So pred skoraj desetimi leti »obnovili« stopnišče, ki povezuje KS Stražišče z mestom Kranj. Lokacija stopnišča je verjetno več kot sto let nespremenjena in je nad cesto, ki vodi v Ljubljano. Še dobro pomnim, ko so betonsko izvedbo stopnišča »modernizirali«. Na obstoječe betonirane stopniščne etaže so dodali kamnito marmorno oblogo. V sistemu, ki ga tvorijo posamične etaže – skupaj 7 etaž in ca. 120 stopnic – naj bi bil upoštevan varnostni sistem, vključno z ograjo/oprijemalnim drogom, ki omogoča varno hojo – dvig ali spust po stopnicah.
Naj bi bilo … Pa ni tako. Sem 21. januarja 2025 ob 18. uri po tem »varnem« stopniščnem sistemu odšel v novoletno okrašeno mestno jedro! K sreči nisem močno zdrsnil po stopnicah na spodnji etaži, kjer mi je pri skoraj 80 letih na majavi stopniščni plošči spodrsnilo; na tem delu ni varnostne ograje. Sem v mislih takoj »pozdravil« naročnika in izvajalca obnove stopnišča! (Kot da so mi ponudili evtanazijo pod domačo hišo!) Še posebej pazljiv moraš biti pri izstopu iz stopniščnega sistema, saj je ploščad stopnišča nad asfaltirano potjo višine ca. 26 cm! Kar dobro ti lahko »premiga« hrbtenico!
Podroben pregled izvršenih del na tem stopniščnem sistemu daje klavrno sliko: manjkajo posamični zgornji deli vmesnih betonskih stebričkov – in tako so »varnostno ograjo« kar tako po domače montirali, kjer so pač to storili! Višina varnostne cevi/ograje je od stopniščnega dela kar »variabilna«, od 80 do 50 cm ali pa je enostavno ni – so pozabili montirati ali …? Prav tako mini stopniščni sistem »tri stopnice« ni osvetljen, tako da je v mraku in nočnem času potrebna pazljivost, saj svetloba od cestnih vozil onemogoča jasen pogled na te tri stopnice, pa še varnostne ograje ni …
V poletju 2024 sem imel srečo, da me korajžen mladenič na lahkem motorju na stopnišču ni povozil, saj se kar korajžno spuščajo po stopnišču! K sreči ni bilo nobenega kolesarja, saj »izboljšano« stopnišče kolesarjem ni prijazno, ni »korita«, po katerem bi lahko dvigali kolo iz spodnjega sistema do vrha stopnišča. In trenutno (februar 2025) je lijak za odvod vode ob stopnišču poln odpadkov in listja. Kar dobro čiščenje bi bilo potrebno! In v zadnjem zgornjem delu stopnišča mi je varnostna oprijemalna ograja »slekla« rokavico, saj sem prste preveč močno tiščal v režo med opornim drogom in betonsko steno, v katero se je vrasla ovijalka!
Da ne govorim o napačnem loku krivljenja tega droga! Ker pa sem tega dne šel v mestno jedro, sem prehodil tudi Mohorjev klanec. Očitno je izvajalec varnostne ograje, ki naj bi omogočal varen dvig in spust po klančini z vmesnimi dvojnimi ali trojnimi stopnicami, zelo poenostavil sistem. »Ravna« jeklena cev je približno enako visoko nad asfaltirano klančino – očitno samo mladeniči hodijo po klancu! In vendar lahko danes z majhnimi prenosnimi agregati cevi primerno ukrivijo in prilagodijo potrebni obliki, ki sledi stopnišču! In še nekaj me je presenetilo – kako morajo upravičenci parkiranja na tem klancu reševati problem širokega »stopnišča«, ki onemogoča srečanje dveh osebnih vozil!!
Janez Jereb,
univ. dipl. inž. stroj.