Zakaj moramo biti občani Žirovnice žrtve kapitala?

V Deželnih novicah je bila objavljena vest, da bo v Lescah javna predstavitev nadgradnje železniške postaje s poudarkom na podvozu na Alpski cesti. Takrat bo proga zaprta. Zaradi gospodarske škode, če železnica ne deluje, bi bilo smotrno izkoristiti priložnost za zgraditev podvoza v Žirovnici. Take priložnosti verjetno sto let več ne bo. V splošnem velja, da se nekdo na račun nekoga ne sme okoriščati. To je po uzancah staro pravilo, ki še velja in bo večno ostalo v veljavi. Vprašanje je v naslovu. Železnica je gospodarska dejavnost. Gospodarska dejavnost mora imeti urejeno vse potrebno za obratovanje. Ne more in ne sme na škodo drugega ustvarjati kapitala. Prebivalci smo tu in je razumljivo, da moramo sprejeti spremembe, ki so potrebne za razvoj.

Vendar je nekdaj vozilo na dan deset osebnih vlakov in nekaj tovornih. Po prenovi je v načrtu predvidenih najmanj petdeset vlakov dnevno. Problem sem podrobno opisal in ga predložil županu in občinskemu svetu. Zaradi zastojev bomo veliko in trajno škodo občutili prebivalci. To v nobenem primeru ni sprejemljivo, ni dovoljeno, ni pošteno. To je očitna prevara, možna samo v naši občini, kjer župan ne upošteva predlogov, želja in potreb občanov.

Res je v Lescah kakor v Žirovnici čez prehode veliko prometa, zato ne moremo dati prednosti enemu ali drugemu. Toda v Lescah so še druge možnosti. Na jugovzhodu naselja je moderen podvoz za dostop v industrijski del, na zahodu je nadvoz za Bled in pristop v industrijski del naselja. Problem za pešce bi lahko rešili v sklopu z železniško postajo. Za potrebe javnih služb ni ovir.

V Žirovnici take rešitve v neposredni bližini ni. Edina možnost je podvoz, tudi za ceno odstranitve kakšne hiše. Idealna možnost je nivojska razlika med cesto in železnico, ker je prisotna prostorska stiska. Iz navedenega je razvidno, da je zahteva prebivalcev občine Žirovnica utemeljena, in železnica je zaradi povečanega prometa in s tem ustvarjenega dohodka dolžna to urediti. Nismo mi dolžni nositi bremena, železnica in posredno država pa bosta imeli dobiček na račun kvalitete našega življenja.

Pavel Bešter, predsednik D'PR'

×