Druga violina (2)
Matej Podrekar in Rok Štirn / Foto: Alenka Brun
Divji živalski svet na Jezerskem
Na Jezerskem so k Planšarskemu jezeru nedavno povabili na odprtje fotografske razstave Pogled skozi objektiv – v divji živalski svet na Jezerskem in v okolici. Pod razstavljena dela se podpisujeta domačina Matej Podrekar in Rok Štirn.
Odprtje tokratne fotografske razstave je v okolico Planšarskega jezera privabilo lepo število ljudi. Avtorja sta s svojimi fotografijami navdušila, razstava pa se je že takoj po odprtju preselila »pod streho«, v Medgeneracijski center Korotan, kjer si jo lahko ogledate vse do 15. septembra letos.
Povezovanje odprtja so zaupali domačinki Maji Lesar, ki je občinstvu pojasnila, da so dogodek snovali že nekaj časa, od letošnje zgodnje pomladi, ko so z avtorjema prišli na idejo, da bi pripravili posebno fotografsko razstavo. Motivika njunih fotografij je namreč živalski svet. A tu ne gre za živali, ki jih lahko vidimo in srečamo na vsakem koraku, ampak se avtorja fotografij podajta na tako imenovani fotolov, na katerem v divjini prežita na trenutke življenja; tiste posebne, ki jih povprečni obiskovalec gozda in hribov verjetno zelo redko vidi ali doživi.
Oba fotografa sta Jezerjana. Izvedeli smo, da Matej Podrekar sicer priseljen, saj se je na Jezersko priženil, Rok Štirn pa je domačin. Oba pa sta bila že od malega v stiku z jezersko naravo. Podrekar se je s fotografiranjem začel ukvarjati pred približno 15 leti, s fotografiranjem živali v naravnem okolju pa resneje pred dobrimi petimi leti. Pravi, da rad svojo strast povezuje s potovanji, zato mu niso tuje afriške prerije, puščave in deževni pragozd. Najraje pa se vrača v domače loge, kjer išče edinstvene trenutke divjih zveri. Tudi za drugega sodelujočega avtorja je Slovenija za lovljenje izjemnih trenutkov narave idealna dežela. Štirn se je pred kratkim iz mesta preselil nazaj na Jezersko, vendar je tudi okolica Ljubljane ponujala zanimive izzive, ki so ga popeljali v sam vrh tovrstnega fotografiranja. Sodeloval je na številnih mednarodnih natečajih, kjer so bile njegove fotografije nagrajene in objavljene v specializiranih revijah in knjigah. Leta 2021 je postal naravoslovni fotograf leta, vodi pa tudi delavnice na to temo. Fotolov je namreč specifična zvrst fotografije, gre za eno najzahtevnejših področij, saj zahteva veliko znanja s področja narave. Poleg potrpežljivosti, vztrajnosti, spoštovanja pravil narave in dobrih fotografskih živcev gre tudi za drag konjiček, sta se smeje strinjala avtorja razstave, ki sta ob odprtju z obiskovalci delila še nekaj najzanimivejših zgodb o nastanku nekaterih fotografij. Razbrali smo, da je fotografiranje strupenih kač lahko velik izziv, saj gre za fotografiranje od blizu, povedala pa sta tudi nekaj na temo kamuflaže, ki je pri naravoslovni fotografiji zelo pomembna, saj je primarni interes čim manj motiti in vznemirjati žival ter tako narediti dobre fotografije. Poleg svojih del sta ob odprtju razstavni kotiček namenila tudi kamuflažni opremi.