Foto: Pixabay
Združenje bank Slovenije je v sodelovanju s še nekaterimi ustanovami in družbami ob koncu oktobra pripravilo posvet o varovanju elektronske identitete in zaščiti pred spletnimi zlorabami. Na posvetu je bilo glede tega slišati veliko koristnih napotkov, med drugim tudi to, da naj uporabniki spleta skrbno varujejo svojo elektronsko identiteto. Pozorni naj bodo na to, kdaj, komu in na kakšen način posredujejo svoje osebne, bančne in druge zaupne podatke, skrbijo pa naj tudi za svoj digitalni odtis oziroma sledi, ki jih v obliki različnih podatkov in informacij puščajo za seboj med svojimi aktivnostmi na spletu. Strankam bank in hranilnic tudi svetujejo, da naj nikoli po navodilu klicatelja ne nameščajo aplikacij na svoj telefon ali računalnik, nikomur ne dovolijo upravljanja s svojim računalnikom ali mobitelom, nikomur ne zaupajo gesla za dostop do spletne banke ... Izogibajo naj se tudi investiranju denarja v sheme, ki ponujajo možnost zanesljivega, hitrega in visokega zaslužka.
Na posvetu so opozorili tudi na tako imenovano »ribarjenje« z bančnimi podatki. Tovrstne goljufije se običajno začnejo z lažno e-pošto ali SMS sporočilom, poslanim od banke ali hranilnice, pri tem vsako takšno sporočilo vedno vsebuje povezavo, na katero je treba klikniti in vnesti podatke, ki goljufom omogočajo vstop v spletno banko. Ker to lahko povzroči strankam bank in hranilnic veliko finančno oškodovanje, jih združenje bank in druge ustanove opozarjajo, da banke in hranilnice nikdar od njih ne zahtevajo, da jim po elektronski pošti pošljejo občutljive bančne podatke, niti jim nikdar ne pošiljajo spletnih povezav, na katere bi morali klikniti in vanje vnesti podatke.
Skrb vzbujajoče je tudi to, da goljufi uporabljajo vedno bolj prefinjene metode, zaradi katerih potrošniki težko prepoznajo prevaro. Te niso več omejene le na kraje PIN-številk ali podatkov kartic, ampak se pojavljajo tudi primeri, ko v imenu potrošnika najamejo posojilo.