Strategija temelji na varnem, dostopnem in učinkovitem prometnem sistemu, ki spodbuja hojo, kolesarjenje in uporabo javnega prevoza. Fotografija je simbolična. / Foto: Gorazd Kavčič, arhiv Gorenjskega glasa

Strategija temelji na varnem, dostopnem in učinkovitem prometnem sistemu, ki spodbuja hojo, kolesarjenje in uporabo javnega prevoza. Fotografija je simbolična. / Foto: Gorazd Kavčič, arhiv Gorenjskega glasa

Za učinkovit promet

Kranjski svetniki so sprejeli občinsko celostno prometno strategijo, ki je ključni dokument za dolgoročno načrtovanje trajnostne mobilnosti, izboljšanje dostopnosti in dvig kakovosti bivanja.

Kranj – Kot so pojasnili na kranjski občini, strategija temelji na varnem, dostopnem in učinkovitem prometnem sistemu, ki spodbuja hojo, kolesarjenje in uporabo javnega prevoza, obenem pa zmanjšuje odvisnost od avtomobilov. Osrednji cilji so večja varnost udeležencev v prometu, zmanjšanje negativnih vplivov prometa na okolje ter izboljšanje javnega prometa. Vizija in cilji so zastavljeni dolgoročno, medtem ko so ciljne vrednosti in akcijski načrt natančno opredeljeni za obdobje 2025–2032.

Strategija se osredotoča na razvoj varnih, udobnih in povezanih prometnih poti ter omogočanje različne izbire prevoznih sredstev, s katerimi občani dostopajo do vsakodnevnih ciljev.

V strategiji so zapisali, da bo ena glavnih prioritet izgradnja novega potniškega centra. »Pomembno je zagotoviti kakovostne povezave avtobusnega, kolesarskega in pešprometa s terminalom, tako da bo dostopen večini prebivalcev,« so navedli v strategiji. Nadaljevali bodo tudi gradnjo trajnostne infrastrukture na podeželju, pri tem pa želijo vključiti še zasebni sektor, zlasti večje zaposlovalce, ki lahko s svojimi ukrepi prispevajo k zmanjšanju obremenitve cestne infrastrukture in površin za mirujoči promet. Strategija občini obenem odpira vrata do državnih in evropskih sredstev ter zagotavlja dolgoročno vizijo razvoja prometa, ki bo še naprej temeljila na čistejših, varnejših in dostopnejših prometnih rešitvah.

Mestna občina Kranj občinsko celostno prometno strategijo izvaja od leta 2017, pri čemer je že prva strategija prinesla pomembne izboljšave, kot so širitev kolesarskega omrežja, elektrifikacija javnega prevoza in omejitev motornega prometa v mestnem jedru.