Tadej Pišek v Ljudskem domu v Kranjski Gori / Foto: Nik Bertoncelj
Tadej Pišek v Ljudskem domu v Kranjski Gori / Foto: Nik Bertoncelj
Deset evrov na uro
Kranjskogorski Ta bol teater napoveduje premiero gledališke predstave, komedije Deset evrov na uro, pod režijsko taktirko diplomiranega dramskega igralca Tadeja Piška, širši javnosti znanega tudi kot igralca v priljubljeni televizijski seriji Reka ljubezni.
Ta bol teater, ki deluje pri Kulturno-prosvetnem društvu Josip Lavtižar Kranjska Gora, pripravlja novo gledališko predstavo, komedijo Deset evrov na uro, prirejeno po originalnem delu Jacka Sharkeya Here lies Jeremy Troy (Tukaj igra Jeremy Troy). Režijo je prevzel Tadej Pišek, diplomirani dramski igralec, režiser ter direktor in umetniški vodja Kulturnega zavoda Godot, širši javnosti pa zagotovo poznan tudi kot igralec v televizijskih serijah na Pop TV Reka ljubezni in Ja, chef.
Režijo nove predstave Deset evrov na uro je Tadej Pišek prevzel na pobudo režiserke Tatjane Peršuh, s katero so kranjskogorski gledališčniki že večkrat sodelovali. Ni pa to njegova prva izkušnja z ljubiteljskim gledališčem, veliko namreč sodeluje s kulturnimi ustvarjalci v Beli krajini, kjer ima tudi sam korenine.
S pohvalami kranjskogorskih gledališčnikov Tadej Pišek ne skopari. Kot pravi, se vidi, da imajo izkušnje, kilometrino, in so kot skupina zelo uigrani. »Na uvodni vaji smo se prvič srečali decembra lani in že takoj so pokazali pripravljenost na zahteven študij igre. Od januarja naprej pa so vaje sploh intenzivne.« Premiera bo 4. aprila v Ljudskem domu v Kranjski Gori. Predstava bo v dveh dejanjih, brez premora. »Za igralce bo naporno, za občinstvo pa zelo zabavno,« napoveduje režiser.
Besedilo so izbrali igralci sami, Tadej Pišek ga je prebral, ocenil, da je v integralni verziji predolgo, in ga priredil. »Zdaj imamo tekst, ki je zelo duhovit, z dramaturškim tempom, ki ga sam tekst ponuja, kar pomeni, da bo predstava zelo dinamična. Vsi liki so izraziti, vsak ima svojo močno komično karakteristiko. Obeta se res intenzivna komedija, ki temelji na situacijski in verbalni komiki, ki pa jo igralci že zelo dobro obvladujejo.«
Predstava govori o uspešnem odvetniku, ki je verjetno na pragu svojega najpomembnejšega dneva v življenju. Na večerjo povabi svojega šefa, ki naj bi ga, vsaj tako odvetnik domneva, razglasil za partnerja odvetniške firme. Ampak ... »Seveda je ampak, ker gre vse narobe. (smeh) Dan se začne podirati, ko na obisk pride tudi odvetnikov stari prijatelj z univerze, ki seveda pozna določene skrivnosti, in potem se z vsakim likom, ki pride na oder, zadeva bolj zapleta ...«
Odločitev režirati predstavo v Kranjski Gori za Tadeja Piška ni bila preprosta, kar nekaj časa je zorela, a zgolj zaradi tega, ker je zelo zaseden. Poleg »starih« predstav, in teh je veliko, trenutno v mengeškem Špas teatru igra v komediji Kako se znebiti bodočega moža, s katero gostujejo tudi po Sloveniji. Igra v predstavi O snegu in ljubezni, ki jo je tudi režiral in adaptiral besedilo po romanu Marka Sosiča. Predstava je nastala v koprodukciji Zavoda Godot in Slovenskega stalnega gledališča v Trstu, z njo so gostovali na Borštnikovem srečanju, poželi pa tudi uspehe in nagrade na festivalih, tudi zunaj naših meja. Igra tudi v predstavi Mini teatra Dnevnik Ane Frank. »Zelo pomembna predstava za te čase, da nas malo opomni, da se zgodovina lahko kar prehitro ponovi.«
Konec marca bo v ljubljanskem Siti teatru premiera njegove avtorske, prve otroške gledališke burleske pri nas Jaz počepnem, ti poskočiš. Še istega večera bo v Narodnem domu v Mariboru premiera komedije zmešnjav Ukročena trmoglavka, kjer bosta Tadej Pišek in Jernej Čampelj vseh 37 likov odigrala sama. Dva igralca in en pianist.
Tadeja Piška se gotovo spomnite iz priljubljene televizijske serije Reka ljubezni, čeprav je primarno doma na odru. »Televizija ti da neko širšo prepoznavnost, ampak odrskemu ustvarjanju se res ne bi mogel odreči. Televizija je tudi drugačen medij, gre za drugačen tip igre, način dela in jo rad preizkušam. Lani sva z Jašo Jamnikom za RTV Slovenija naredila scenarij in tudi igrala v avtorski otroški oddaji o kulturi Med staro šaro.«
Kot pravi, gre igralec v svojem igralskem življenju skozi določene faze. Po akademiji je bil zaposlen v Slovenskem stalnem gledališču v Trstu, kjer je vedno igral lepe mlade ljubimce. »Faza pač. (smeh) Potem sem kar naenkrat prišel v fazo, kjer sem igral očete, tudi v predstavi Dnevnik Ane Frank igram njenega očeta. Prišel sem tudi že v fazo, kjer igram dedke. Ampak je pa tudi ena luštna faza, ko začneš igrati negativne like. Te je sploh v komediji sila zabavno igrati.«
Tedaj Pišek izhaja iz družine pravnikov. »Od nekdaj se je nekako govorilo, da bo pa Tadej prevzel odvetniško pisarno. S tem sem bil sprijaznjen, potem pa so me začeli na dramskem krožku nagovarjati, naj grem na sprejemne izpite na Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo. Šel sem in bil sprejet, potem se je postavilo vprašanje, kaj pa zdaj. Če sem imel dvajset let začrtano smer, se mi je v tistem trenutku to čisto obrnilo in nekako nisem niti vedel, kaj igralstvo, gledališki svet prinaša. Podal sem se v neznano in ni mi žal, da se je tako razpletlo,« pove že večkrat nagrajen igralec in režiser. Tokrat je njegova režijska taktirka na preizkušnji tudi v Kranjski Gori ...