Sedem nagrad vesna za film Odrešitev za začetnike: Marko Mandić, Mitja Ličen, Mila Bezjak, Sonja Prosenc, Primož Hladnik, Katarina Stegnar in Boris Benko / Foto: Matjaz Rušt
Odrešitev za začetnike sedemkrat
Zmagovalni film 27. Festivala slovenskega filma je Odrešitev za začetnike režiserke Sonje Prosenc. Ustvarjalci so prejeli kar sedem nagrad vesna.
S sklepno slovesnostjo in podelitvijo nagrad se je v nedeljo zaključil 27. Festival slovenskega filma Portorož, ki je v slabem tednu dni predstavil letošnjo bero slovenskih filmov ter gostil vrsto strokovnih dogodkov in večernih druženj. Zaključno slovesnost v Glavni dvorani Avditorija Portorož, ki jo je obiskala tudi ministrica za kulturo dr. Asta Vrečko, je povezoval Toni Cahunek, za glasbo pa sta poskrbela Samuel Blues in Miha Erič.
Zmagovalni film festivala je Odrešitev za začetnike, ki je poleg glavne nagrade, vesne za najboljši celovečerni film, prejel tudi vesno za najboljši scenarij (Sonja Prosenc), vesne za najboljšo glavno žensko (Katarina Stegnar), glavno moško (Marko Mandić) in stransko žensko vlogo (Mila Bezjak), vesno za najboljšo izvirno glasbo (Boris Benko in Primož Hladnik) in vesno za najboljšo scenografijo (Tajana Čanić Stanković).
Hanna Slak je prejela vesno za najboljšo režijo za film Niti besede, ki je odnesel tudi vesno za najboljšo masko (Tina Lasič Andrejević) in najboljšo manjšinsko koprodukcijo. Prejemnik vesne za najboljši film po izboru občinstva je Praslovan v režiji Slobodana Maksimovića s povprečno oceno 4,91. Gre za dokumentarni film o Zoranu Predinu.
Vesno za najboljšo stransko moško vlogo je prejel Krešimir Mikić za vlogo v filmu Čao Bela, vesno za najboljši zvok pa Boštjan Kačičnik za film Nekoč v Posočju.
Vesna za najboljšo fotografijo je šla v roke Davida Hofmanna, vesna najboljšo kostumografijo pa Katarine Šavs – obe za film Igrišča ne damo! (režija Klemen Dvornik), ki je prejel tudi vesno za posebne dosežke. Posebno omembo pri nagradi za posebne dosežke je dobil še film Ali je bilo kaj avantgardnega? (režiserja Matevž Jerman in Jurij Meden), posebno omembo pri nagradi za najboljšo fotografijo pa Gregor Božič za film Mož, ki ni mogel molčati.
Vesno za najboljšo montažo je prejel Uroš Maksimović za film Cent'anni, ki je dobil tudi vesno za posebne dosežke in nagrado Društva slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI.
Prejemnik vesne za najboljši dokumentarni film je V mojih sanjah rase vsako noč drevo v režiji Vida Hajnška. V tej kategoriji sta dobila posebni omembi še dva filma: Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna v režiji Maje Weiss in Nekoč v Posočju v režiji Eme Kugler.
Najboljši animirani film je Tri tičice v režiji Zarje Menart, posebno omembo v kategoriji animiranega filma pa je prejel še film Maček med vrati v režiji Ane Čigon. Najboljše eksperimentalno AV delo (eksperimentalni film) je Vel Vet Vel_festivalski film (režiser Miha Možina), posebna omemba v tej kategoriji pa je šla filmu Prihodnost … je točno takšna, kot ste si jo zamislili (režiserka Sara Bezovšek).
Vesna za najboljši kratki igrani film ni bila podeljena, prav tako tudi ne vesna za najboljši študijski film, je pa v tej kategoriji šest filmov prejelo posebne omembe: Onkraj obraza (režija Anja Resman), (Ne)srečen dan (Karin Likar), Okno (Nel Jeraj Sedej), Vmesnik (Špela Koščak), Grobo tkane niti (Iza Mlakar) in Po tem (David Champaigne). Žirija Art kino mreže Slovenije (AKMS) je nagradila film Kino Volta v režiji Martina Turka.