Nasveti za varno uporabo bančnega avtomata
Foto: Gorazd Kavčič
Potrošniki za plačevanje računov za nakup izdelkov in storitev vse več uporabljajo plačilne kartice, gotovino, ki jo še potrebujejo za plačevanje, pa večinoma dvigujejo s svojih računov s pomočjo bančnih avtomatov oziroma bankomatov. V Združenju bank Slovenije so zbrali nekaj nasvetov, kako bankomate pravilno uporabljati.
Če je bankomat nameščen v zaprtem prostoru, potrošniki lahko odprejo vrata s potegom ali vstavitvijo plačilne kartice v režo, nikoli pa jim za to ni treba vnesti številke PIN. Če je na vratih naprava, ki od njih zahteva vnos številke PIN, naj tega ne storijo, ampak naj o tem obvestijo katerokoli banko ali hranilnico.
»Bančni avtomat uporabljajte sami. Če ga ne znate uporabljati, ne sprejemajte pomoči mimoidočega, temveč se o uporabi raje poučite v svoji banki ali hranilnici. Plačilno kartico uporabljajte na tistih bančnih avtomatih, ki stojijo na obljudenem in dobro osvetljenem mestu,« svetujejo v združenju bank, kjer tudi opozarjajo potrošnike, da naj v primeru, če na bankomatu zaznajo kakršnokoli spremembo ali odstopanje od običajnega videza ali delovanja, o tem obvestijo banko ali hranilnico na telefonsko številko, zapisano na kartici, ali policijo na številko 113. Če jim bankomat (zaradi morebitne ovire, nameščene na reži za sprejem plačilne kartice) ne vrne plačilne kartice, ob njem ali na njem pa je nalepljeno navodilo, da ponovno vnesejo PIN številko, naj tega ne storijo. Če jim bankomat kljub odobritvi storitve ne izplača gotovine, naj preverijo stanje na svojem računu. Če je stanje nespremenjeno, je bila storitev verjetno prekinjena zaradi okvare bankomata ali pomanjkanja gotovine v njem. V primeru, da je bil znesek odobren, a ne izplačan, naj o dogodku takoj obvestijo svojo banko ali hranilnico. Če posumijo na zlorabo oziroma na to, da je v reži bankomata za izplačilo gotovine vstavljena ovira, naj po možnosti počakajo pri bankomatu do prihoda interventne službe banke ali policije.