Meta Hrovat Hostnik in Tomaž Hostnik / Foto: Alenka Brun
Ljubožerci, Hostnik pa Meta
Tomaž Hostnik, večini znan kot suški trubadur, z Matijo Krečičem prihaja na domačo grudo, kot nam je smeje zaupal v pogovoru, ki se mu je pridružila tudi njegova soproga Meta, sicer akademska slikarka. Slednja se bo prepoznavnemu dvojcu Hostnik pa Krečič pridružila s svojim delom, AKC Nama v Škofji Loki bo koncert in odprtje razstave gostil v soboto, 18. januarja. Začenjajo ob 20. uri.
Škofja Loka – Pisalo se je leto 2019, ko je Tomaž Hostnik s pesmijo Irena nastopil na Melodijah morja in sonca. Bil je več kot uspešen. Njegov nastop in način interpretiranja lastnih verzov sta navdušila. Predlani je zmagal na Festivalu slovenskega šansona s pesmijo Dekle iz zlatih sanj. V letih 2019 in 2021 je sodeloval tudi na Popevki, kjer je obakrat dobil nagrado za najboljše besedilo. Povsod mu je kot aranžer družbo delal violinist Matija Krečič. Hostnik, ki je avtor vseh besedil in glasbe, je sicer klasično izobražen glasbenik, ki je končal akademijo in magistriral v avstrijskem Linzu. Že med študijem se je spogledoval z ustvarjanjem glasbe in besedil. Še vedno pa tudi poučuje klavir v Žireh. Sem in tja ga kdo povpraša, ali Drajnarjuva vampa, dvojec, ki sta ga sestavljala z bratom Jernejem, še deluje. V šali rad doda, da še, a le v krogu družine, na »familiarnih feštah«. Dejansko pa Tomaža veliko vabijo na praznovanja obletnic. »Lansko leto je bilo rekordno glede nastopov na okroglih obletnicah, kar si štejem v veliko čast – sploh zato, ker so si slavljenke in slavljenci zaželeli moje avtorske glasbe,« razloži.
Tokrat skladatelja, akademsko izobražena ljudska godca, ruralna razgrajača in tenkočutna slavčka Hostnik pa Krečič konec tedna prihajata v Škofjo Loko. Predstavila bosta novi album Ljubožerci. To je njun drugi album, tretji – ob spremljavi Simfoničnega orkestra RTV Slovenija – je v nastajanju.
Album Ljubožerci je izšel pri založbi Celinka. O njem zasledimo tudi zapis: »Na njunem drugem albumu Ljubožerci Tomaževa izvirna in poetična besedila v suškem govoru, prežeta s črnim humorjem in obskurnimi ljudskimi metaforami, zažarijo ob Matijevih dovršenih aranžmajih. Album odstopa od klasičnih šansonovskih zvočnih podob in ponuja edinstveno glasbeno izkušnjo.«
Morda je najbolj znana pesem z albuma Lbezn i ket tista velka smreka (Ljubezen je kot tista velika smreka), ime albuma pa se navezuje na ljubezen, rdečo nit, ki povezuje vse pesmi na albumu. Hostnik doda, da pesmi pripovedujejo predvsem o temačnih odtenkih ljubezni, in v svojem humornem slogu pripomni: »Ljubožerci smo tisti, ki konzumiramo ljubezen in imamo zaradi tega nemalokrat trebušne težave.«
Koncert zasedbe Hostnik pa Krečič bo tokrat pospremila tudi posebna razstava, za kar bo poskrbela Hostnikova življenjska sopotnica, njegova soproga Meta. Izvira iz Domžal in tudi njena mama Urša Žajdela Hrovat je umetnica, natančneje slikarka.
Meta Hrovat Hostnik je zaključila Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Trenutno je sicer na porodniškem dopustu, drugače pa poučuje strokovne predmete in umetnost na Srednji medijski in grafični šoli v Ljubljani. Moža je spoznala v Linzu, kamor je šla na študijsko izmenjavo. Odzvala se je povabilu prijatelja na koncert v znamenitem Brucknerhausu, kamor je redno zahajal tudi Tomaž. Ta se navihano spominja, kako je bilo videti njuno prvo srečanje: »Pospremil sem jo do 'študenca' in med potjo v pogovor spretno vpletal svoj življenjepis in znanje umetnostne zgodovine …« To je bilo leta 2016 in danes sta poročena.
Hostnik je tudi izrazil upanje, da jo bo v življenju vsaj enkrat slišal igrati harmoniko, saj ima njegova soproga zaključeno nižjo glasbeno šolo iz omenjenega inštrumenta in solopetja. »Sama sem se nekdaj precej ukvarjala z glasbo, odkar sem spoznala Tomaža, pa je tega precej manj,« je odkrita Meta Hrovat Hostnik. »Prej sem mislila, da kaj vem o glasbi, potem pa sem slišala njega …« smeje zaključi.
Ker sta zakonca Hostnik oba umetniški duši, je njuno življenje še posebno dinamično. Da sta bila skupaj ustvarjalna, se je najpogosteje dogajalo v času pandemije. »Zaprla sva se v garažo, kjer je bil moj atelje, in v tišini cele dneve krotila vsak svoje umetniške izbruhe,« se spominja Meta, ki je za tokratno nadgradnjo koncerta oziroma predstavitve albuma Ljubožerci v Škofji Loki prispevala svoja dela. Ustvarila je namreč cikel, delo Zadnih sedm Kristuvih bised na križu oziroma Zadnjih sedem Kristusovih besed na križu. Zgodbe ustvarjenih slik sledijo sedmim pesmim, ki so del albuma. Gre za formate trideset krat sto centimetrov v tehniki akril na platnu. »Dela so nastala v dialogu s Tomaževo interpretacijo originalnih besed s križa, vendar niso dobesedni prevodi v likovni jezik, temveč temeljijo na mojih lastnih asociacijah na Tomaževa dela. Gre torej za interpretacijo interpretacije,« poudari avtorica. »Tokrat sem si privoščila skok v figuraliko, čeprav se v abstrakciji, kjer se mi ni treba obremenjevati s podobami, ampak le z barvo, obliko ter njunimi odnosi in vplivi, morda počutim bolj doma,« pojasni.
Izvemo še, da je lani prvič resneje razstavljala skupaj s svojo mamo in da so Ljubožerci v Cankarjevem domu že doživeli ljubljansko premiero, in sicer v sklopu oktobrskega festivala Godibodi.
Za konec mlado slikarko povprašamo, ali je razstava prodajna. Meta Hrovat Hostnik pravi, da kljub dejstvu, da gre za cikel, vsaka slika – tako kot vsaka Tomaževa skladba – pripoveduje zgodbo zase in jo bo po končani razstavi moč kupiti oziroma vzeti iz celote.