Porto Velo, restavracija ob Donavi / Foto: Slavko Zupanc

Donavska kolesarska pot, 11. del

Kolesarjenje po Donavski kolesarski poti je več kot zgolj športna aktivnost, je potovanje skozi zgodovino, kulturo in naravne lepote, ki se razprostirajo vzdolž ene najdaljših evropskih rek. Naša četrta etapa na poti od Passaua do Budimpešte se je začela v mestu Mautern, kjer nas je pot vodila skozi pokrajine, prežete z bogato dediščino in čudovitimi razgledi.

Mautern je mesto s koreninami v davni preteklosti, katerega ime izhaja iz nemške besede Maut, kar pomeni cestnina. Nekoč so tu morali plačevati cestnino vsi, ki so z ladjami pluli po Donavi. Ta zgodovinski pečat je danes še vedno prisoten in se odraža v arhitekturi in kulturi mesta. Na nasprotnem, levem bregu Donave leži večje mesto Krems, ki s svojimi 25 tisoč prebivalci ponosno stoji ob sotočju rek Krems in Donava. Krems je pomembno kulturno središče z bogato zgodovino.

Kolesarjenje nas je tisti dan vodilo po desnem, južnem bregu Donave, kjer smo prvi del poti prevozili po kolesarski stezi, speljani po nasipu ob reki. Pri elektrarni Altenwörth smo prečkali reko Traisen, ki se tu izliva v Donavo, in nadaljevali do naselja Zwentendorf. Znano je po tem, da ima edino jedrsko elektrarno v Avstriji, ki pa nikoli ni bila aktivirana.

Nato smo se oddaljili od Donave in po lokalnih cestah kolesarili do mesta Tulln, kjer se reka Veliki Tulln izliva v Donavo. Tulln, imenovan tudi mesto rož, je znan po svojih vrtovih in parku, vendar je glavna znamenitost mesta Nibelunški vodnjak. Ta vodnjak je posvečen dogodku iz germanske pesnitve o Nibelungih, ki pripoveduje, kako je Atila, vladar Hunov, zasnubil Kriemhild oziroma Gudrun. Vodnjak tako ponazarja pomembno epizodo iz bogate evropske mitologije in literarne tradicije.

V nadaljevanju poti smo do elektrarne Greifenstein kolesarili ob Donavi, kjer smo uživali ob čudovitih pogledih na reko. Kmalu smo se od reke ponovno oddaljili in zavili proti mestu Klosterneuburg, kjer stoji mogočen samostan. Proti Dunaju smo nadaljevali po kolesarski stezi po desnem bregu reke. Ko smo se približevali avstrijski prestolnici, smo opazili začetek podolgovatega, 21 kilometrov dolgega Donavskega otoka (Donauinsel), ki leži med reko Donavo in vzporedno izkopanim kanalom Nova Donava (Neue Donau). Donavo smo prečkali po Steinitzevem mostu, ki je danes namenjen kolesarjem in pešcem, zgrajen pa je bil leta 1995 kot začasni most med obnovo bližnjega Severnega mostu (Nordbrücke). Po levem bregu smo kolesarili skozi Donavski park, mimo Donauturma, 252 metrov visokega stolpa. Na koncu smo prečkali še mrtvico Stara Donava (Alte Donau), ki je bila nekoč glavni rokav Donave, in prispeli do našega hotela na levem bregu Donave v okrožju Donaustadt.

×