Simon Krejan / Foto: Igor Kavčič

Simon Krejan je v hmeljiščih ustvaril izjemno serijo fotografij Niti življenja. / Foto: Igor Kavčič

Pogled skozi Niti življenja

V Galeriji Pasaža v Radovljiški graščini je na ogled fotografska razstava Simona Krejana, na kateri se predstavlja s serijo fotografij z naslovom Niti življenja.

Umetniško fotografiranje hmeljišč je – v to sem prepričan – precej redek pojav med fotografi. Dolge vrste stebrov, na tisoče niti od tal proti nebu, po katerih se v času rasti pne zeleno zlato, kot hmelj, to čudovito zdravilno rastlino, ki daje okus pivu, imenujemo pri nas, in nasadi, ki dajejo prepoznavno podobo pokrajini v Spodnji Savinjski dolini na prvi vtis morda ne delujejo kot objekt, vreden posebnega zanimanja povprečnega opazovalca. To pa ne velja za fotografa Simona Krejana, mojstra fotografije Fotografske zveze Slovenije in mednarodne zveze EFIAP, sicer člana Fotografskega društva Janez Puhar Kranj.

Ogledujem si prvo fotografijo v seriji, ki morda nekoliko izstopa od drugih na razstavi. »Fotografija predstavlja moj prvi zapis, s katerim sem hotel poudariti, v kakšnem vremenu sem se tisti večer peljal proti Mariboru, se ustavil in zagledal to čudovito svetlobo. Temni črni oblaki so bili od spodaj obsijani s svetlobo, in ko se je večerno sonce dotaknilo tudi tisočerih vrvic, so te neizmerno zažarele v osupljivi belini,« pojasni Simon Krejan.

Za fotografa njegovega kova je bilo to vsekakor povabilo, tako čudovite narave kot delovnega človeka. Ustavil je vozilo, vzel v roke fotografski aparat in preprosto začel uživati v fotografiranju. Kadri so se kar sami ponujali, pojasni fotograf, začela je nastajati zanimiva kolekcija, ki jo je v naslednjih treh, štirih letih nadgrajeval. Zgodaj spomladi se je večkrat vračal v Savinjsko dolino z željo, da bi zabeležil zgodbo pridnih hmeljarjev, brez katerih zgodbe o hmelju ne bi bilo. Seveda je večkrat prišel tudi zaman, svetlobni pogoji za dobro fotografijo fotografu marsikdaj niso na voljo. Tudi hitra rast hmelja in hitra ozelenitev niti, ki so bile v tem primeru v središču zanimanja, sta avtorju omejevali možnost fotografiranja.

Fotografije v črno-beli tehniki z izstopajočo geometrijo, nekim redom stebrov in niti, delujejo zelo grafično. »Prav na vtisu grafičnosti je moj poudarek. Hkrati sem kompozicije pripravljal tako, da se geometrijsko ujemajo, da si sledijo,« pojasnjuje fotograf, ki je v iskanju primernih kadrov prehodil več hmeljišč. »Meni te grafične podobe veliko povedo same zase, ker pa bi bila razstava za povprečnega gledalca lahko malce monotona, sem v nekatere kadre vključil tudi pridne ljudi, ki prihajajo na delo v hmeljišče, negovat rastline, privezovat srebrne niti ... Mislim, da ljudje razstavi v celoti vdahnejo življenje. Gre za sobivanje narave in človeka, kar sem tudi želel poudariti.«

Vztrajnost obiskovanja hmeljišč se je fotografu obrestovala in nastala je zgodba, ki jo je poimenoval Niti življenja. Krejan v Galeriji Pasaža predstavlja 27 fotografij, ki si jih je zamislil v črno-beli tehniki, saj ta, kot pravi, še bolj poudarja čudovite grafične izrise pokrajine zelenega zlata. Razstava bo na ogled ves september.