Postelja, posteljnina, spalnica / Foto: Andreas Lischka/pixabay

Na dogodkih ponujajo povabljenim udeležencem tudi ležišča. Fotografija je simbolična. / Foto: Andreas Lischka/Pixabay

Komercialni namen vabil na brezplačne dogodke

Predvsem starejši potrošniki so pogosto tarča podjetij, ki jih po pošti ali po telefonu vabijo na različna brezplačna praznovanja, meritve ter zdravstvene in druge preglede, ki naj bi razkrili njihove morebitne zdravstvene težave, pri tem pa jim obljubljajo tudi brezplačni prevoz na dogodek, brezplačno kosilo, dragoceno darilo … Čeprav organizatorji v vabilih običajno ne razkrijejo ali vsaj jasno ne razkrijejo komercialnega namena, je glavni namen teh dogodkov prodaja pripomočkov, prehranskih dopolnil in drugih izdelkov, s katerimi bi si potrošniki lahko izboljšali svoje zdravstveno stanje.

Če se potrošniki odzovejo vabilu, jim v tržnem inšpektoratu svetujejo, da še pred odločitvijo za nakup premislijo, ali to blago dejansko potrebujejo. Če glede nakupa niso povsem prepričani, naj si vzamejo čas za premislek, saj bodo zaradi morebitne prezgodnje odločitve za nakup imeli nekaj stroškov (za vračilo blaga). »Prav tako je običajno cena izdelkov, ki se na takšen način prodajajo, zelo visoka, zato je smiselno pred odločitvijo za nakup preveriti ponudbo drugih podjetij na trgu, predvsem recimo v primerjavi z enako ponudbo v spletnih trgovinah ali celo običajnih prodajalnah. Pred nakupom izdelkov, ki naj bi izboljšali zdravje, se je smiselno posvetovati tudi s svojim zdravnikom, saj ljudje, ki predstavljajo te izdelke, običajno niso zdravstveni delavci,« opozarjajo v tržnem inšpektoratu, kjer potrošnikom tudi svetujejo, da pri zdravniku preverijo še verodostojnost meritev.

Če se potrošniki kljub temu odločijo za nakup izdelka, naj bodo pozorni, da ob sklenitvi pogodbe oziroma ob nakupu prejmejo vse listine, na katere se pogodba sklicuje. V primeru, da po nakupu ugotovijo, da so se prenaglili, naj takoj, najkasneje pa v 14 dneh od prevzema blaga, podjetju pisno s priporočeno poštno pošiljko pošljejo odstopno izjavo, najkasneje v nadaljnjih 14 dneh pa morajo podjetju tudi vrniti morebitno že prejeto blago.