Festival Fragmenti
Slovenci smo kolesarji. Imamo vrhunske kolesarske športnike, temu sledijo mnogi rekreativci in še bolj množični ljubitelji kolesarjenja, kamor bi se lahko priključil marsikdo med nami. Precej bi lahko izboljšali uporabo koles za vsakodnevne potrebe, za vožnjo v službo, po opravkih, manjših nakupih. Temu pravimo trajnostna mobilnost. Če imamo do službe okrog deset kilometrov vožnje, bi lahko pogosteje uporabili kolo. Ne le da tako varujemo okolje in skrbimo za svoje fizično počutje, morda še največ naredimo za svoje duševno zdravje in psihično sprostitev.
Poletje je čas, ko kolesarimo več v prostem času. Tedaj iščemo nove kolesarske poti in Slovenija je na tem področju dobro razvita dežela. Veliko poti najdete v naših vinorodnih območjih na Štajerskem, v Prekmurju, na Dolenjskem, v Beli krajini, na Primorskem in v Goriških brdih. Kar jaz poznam in kolesarim po Gorenjskem, preverjeno lahko rečem, da so kolesarske poti v občini Radovljica najlepše urejene, najdlje že obstajajo in ves čas jih dopolnjujejo. Trenutno je pri nas zelo popularna nova kolesarska pot Štrekna, ki je speljana po stari železniški progi od Velenja do Dravograda. Sama je še nisem prevozila, le pregledujem spletne strani in poslušam navdušene kolesarje, ki pravijo, da je to res nekaj, kar bi si ljubiteljski kolesar moral omisliti. Nudijo tudi Štrekna bus, ki vozi kolesa in kolesarje. Tako boste lahko progo skrajšali ali podaljšali po lastni presoji.
Najlepša pot na Gorenjskem bo zagotovo pot med Bledom in Bohinjem. Pot je že končana in urejena od Bleda do Obern in od Soteske naprej proti Bohinjski Bistrici. Od Obern naprej so povsod znaki, da je proga uradno še zaprta, da je prepovedano voziti se. Ne vem, ali so vsi ljudje taki ali smo le Gorenjci tako neučakani, da se veliko ljudi vozi tudi tam, kjer se še ne bi smeli. Pot od Obern do Soteske je še v delu. Na trasi so delovni stroji, kamenje, ljudje pa se vozijo med stroji in prenašajo kolesa med kamenjem. Ob mostu pri Soteski je prometni znak prepovedi vožnje za vsa vozila, čeravno je tam proga že pripravljena za kolesarje. Peljala sva se na tem odseku, od Soteske do Bohinjske Bistrice. To je res čudovita proga, ki gre ves čas ob Savi Bohinjki. Hlad in senca sta ves čas naša spremljevalca, pa lepi travniki, slap, pogledi na vršace. Ko bo pot gotova, bo to velika pridobitev za celotno območje. Avto bomo parkirali recimo v Lescah ali Radovljici, potem pa se s kolesom podali v Bohinj, se tam kopali, kaj pojedli in kolesarili nazaj do izhodišča. Tako bomo postali trajnostni obiskovalci Triglavskega narodnega parka in zmanjšali gnečo v Bohinju. Do uradnega odprtja pa pustimo gradbenim delavcem, da opravijo svoje, sicer spadamo med tiste, ki jim ne zaleže nobeno opozorilo in prepoved, le denarna kazen.