Po rekonstrukciji bo imela Hudičeva brv podoben videz kot prej, pod leseno površino pa bo jeklena konstrukcija, ki so jo namestili tik pred prazniki. / Foto: Tina Dokl

Po rekonstrukciji bo imela Hudičeva brv podoben videz kot prej, pod leseno površino pa bo jeklena konstrukcija, ki so jo namestili tik pred prazniki. / Foto: Tina Dokl

Znova postavljajo znamenito Hudičevo brv

Zaradi ustrezne nosilnosti so minule dni na Hudičevi brvi nameščali jekleno konstrukcijo, ena najbolj prepoznavnih škofjeloških znamenitosti pa bo za pešce predvidoma odprta do pomladi.

Škofja Loka – Lanske avgustovske poplave, ki so močno prizadele tudi škofjeloško občino, so med drugim poškodovale kar 21 mostov, nekaj pa so jih povsem uničile. Med njimi je bil tudi eden izmed znamenitih loških mostov, Hudičeva brv, ki je bil povezava za pešce med Puštalom in Fužinsko ulico oziroma Karlovcem ter naprej proti središču mesta.

Brv z znamenjem sv. Janeza Nepomuka, ki velja za zavetnika mostov, je dobila ime po nekdanjem prikazovanju hudiča. Z okolico je ena najbolj slikovitih lokacij v Škofji Loki. Ker bo brv po rekonstrukciji dvignjena skoraj en meter, so dvignili tudi temelj za znamenje.

Hudičevo brv so jeseni začeli znova postavljati, ker jo je visoka voda odnesla, pa je bilo nujno poskrbeti za nekaj prilagoditev. Tako so na loški občini morali pridobiti mnenje Direkcije Republike Slovenije za vode in sodelovati z Zavodom za varstvo kulturne dediščine, da bo nova brv čim bolj ohranila nekdanjo podobo, hkrati pa je morebitne nove visoke vode ne bodo ponovno odnesle.

Novo brv, ki bo zaradi ustrezne nosilnosti imela jekleno konstrukcijo skrito pod pohodno leseno površino brvi, so tako dvignili za približno en meter. Zaradi dviga brvi je bilo treba prilagoditi tudi navezavo na okoliški teren v Puštalu in na Fužinski ulici. Dostop do brvi bo z obeh strani po novem urejen po nadvišani asfaltni klančini.

Brv bo podprta s sedmimi betonskimi temelji, prej pa jih je bilo dvanajst. Zaradi manjšega števila betonskih temeljev in dviga brvi se bo povečala pretočnost reke.

Končali so že betonska dela, prejšnji teden pa so že nameščali tudi jekleno konstrukcijo. Izvajalec del je Kontima inženiring iz Selc s partnerjem, podjetjem Mapri Proasfalt, pogodbena vrednost del pa znaša nekaj več kot 285 tisoč evrov.