Ahti Lyra je delil svoje cvetličarsko znanje. / Foto: Tina Dokl
Ahti Lyra je delil svoje cvetličarsko znanje. / Foto: Tina Dokl
Rdeča vrtnica je večna klasika
V Biotehniškem centru Naklo že 15 let organizirajo dogodek Trendi v floristiki, kjer vsako leto gostijo priznane cvetličarske mojstre. Letos je svoje znanje delil estonski cvetličarski mojster Ahti Lyra.
Ahti Lyra je svojo strast do cvetja odkril že kot deček, danes pa ga vodi prepričanje, da je cvetličarstvo umetnost, ki se nenehno razvija. Pri valentinovem ostaja vrtnica nesporna kraljica, a vse bolj v ospredje prihajajo trajnostne izbire. »V zadnjih letih se ljudje močno nagibajo k trajnostnim praksam tudi pri poklanjanju cvetja. Veliko je lončnic, ki postajajo vse bolj priljubljene,« pravi Lyra. V Estoniji valentinovo ni le praznik zaljubljencev, temveč tudi dan prijateljstva, kar pomeni, da cvetje ni le izraz romantičnih čustev, ampak tudi pozornosti do prijateljev in družine. »Poklanjamo rože, gremo v restavracije, preživljamo čas z bližnjimi,« opisuje tradicijo. Kljub temu ostaja želja po velikih šopkih – a jih pogosto prizemlji visoka cena cvetja v tem obdobju.
Lyra poudarja, da ni vse v velikosti in ceni – pomembna je osebna nota. »Šopek je lahko manjši, a personaliziran, lahko je narejen doma, vključuje detajle, ki izražajo čustva.« Klasični rdeča in rožnata ostajata priljubljeni, a prava umetnost je v tem, da poznamo osebo, ki ji podarjamo cvetje, in ji pripravimo nekaj, kar jo bo resnično razveselilo.
Dogodek Trendi v floristiki je skozi leta postal največji izobraževalni dogodek za cvetličarje v Sloveniji. Organizator Peter Ribič poudarja, da je vsako leto izziv prinesti nekaj novega in drugačnega. »Težko je vsako leto narediti nekaj revolucionarnega, a s povabilom različnih mojstrov, ki imajo svoje unikatne pristope in tehnike, zagotavljamo svežino in nove ideje.« Prihodnost floristike je zagotovo v trajnosti, a ljubezen do klasike ostaja. »Rdeča vrtnica je večna,« poudarja Ribič, hkrati pa dodaja, da je najpomembnejše to, da cvetje nosi pravo sporočilo – ne glede na barvo, velikost ali obliko.