Režiserka Špela Kravogel, igralka Milena Zupančič in avtorica nove radijske igre Periferija Kaja Novosel / Foto: Arhiv Programa Ars

Režiserka Špela Kravogel, igralka Milena Zupančič in avtorica nove radijske igre Periferija Kaja Novosel / Foto: arhiv programa Ars

O selitvi v velika mesta

Kaj pomeni odhod iz domačega kraja? Kako tisti, ki ostanejo, dojemajo tiste, ki so odšli? Prav tem vprašanjem se posveča nova radijska igra Periferija, ki jo je napisala Jeseničanka Kaja Novosel. Premierno bo predvajana danes ob 21. uri na prvem programu Radia Slovenija.

Zgodba se osredotoča na mlado žensko, ki je odšla v mesto študirat in delat, a se ob vrnitvah v domači kraj srečuje z odzivi tamkajšnjih prebivalcev. Skozi njihove pripovedi se razkrivajo različni pogledi na njeno odsotnost ter na življenje v manjšem kraju. Njeni sogovorniki razkrivajo svoja pričakovanja, strahove in občutke ob tem, da so ostali. Igra tako raziskuje tematiko odseljevanja mladih, ki je še posebno pereča v manjših krajih. Avtorica, ki prihaja z Jesenic, se sprašuje, ali so odhodi res vedno prostovoljni in kaj pomeni ostati. Besedilo je zasnovano na način, da protagonistka ostaja tiho, besedo pa prepušča drugim. »Na začetku pisanja besedila sem najprej razmišljala o tem, ali se res vsi mladi z veseljem odselijo iz domačega (manjšega) kraja v drugo (večje) mesto, kot s temo odseljevanja mladih posredno sporoča družbena dikcija. Vprašala sem se, kaj domače mesto omogoča posamezniku v smislu kakovosti življenja oziroma česa mu ne omogoča, da tam ne more ostati. Od tu sem začela graditi zgodbo,« poudarja avtorica. Pod režijo se podpisuje Špela Kravogel, sodelovala je tudi dramaturginja Vilma Štritof, glasbeno podobo je oblikovala Darja Hlavka Godina, tonski mojster pa je bil Matjaž Miklič. V igri nastopa kar nekaj znanih imen, in sicer Milena Zupančič, Sabina Kogovšek, Gaber Trseglav, Gaja Filač, Vid Klemenc, Vesna Slapar, Uroš Smolej, Vesna Jevnikar, Tina Resman Lasan, Maruša Oblak, Gregor Čušin in Lucija Grm.