likovna kolonija Adergas učenci osnovna šola Cerklje / Foto: Tina Dokl

Zaradi hladnega vremena so številni udeleženci za ustvarjanje izbrali notranjost cerkve. / Foto: Tina Dokl

Ekstempore Adergas

V Osnovni šoli Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem so po petih letih obudili likovni natečaj in
v idilični okolici samostana v Adergasu pripravili slikarski ekstempore Adergas.

Na ekstemporu so sodelovali učenci osnovnih in srednjih šol, ki so vključene v mrežo Unescu pridruženih šol (ASPnet), ter drugih osnovnih šol iz Gorenjske. Po besedah likovne pedagoginje iz Osnovne šole (OŠ) Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem Eve Serpan Sitar se je likovne kolonije udeležilo šestdeset učencev in dijakov ter dvajset mentorjev. Nastala likovna dela je ocenila komisija, ki so jo sestavljali akademska slikarja Lojze Kalinšek in Irena Gayatri Horvat ter likovnica Monika Slemc Klavžar.

Za udeležence so najprej pripravili ogled samostana pod strokovnim vodstvom, saj je bila motivika likovnega ustvarjanja vezana na kulturno in stavbno dediščino samostana oziroma vasi Adergas. Sodelujočim so tako predstavili tudi bogato dediščino, ki jo hrani samostan – Kremserschmidtova in Menzingerjeva dela, mogočne orgle, katakombe ... Učenci so nato ustvarjali po motivu, ki so ga sami izbrali, je pojasnila Eva Serpan Sitar. »Najpogosteje so za upodobitev izbrali kakšen detajl, mnoge je očaral tudi pogled na vas iz prvega nadstropja.« Tudi likovno tehniko so lahko poljubno izbrali sami, pri čemer je Eva Serpan Sitar​ opazila, da sta najbolj priljubljena akvarel in svinčnik. »Navdušena sem, ker so se tudi mentorji odzvali in spodbudili učence k sodelovanju, saj imajo ti otroci, ki so res nadarjeni oziroma jih slikanje veseli, čisto premalo priložnosti, da prosto ustvarjajo. V tem idiličnem okolju pa imajo res priložnost izraziti sami sebe skozi slikanje.« Med deli srednješolcev je komisijo najbolj navdušila slika Pie Škulj iz Gimnazije Škofja Loka, iz tretje triade so nagradili Klaro Avsenik iz OŠ Koroška Bela, iz druge triade pa Živo Ahčin iz OŠ Gorje.

​Ekstempore so pripravili v okviru mednarodnega projekta Unesco ASPnet. Koordinatorica omenjenega projekta v OŠ Davorina Jenka Cerklje Tanja Stare Pušavec je pojasnila, da so Unesco šola od leta 2002 in pri svojem delovanju sledijo štirim Delorsovim stebrom izobraževanja: učiti se, da bi vedeli; učiti se, da bi znali delati; učiti se, da bi znali živeti skupaj; učiti se biti.