Direktor podjetja Zdravko Logar tudi sam čebelari. Prepričan, da mora biti v stiku s čebelami, če želi biti v stiku s čebelarji. / Foto: Arhiv Podjetja

Direktor podjetja Zdravko Logar tudi sam čebelari. Prepričan je, da mora biti v stiku s čebelami, če želi biti v stiku s čebelarji. / Foto: arhiv podjetja

Kandidat za prebojno invencijo Slovenije

Sredi septembra bo Gospodarska zbornica Slovenije podelila priznanja na nacionalni ravni za prebojne invencije. Med kandidati za priznanje je tudi družinsko podjetje Logar Trade iz Šenčurja. Razvilo je polnilno pipo za med brez kapljanja, ki je postala prebojna invencija Gorenjske.

Šenčur – Letos so v podjetju Logar Trade uspešno zaključili razvoj inovativne polnilne pipe brez kapljanja, ki je namenjena natančnemu doziranju gostih medijev brez trdih delcev – kot so med, lepila, smole, barve in različna živila. Od kod ideja za to inovacijo? Takole nam pove direktor podjetja, Zdravko Logar: »Ideja je nastala v sodelovanju med našimi zaposlenimi in zunanjimi razvojnimi partnerji, izhajala pa je iz zaznane potrebe na trgu: obstoječe rešitve pogosto povzročajo kapljanje, kar pomeni izgube, nečistoče in zamudno čiščenje. Naša rešitev odpravlja ta izziv – zaradi posebne zasnove, kjer medij ob zapiranju nima stične površine, na katero bi se lahko prijel, kar omogoča natančno in čisto doziranje.« Inovacijo vidijo kot velik potencial v različnih industrijah (čebelarska, živilska, farmacevtska, kemična, kozmetična), zato so jo patentno zaščitili. Pipo že proizvajajo in jo uvajajo v čebelarski segment (za polnjenje medu v kozarce), na trgu zaznavajo vedno večje zanimanje zanjo.

Zavezani čebelarski tradiciji

Posebnost podjetja je, da uspešno kljubuje vsem izzivom (konkuriranje podjetjem iz Azije) in ostaja v celoti na slovenskem trgu. O selitvi iz Šenčurja ne razmišljajo.

Družinsko podjetje, ki deluje že skoraj šest desetletij, trenutno zaposluje šestnajst ljudi. Osrednji steber njihovega delovanja je razvoj in proizvodnja kakovostne čebelarske opreme. Poleg kakovosti in vztrajnosti je njihova ključna vrednota tudi tradicija. Veliko jim pomeni, da z lastnimi izdelki prispevajo k ohranjanju in razvoju čebelarske tradicije. Ni naključje, da so poleg direktorja v kolektivu še trije čebelarji, pred sedežem podjetja imajo tudi svoj čebelnjak. »Če želiš biti v stiku s čebelarji, moraš biti seveda v stiku s čebelami, saj tako tudi razumeš dejavnost in problematiko čebelarjev, hkrati pa dobiš ideje za nove izdelke,« je prepričan Zdravko Logar. Njihov glavni produkt so točila za med, ki jih čebelarji potrebujejo za točenje medu, sledijo različne posode za shranjevanje medu iz nerjaveče pločevine. Pomemben del predstavljajo še kuhalniki voščin za topljenje voska, predvsem v zadnjih letih pa je vedno pomembnejši produkt topilec voščenih pokrovčkov, ki se uporablja za ločevanje voščenih pokrovčkov od medu. Več kot 80 odstotkov svoje proizvodnje izvozijo, med njihovimi ključnimi izvoznimi trgi so Avstrija, Nemčija, Švica in Velika Britanija. V prihodnosti načrtujejo širitev v Francijo, Španijo in skandinavske države, kjer so trenutno prisotni v omejenem obsegu.

Od ideje do prodaje na enem mestu

Posebnost podjetja je, da uspešno kljubujejo vsem izzivom (konkuriranje podjetjem iz Azije) in ostajajo v celoti na slovenskem trgu. »O selitvi proizvodnje iz Šenčurja ne razmišljamo, saj smo zavezani lokalnemu okolju in ustvarjanju dodane vrednosti v Sloveniji. Ena izmed naših ključnih prednosti je, da imamo na isti lokaciji združene razvoj, proizvodnjo in prodajo. To nam omogoča hitro odzivnost na potrebe trga, kar kupci zelo cenijo,« nam pove sogovornik in doda, da se je to še posebej izkazalo v lanski čebelarski sezoni, ko so zaradi povečanega povpraševanja na nemškem in avstrijskem trgu v zelo kratkem času proizvedli večje količine topilcev pokrovčkov. Na drugi strani se njihovi konkurenti, ki izdelke primarno dobavljajo iz Kitajske, niso mogli tako hitro odzvati na razmere. Ne samo, da ostajajo v Poslovni coni Šenčur, ravno sedaj so na pragu velikih sprememb, konec lanskega leta so namreč pridobili gradbeno dovoljenje za gradnjo novega poslovnega objekta, ki bo, po direktorjevih besedah, »omogočil nadaljnjo rast podjetja in dodatne zaposlitve, hkrati pa zagotovil sodobno delovno okolje za zaposlene«. V sklopu novega objekta načrtujejo tudi vzpostavitev manjšega čebelarskega doživljajskega centra, kjer bodo obiskovalcem na interaktiven način približali svet čebelarstva.

Največji izziv: čebelarska nihanja

Čebelarstvo je zelo nestanovitna panoga, odvisna od vremena, in nihanja v čebelarskih sezonah podjetju prinašajo velike izzive. »Na ta dejavnik kot podjetje neposredno ne moremo vplivati, zato se temu prilagajamo z diverzifikacijo: širimo se na nove izvozne trge in razvijamo izdelke, katerih prodaja ni odvisna od vremena in podnebnih sprememb,« še pove Zdravko Logar.