Velenjsko jezero / Foto: Slavko Zupanc
Velenjsko jezero / Foto: Slavko Zupanc
Ob sobotni kavi smo v naši kolesarski druščini prvič resneje spregovorili o Štrekni. Nekateri smo zanjo že slišali, a nihče še ni imel izkušnje s to kolesarsko potjo, speljano po nekdanji železniški progi med Velenjem in Dravogradom. Ni trajalo dolgo, da smo se odločili – v naslednjem tednu gremo! Zaradi neusklajenih terminov smo se razdelili: ena skupina se je na pot podala v sredo, druga v petek, nekateri pa kar oba dneva.
Sredina skupina je napolnila en kombi. Navsezgodaj zjutraj smo naložili kolesa in se odpeljali do Velenjskega jezera, kjer smo parkirali in začeli kolesarski izlet. Skozi mesto smo od jezera kolesarili do izhodišča ob reki Paki. Celotna pot je ločena od motornega prometa in ima blag naklon.
Od 411 m. n. m. v Velenju se pot vzpne do 590 m n. m. v Mislinji, nato pa se spusti do 341 m n. m. v Dravogradu. Trasa poteka skozi pet predorov: Paka 1, Paka 2, Huda luknja, Gornji Dolič in Mislinja. Skupna dolžina vseh predorov znaša 856 metrov. Pri najdaljšem predoru, Huda luknja, ki meri 421 metrov in je tik ob istoimenski kraški jami – eni največjih naravnih znamenitosti v regiji – smo naredili postanek za fotografiranje.
Skozi obnovljene, osvetljene predore in po prenovljenih mostovih, kjer kolesarska pot prečka glavno cesto in reko Pako, smo prispeli v Gornji Dolič, ki se je prvotno imenoval Dolnič. Prvotno ime menda izhaja iz dejstva, da je bila to nekoč redko poseljena dolina in tako kraju prislužila šaljivo razlago imena »dol ni nič«.
V Mislinji, kjer se konča vzpon, smo naredili nekoliko daljši postanek v lokalu Pizzerija Vagon, ki je v obnovljeni stavbi nekdanje železniške postaje. V lokalu stoji replika pravega vagona, ki je vozil po progi, ukinjeni leta 1968. Nadaljevali smo s prijetnim spustom do Slovenj Gradca in nato do Dravograda. A dan še ni bil končan – pot smo podaljšali še za 12 kilometrov po Dravski kolesarski poti v Avstrijo, vse do Labotskega jezera (Badesee Lavamünd).
Vrnitev v Velenje je bila razgibana – sprva lahek vzpon do Slovenj Gradca, nato nekoliko zahtevnejši, 12-kilometrski vzpon do Mislinje in nato spust do Velenja. Na koncu smo bili po 105 kilometrih kolesarjenja in 700 višinskih metrih prijetno utrujeni.
V petek smo se z drugo skupino podali s kolesi do Dravograda in nazaj – 80 kilometrov in 512 metrov vzpona.
Kolesarjenje po Štrekni – iz Velenja skozi sotesko Huda luknja, Mislinjsko dolino, Slovenj Gradec, Dravograd in vse do Labotskega jezera – je bilo nepozabno doživetje. Uživali smo v lepi pokrajini, miru brez prometa ter bogati tehnični dediščini nekdanje železnice.