Operni pevec Klemen Torkar / Foto: Nik Bertoncelj
Klemen Torkar: »Včasih je treba reči ne«
Tenorist Klemen Torkar iz Zgornjih Gorij je v javnosti zelo prepoznaven glas. Mnogi se ga spominjajo kot pevca narodnozabavnega Ansambla Storžič, danes pa razveseljuje operne navdušence. Z njim smo se pogovarjali pred predstavo Veveriček posebne sorte, ki so jo nedavno uprizorili v jeseniškem gledališču.
Jesenice – S številnimi opernimi vlogami, mnogimi koncerti in poučevanjem je že leta del širokega kulturnega okolja. Njegova pot skozi glasbeni svet je polna strasti, izzivov in nenehnega soustvarjanja z občinstvom. Klemen je najprej zasijal kot pevec Ansambla Storžič, a njegova ljubezen do opernega petja ga je vodila v novo dimenzijo umetnosti. Danes se lahko pohvali z več kot le nekaj glavnimi opernimi vlogami, ki jih uprizarja z izjemno občutljivostjo. »Prihajam iz narodnozabavne glasbe, vendar sem sčasoma odkril, da mi operni svet omogoča širšo ustvarjalno izraznost,« je pojasnil Klemen Torkar.
Kot je povedal, je bil zaključek leta precej pester. V novembru so namreč imeli 12 ponovitev predstave Kit na plaži, ki jo je režiral Vinko Möderndorfer, glasbo pa napisal Iztok Kocen. »Tudi predstavo Veveriček posebne sorte je glasbeno izpopolnil Iztok Kocen, zato se večkrat pošalim, da zadnje čase pojem samo njega,« je povedal. Poleg tega je nastopil tudi s tenorskim solom v Slovenski filharmoniji v Carmini Burani. »Gre za izjemno zahtevno delo, ki terja posebne tenorske višine. Me je kar malo skrbelo, da ne bi zbolel.« Poleg tega je v decembru veliko gostoval, z Evo Černe Avbelj sta pred kratkim nastopila na božično-novoletnem koncertu Godbe Bohinj ter na drugih odrih. Kot je opazil, so ga v zadnjem letu spremljale predvsem živalske vloge. »Veveriček, osel, petelin in vol, veliko je tega. Pa si ne znam še razložiti, kaj bi to lahko pomenilo,« se je pošalil.
Zelo pomemben del njegovega umetniškega ustvarjanja predstavljajo otroške opere, ki jih skupaj z Evo Černe Avbelj uprizarjata že več let. »Otroške predstave so nekaj posebnega. Otroci so iskreno občinstvo, hitro začutijo, ali jih nagovoriš ali ne. To me vedno znova navdušuje, saj se moramo kot umetniki neprestano prilagajati njihovemu dojemanju,« razmišlja. Kot je povedal, je pri otroških operah ključno to, da so prilagojene otrokom. »Pomembno je, da se predstava prilagodi otrokovi zmožnosti koncentracije in razumevanja. Vedno pa pravim, da če že tebi ni všeč, pa vsaj omogoči drugim, da lahko uživajo v predstavi.«
Klemen Torkar je lani praznoval štirideseti rojstni dan, kar je zanj pomenilo pomembno osebno prelomnico. »To obdobje mi je prineslo veliko novih spoznanj. Na primer naučil sem se, da je kdaj treba tudi reči ne.« Na vprašanje o načrtih za prihodnje leto pa pevec odgovarja z optimizmom: »Zdravje je na prvem mestu. Vse drugo pa pride samo. Poleg novih opernih projektov, kot je spominska opera Dragotinu Ketteju, se veselim sodelovanja s Slovenskim godalnim kvartetom in Evo Černe Avbelj.«