/ Foto: Gorazd Kavčič

Priznanje gorenjska gazela 2024 je v škofjeloškem Sokolskem domu prevzel direktor podjetja Caretronic Andraž Krajnc. / Foto: Gorazd Kavčič

Letos gazela Caretronic

Naziv najhitreje rastočega podjetja v gorenjski regiji je letos prejel kranjski Caretronic, vodilno podjetje na področju digitalizacije v zdravstveni oskrbi. Za priznanje sta bila nominirana še škofjeloški KNT in jeseniški KOV.

Škofja Loka – Podjetje Caretronic razvija in proizvaja klicne sisteme, nameščene predvsem v bolnišnicah in domovih za starejše, s katerimi pacienti in stanovalci lahko pokličejo medicinske sestre. Njihov ključni produkt je sistem, ki poleg klica na pomoč omogoča še druge storitve oziroma optimiziranje delovnih procesov v zdravstveni negi in oskrbi. Z najnaprednejšo različico sestrskega klicnega sistema je podjetje iz Kranja edino na svetu, ki obenem omogoča tudi digitalizacijo komunikacije in integracijo z bolnišničnimi informacijskimi sistemi.

S svojo rešitvijo so prisotni na vseh petih celinah, na petdesetih trgih, in izjemno hitro rastejo. V letih od 2018 do 2023 so prodajo povečali za kar štirikrat in dosegli 4,7 milijona evrov prihodkov. Malo manj kot štiridesetčlanski kolektiv je istega leta ustvaril dodano vrednost 54.787 evrov na zaposlenega, so pojasnili v družbi Dnevnik, ki podjetja z dinamično in obenem trajnostno naravnano rastjo v okviru regijskih izborov in razglasitve slovenske gazele leta nagrajuje od leta 2001. Med drugim so tudi poudarili, da zaposleni v Caretronicu rešitve razvijajo z uporabniki – medicinskimi sestrami. »Kot prava gazela so nekaj korakov pred konkurenco, tudi na račun modularnosti in fleksibilnosti produkta. Ponosni so, da je njihov izdelek stoodstotno slovenski. Z izjemo mikročipov vse dele proizvajajo sami oziroma s slovenskimi partnerji. Trajnost izkazujejo tudi s projektom krožne transformacije, v katerem za ponovno uporabo reciklirajo stare dele sistema.«

Letošnja gorenjska gazela ima za seboj več kot 30 let razvoja in proizvodnje rešitev za zdravstveni sektor, tradicija družinskega podjetništva pa se je začela že prej, v letu 1962 z montažo telefonskih central in vzdrževanjem komunikacijskih sistemov. Zdaj je na čelu podjetja tretja generacija, ki po navedbah komisije za izbor regijske gazele odraža načelo uspešnega nasledstva družinskih podjetij: naloga tistega, ki prevzema, je »na novo ustanoviti« podjetje, reinovacija.

Čez dvajset, trideset let se vidijo v novih prostorih, še bolj razširjene po svetu in uspešne na največjih trgih, je v pogovoru pred prejemom priznanja povedal direktor Andraž Krajnc. Ob razglasitvi podjetja Caretronic za gorenjsko gazelo je v čustvenem govoru namenil zahvalo sodelavcem in staršem. »Priznanje je kljub vsemu presenečenje. Zahvaljujem se sodelavcem, ker vemo, da smo tim, da nas to dela močne in nam omogoča napredek v dobrem in slabem. Ponosen sem na to, kar smo dosegli! ... Zahvaljujem se tudi staršem, ki so mi dali to, kar je potrebno za uspeh.«

Rast na področju strojništva in z jeklom

Za naziv regijske gazele 2024, ki ga je Dnevnik podelil v sodelovanju z regionalno gospodarsko zbornico Gorenjske, sta bili nominirani še podjetji KNT iz Škofje Loke in KOV z Jesenic. Prvo, ustanovljeno leta 2008, ko so začeli izdelavo namenskih strežnih naprav za livarsko industrijo, po preusmeritvi izdeluje naprave za testiranje tesnosti izdelkov in polizdelkov iz različnih materialov in po različnih metodah, kar je ena ključnih kompetenc podjetja. Preteklo leto je podjetje KNT zaključilo s 6,986 milijona evrov prihodkov (večino jih ustvarijo slovenske in hrvaške stranke), dodana vrednost na zaposlenega je znašala 56.201 evro. Trenutno je pred začetkom investicije v nove prostore, ki bodo omogočili širitev – v kakšnem obsegu, je odvisno od povpraševanja, je dejal direktor Jure Kokalj. »Manjša podjetja smo odvisna od večjih. Če oni niso uspešni, bomo tudi mi težko,« je pojasnil v luči slabšanja gospodarskih razmer v Nemčiji.

Anže Mrak, direktor podjetja KOV, ki je bilo ustanovljeno leta 1995, je glede aktualnega dogajanja povedal, da se čuti upad živahnosti na trgu, »smo pa butično podjetje in se hitro prilagodimo, tako da smo optimistični.« Delujejo na področju, kjer je povpraševanja veliko, ponudnikov pa malo; ukvarjajo se s proizvodnjo strojnih delov in varjencev, njihov program sega od izdelave jeklenih konstrukcij, varjenja barvnih in črnih materialov, strojegradnje, izdelave kompleksnih strojnih delov do projektiranja. Lani so imeli 9,202 milijona evrov prihodkov, dodana vrednost na zaposlenega je dosegla 79.665 evrov. Za zagotavljanje kadra, kar predstavlja izziv, po besedah direktorja sodelujejo tudi z jeseniško srednjo šolo. V pogledu naprej je Mrak poudaril vlaganja v modernizacijo – da fizično naporno delo postane prijaznejše do zaposlenih.