Sodelujoči podjetniki na okrogli mizi, ki jo je vodil Goran Novković / Foto: Tina Dokl
Cona udobja ne vodi v uspeh
Nedavnemu odprtju Podjetniškega inkubatorja v Tržiču, sodobnega centra za podporo mladim podjetnikom, inovatorjem in ustvarjalcem, je sledila okrogla miza z uspešnimi podjetniki z naslovom Kako mlade privabiti v podjetništvo.
Tržič – »Prvi nasvet je, da se ne moreš razvijati, rasti in uspeti, če živiš v coni udobja. Čim prej je treba iti ven iz tega. In drugi nasvet: nekdo, ki je celo življenje hodil samo po očetovih stopinjah, si mora začrtati svojo pot, narediti svojo gaz v sneg. Če hodiš samo za nekom drugim, si spet v coni udobja,« je podelil Anže Olaj, naslednik Dušana Olaja in pomočnik direktorja podjetja Duol, ki razvija napihljivo kupolo za bivanje na Marsu. Gre sicer za svetovno uveljavljeno podjetje na področju projektiranja, proizvodnje in montaže napihljivih hal.
Migi je družinsko podjetje za izdelavo obutve iz Tržiča, ki ga vodi že četrta generacija na čelu z Mihom Grosom. Ker so se morali prilagoditi povpraševanju trga, da ostajajo konkurenčni, so danes specializirani za izdelavo zahtevne ortopedske obutve, t. i. pametne hi-tech obutve. »Najpomembnejše vodilo, ki sem se ga naučil iz čevljarske branže, je, da ne smeš delati tega, kar ti je všeč, ampak kar potrebuje trg. Seveda moraš vztrajati in biti potrpežljiv, analizirati vsako napako, kajti iz njih se učimo, se pobrati in je uspeh zagotovljen.« A kljub temu, kot priznava Gros, je treba najti ravnovesje s strastjo v tistem, kar delaš.
»Iskrica v očeh je ključna za mlade potenciale za njihov nadaljnji razvoj, je gonilo, motivacija in inovativnost pri delu. To ima tudi nek smisel za karierno osebno rast in posledično za podjetja. Mladim moramo posvetiti čas, jim dati priložnost, ker se za vsakogar najde pravo mesto, in jim pomagati z izkušnjami, da naredimo čim manj napak na tej poti,« pravi Nejc Gorinšek, generalni direktor podjetja Cablex-T iz skupine Cablex, največje skupine po številu zaposlenih v Sloveniji, ki je v lasti podjetnikov.
Da sta tudi pri mladih podjetnikih še kako pomembni potrpežljivost in vztrajnost, je poudaril Matej Meglič, solastnik tržiškega proizvajalca brezpilotnih letal ElevonX, ki je svojo podjetniško pot začel v znanem trboveljskem podjetju Katapult. Brezpilotna letala ElevonX so prodana že na vse kontinente, Meglič pa iskreno pove, da se podjetništva še vedno uči.
Melanja Korošec, delovala je v Elanu in Marlesu, predava na mednarodni fakulteti v Celju, je od prvega dne tega leta podjetnica. Kako se počuti v tej vlogi? »Pogumno, istočasno pa z ogromno odgovornostjo.« Je strokovnjakinja za razvoj blagovnih znamk. »Vedno želim delati za znamke, za ljudi, podjetnike, ki želijo biti boljši, ki želijo narediti pozitivno spremembo. Danes se sploh mlajši potrošniki resnično poistovetijo s tem vašim namenom.« Skozi svoje delo se je naučila, da se lahko povezujemo tudi z ljudmi, s katerimi se ne nujno samo strinjamo. »Malo trenja mora biti, ker takrat pridemo do res dobrih rešitev.«
Vprašanje, ki ga je novinar Goran Novković, voditelj okrogle mize, zastavil ministru za kohezijo in regionalni razvoj dr. Aleksandru Jevšku, je bilo med drugim, ali se podjetniki sploh dobro zavedajo vseh možnosti financiranja. »Sedaj, ko smo že v tretji, četrti finančni perspektivi, je znanja toliko, da to sploh ni več vprašanje.« In priložnosti bo še veliko, zagotavlja minister. »Strateška tehnološka platforma omogoča, da bodo evropska podjetja, torej tudi slovenska, lahko hitreje prišla do razvojnega denarja.«