Zahvala sodelujočim pri gašenju iz zraka
Urška Košir pesmice otrokom najprej predstavi s pomočjo kamišibaja. / Foto: osebni arhiv
Glasbeni objem
Pod tem imenom muzikologinja, učiteljica glasbene umetnosti in waldorfska pedagoginja Urška Košir pripravlja brezplačne glasbene delavnice tudi za otroke z motnjami v duševnem razvoju.
Brezplačnim delavnicam se otroci in mladi z motnjami v duševnem razvoju lahko priključijo vsak četrtek v Stolpu Pungert od 16.30 do 17. ure. »Gre za aktivno obliko umetnostnih dejavnosti, pri kateri udeleženci igrajo na instrumente, pojejo, ustvarjajo pesmi in različne glasove ter preko tega gradijo nove poti do sebe,« je razložila Urška Košir in dodala, da je cilj skupno ustvarjanje z namenom povezovanja, izražanja, sodelovanja, zabave in učenja sobivanja.
»Pomembno je predvsem, da se otroci srečujejo v skupini in sodelujejo med seboj, obenem pa glasba sproža določene vibracije, ki vplivajo na stanja v telesu in jih prek tega pomirja, razveseli, motorično spodbuja in pomaga pri premagovanju jezikovnega primanjkljaja,« je razložila Urška Košir. Pesmi jim predstavi prek kamišibaja, za katerega ji ilustracije riše Jadranka Završnik. »Pesmico tako najprej 'gledajo', da jim je vizualno zanimiva, nato pa vključujemo še različne orffove inštrumente. Najprej predvsem meditacijske, da se sprostijo, kasneje pa še druge, na katere se učijo tudi igrati, čeprav ni naš cilj, da bi se naučili profesionalno igrati na inštrumente. Bolj je pomembno, da skozi inštrumente izrazijo svoj notranji svet.« Praviloma, pravi Urška Košir, imajo ti otroci zelo dober posluh in predvsem občutek za ritem. Ob koncu prvega semestra in na koncu šolskega leta tako sodelujejo tudi na skupnem nastopu z otroki, ki prav tako obiskujejo glasbene delavnice pri Urški Košir v okviru Treh ptičic. Te delavnice so namenjene vsem otrokom, starim od leto in pol do 15 let. »Glasba je prvinska oblika komuniciranja skozi zvok in zajame celostni razvoj otroka – motorični, čustveni, kognitivni, moralni in socialni,« je še poudarila Urška Košir in dodala, da je glasba sredstvo za razvijanje notranje motivacije za učenje in zdravilno deluje na razvoj možganov. Zato je po njenem prepričanju tako pomembno, da se otroci glasbeno udejstvujejo.