Gorenjsko avtocesto mimo Jesenic so v torek zjutraj in dopoldne povsem ohromili tovornjaki. / Foto: Gorazd Kavčič / Foto:

Po podatkih zavoda za zaposlovanje velik del tujcev voznikov prihaja iz Pakistana, Indije in Filipinov. / Foto: Gorazd Kavčič, arhiv Gorenjskega glasa

Pomanjkanje voznikov

Prevozniki so pozvali k pospešitvi postopkov pri zaposlovanju tujcev za področje mednarodnega prometa.

Ljubljana – V sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije se zavzemajo za pospešitev postopkov pri zaposlovanju tujcev v mednarodnem cestnem in potniškem prometu. Želijo si, da bi upravne enote vloge obravnavale prednostno. »Sektor se spopada z velikim deficitom voznikov, zato marsikatero podjetje ne more tekoče opravljati poslov, je na srečanju s predstavniki pristojnih ministrstev, gospodarske zbornice in zavoda za zaposlovanje povedal predsednik sekcije Peter Pišek. Kot je še pojasnil, zaradi dolgotrajnega pridobivanja delovnih dovoljenj številni obupajo in si v tem času najdejo delo v Nemčiji in drugih državah. »Zelo pomembno je, da najdemo rešitev tudi za čezmejno delo. Imeli smo sicer interventni zakon za delavce, ki delajo v Sloveniji, ki se je izkazal za učinkovitega. Delavca smo takoj zaposlili, potem smo urejali dokumente. Podobno rešitev bi želeli tudi za delavce, ki opravljajo čezmejno delo oziroma mednarodne prevoze.« Po mnenju prevoznikov bi po vzoru Nemčije in Madžarske lahko tudi v Sloveniji pohitrili pridobivanje voznikov iz tretjih držav z izrednimi ukrepi, voznik tujec iz tretjih držav bi tako pridobil enotno dovoljenje najpozneje v 15 dneh.

Državni sekretar na ministrstvu za javno upravo Jure Trbič je dejal, da skrbijo za karseda tekoče delo upravnih enot. Verjame, da bo digitalizacija pospešila postopke, napovedal pa je tudi analizo interventnega zakona.

Med delovno aktivnimi v Sloveniji je trenutno 16 odstotkov tujcev. Po besedah generalne direktorice Zavoda RS zaposlovanje Grete Metke Barbo Škerbinc primarni bazen ostaja Balkan. »Sporazum o sodelovanju imamo tako z Bosno kot Srbijo. Zanimiv je tudi bazen držav s Kavkaza,« je dodala. Težavo pri zaposlovanju tujcev vidi tudi v tem, da je kandidatom treba zagotoviti stanovanje, cene najemnih stanovanj so zlasti v Ljubljani izjemno visoke, znati morajo slovensko ... Anka Rode, prav tako z zavoda za zaposlovanje, je pojasnila, da velik del tujcev voznikov prihaja iz Pakistana, Indije in Filipinov. Po njenem mnenju bi bila najhitrejša rešitev pri zaposlovanju tujcev posodobitev zakona o splošnem upravnem postopku, pri čemer bi se upravni postopki pohitrili za vse deficitarne poklice.

Predsednik sekcije za promet Peter Pišek je na sestanku med drugim tudi poudaril, da mora država nujno vzpostaviti migracijsko politiko. »Potrebujemo kampuse v tujih državah, da v Slovenijo pripeljemo prave kadre. Selekcijo moramo narediti že v izvornih državah, ne pa, da k nam pridejo delavci, ki ne znajo sedeti za volanom,« je bil nazoren. Razpravo so sklenili z odločitvijo, da se ustanovi medresorska delovna skupina, ki se bo posvetila pospešitvi zaposlovanja tujcev voznikov.