jih je bilo.

»Po lanski delovni nesreči morajo vsi železniški operaterji dosledno zagotavljati dajanje zvočnih signalnih znakov na način, kot je to predpisano z veljavno pravno regulativo, ki ureja področje varnosti železniškega prometa.«

»Decembra lani se je na železniškem odseku Postojna–Prestranek zgodila delovna nesreča, ko je v skupino devetih zaposlenih, ki je na železniški progi izvajala nujna vzdrževalna dela, trčil potniški vlak. Dva delavca sta izgubila življenje. Po navodilih resornega organa ministrstva, kar pomeni Javne agencije za železniški promet v Republiki Sloveniji, ki pokriva železniški promet, morajo po tej nesreči vsi železniški operaterji dosledno zagotavljati dajanje zvočnih signalnih znakov na način, kot je to predpisano z veljavno pravno regulativo, ki ureja področje varnosti železniškega prometa. Inšpektorat za železnice v zadnjem času to tudi pogosto preverja. V izvedenih inšpekcijskih nadzorih je bilo v zvezi s tem že izdanih nekaj glob strojevodjem, ker po mnenju nadzornih organov niso ustrezno zvočno opozarjali na prihod vlaka,« so v odgovoru pojasnili v Štabni službi za notranji nadzor, kakovost in okolje.

Dodali so še, da se strojevodje, ki upravljajo železniška tirna vozila, ki so v lasti SŽ – Potniški promet in SŽ – Tovorni promet, zavedajo, da z dajanjem zvočnih signalov povzročajo dodaten hrup, kar je običajno moteče za ljudi, ki živijo v neposredni bližini železniške proge, zato jih posebno v nočnem času uporabljajo striktno in skladno s Signalnim pravilnikom zelo preudarno, nikakor pa ne, če to ni potrebno.

×