Fotografija je simbolična. / Foto: Pixabay
Fotografija je simbolična. / Foto: Pixabay
Resničnostni šovi so že dalj časa stalnica televizijskega programa tudi pri nas, pri čemer je posebno pozornost v zadnjih tednih – sploh pri tistih, ki jih redno spremljajo – pritegnila britanska različica resničnostne oddaje Otok ljubezni (Love island). V njem se namreč pojavi Slovenec Boris Vidović, ki ima izkušnjo tudi s slovenskimi resničnostnimi šovi.
Na prvi pogled oddaja deluje kot neškodljiva poletna zabava, a na neki točki vseeno odpira tudi širša vprašanja o sodobni intimi, ljubezni pred kamerami in vplivu družbenih omrežij. Oddaja, ki temelji na spoznavanju parov v izoliranem luksuznem okolju, deluje kot zabavna igra simpatij, a je hkrati močno prepletena z algoritmi všečkov, televizijskim tempom in režiranimi interakcijami, kjer se prepletajo osebne zgodbe, čustveni zapleti in tržna strategija. Ker na koncu dneva je vseeno pomembno, kako močan je »zmenek« z občinstvom, da nekdo ostane v šovu. Starejša gospa, ki je vse življenje delala v prodaji, je nekoč komentirala, da ima občutek, da udeleženci teh in podobnih oddaj postajajo blagovne znamke, še preden v šovu sploh najdejo prave občutke.
Tudi – sploh pri gledalkah – zelo priljubljena Poroka na prvi pogled kljub morda resnejšemu konceptu ujemanja parov, celo s pomočjo strokovnjakov, postavlja v ospredje predvsem dramatične zaplete, čustvene preobrate in odzive okolice. Čeprav jo ustvarjalci naslavljajo kot ljubezenski televizijski eksperiment, je na koncu koncev to pač šov. Avstralska različica, ki velja za uspešno in gledano, včasih spominja na dobro spisan scenarij z dodanimi nekaj elementi španskih nadaljevank, da gledalca prav povleče. Slovenska različica je do sedaj poskušala ubrati resnejši ton, a realnost je, da gledalce v veliki meri še vedno bolj privlači vse drugo, kar spremlja poskus iskanja partnerja pred televizijskimi ekrani. Letos njeni ustvarjalci sicer obljubljajo kopico novosti, o čem govorijo, bomo videli jeseni.
Marsikdo se verjetno sprašuje, zakaj se ljudje prijavljajo v takšne oddaje. Zaradi nove izkušnje, ker v tem vidijo izziv, jih odgovarja večina. Nekatere motivira tudi denarna nagrada, če ta je. Zadnje čase niti potrebe po izpostavljenosti, želje po prepoznavnosti ne skrivajo več. Javna tajna je, da nekateri posamezniki nastopijo v šovu proti plačilu. Se pa dejansko najdejo med njimi tudi tisti, ki gojijo resnično željo po partnerstvu, če vstopajo recimo v televizijski eksperiment, kot je Poroka na prvi pogled.
Sodelovanje v resničnostnih oddajah že nekaj časa ni več zgolj avantura, temveč zavesten korak. Medtem ko gledalci navijajo za izbrane pare, udeleženci pogosto razmišljajo le o tem, kako dolgo ostati v igri in kakšno vlogo odigrati.