Splošni pogoji in navodila turistične agencije

Turistična agencija Gorenjski glas deluje v okviru podjetja Gorenjski glas, časopisno podjetje, d. o. o., Kranj (v nadaljevanju Gorenjski glas).

Prijava

Potnik oziroma izletnik se lahko na izlet, potovanje ali letovanje, v nadaljevanju na turistični aranžma, ki ga organizira Gorenjski glas, prijavi po telefonu, elektronski pošti, na sedežu Gorenjskega glasa ali prek spletne strani. Ob prijavi je sklenjena pogodba/potrdilo o potovanju/račun, v nadaljevanju prijavnica, ki vsebuje podatke o turističnem aranžmaju ali pa se sklicuje na program turističnega aranžmaja, kjer so ti podatki navedeni/objavljeni. 

Ob prijavi je potnik/izletnik dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva turistični aranžma, ter plačati akontacijo.

Ko se potnik za turistični aranžma prijavlja po elektronski pošti, telefonu ali prek spletne strani, velja njegova prijava za potrjeno, ko prejme v izpolnitev in podpis prijavnico in vplača akontacijo. Šteje se, da je potnik prejel določila Splošnih pogojev in navodil turistične agencije, ki so objavljena na spletni strani Gorenjskega glasa. Potnik je dolžan v teh primerih plačati naročeno storitev ob prijavi oziroma v skladu z dogovorom. 

V primeru, če potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je sam odgovoren za vse posledice in morebitne stroške, ki bi utegnili nastati zaradi napačnih podatkov. 

Možna doplačila

Storitve, ki niso vštete v ceno turističnega aranžmaja, potnik lahko naroči in plača posebej.

Posebne storitve potnik običajno doplača na prodajnem mestu, kjer je sklenil prijavo.

Dodatne storitve, na primer dodatni ogled znamenitosti, potnik v ustrezni valuti doplača lokalnemu vodniku v kraju, kjer je bila storitev opravljena.

Plačilo

Potnik ob prijavi plača akontacijo oziroma toliko, kot je navedeno v programu turističnega aranžmaja. Preostali del plača osem dni pred koriščenjem turističnega aranžmaja. 

Če se potnik prijavi po telefonu, elektronski pošti ali na spletni strani, velja njegova prijava za potrjeno, če naročeno plača s kreditno ali debetno plačilno kartico.

Če se potnik prijavlja po telefonu, elektronski pošti ali na spletni strani in želi plačilo po predračunu ali s položnico, velja njegova prijava za potrjeno, ko Gorenjski glas na svoj račun prejme plačilo.

Potnik je ob odhodu dolžan predložiti vodniku dokument o plačanem turističnem aranžmaju – prijavnico.

Cene

Cena turističnega aranžmaja je določena v programu.

V ceno turističnega aranžmaja so praviloma vštete prevozne, gostinske in hotelske storitve, stroški turističnih, strokovnih in krajevnih vodnikov, organizacija turističnega aranžmaja in podobno, kar je navedeno v programu turističnega aranžmaja.

Skladno s 179. in 180. členom Zakona o varstvu potrošnikov si Gorenjski glas pridržuje pravico do spremembe cene, če pride do spremembe cene prevoza zaradi sprememb cene goriva ali drugih virov energije; potnika pisno obvesti o spremembi cene.

Skladno z istim členom tega zakon si Gorenjski glas pridržuje pravico odpovedi potovanja, če se ne prijavi vsaj najmanjše število potnikov, potrebnih za izvedbo programa, najkasneje 7 dni pred začetkom potovanja. 

Potni dokumenti

Potnik, ki se prijavi na turistični aranžma, mora imeti veljaven osebni dokument (osebno izkaznico ali potni list), ki ga potrebuje za potovanje v države članice Evropske unije.

Potnikova odpoved turističnega aranžmaja

Potnik ima pravico do pisne ali ustne odpovedi turističnega aranžmaja. V tem primeru ima Gorenjski glas pravico do povračila stroškov zaradi odpovedi potovanja, znesek je odvisen od vrste potovanja in časa, v katerem je potnik predložil odpoved. 

V primeru odpovedi avtobusnega enodnevnega izleta se potniku zaračuna le sorazmerni del prevoznih stroškov, če Gorenjskemu glasu zaradi pozne odpovedi ni uspelo pridobiti novega potnika. 

V primeru odpovedi večdnevnih turističnih aranžmajev ima Gorenjski glas pravico do povračila stroškov potovanja, znesek je odvisen od časa, v katerem je potnik predložil svojo odpoved:

  • več kot 30 dni pred odhodom 7 % cene aranžmaja,
  • od 29 do 15 dni pred odhodom 20 % cene aranžmaja,
  • od 14 do 8 dni pred odhodom 50 % cene aranžmaja,
  • od 7 do 1 dan pred odhodom 80 % cene aranžmaja,
  • na dan odhoda (manj kot 24 ur ali po odhodu) celotna cena aranžmaja.

Potnik si lahko sam najde zamenjavo, v tem primeru se mu ne zaračunajo stroški zaradi odpovedi.

V primeru, da potnik odpove turistični aranžma zaradi višje sile, ki je ni mogel predvideti, in jo dokumentira, ima Gorenjski glas pravico do poplačila nastalih stroškov, razliko pa vrne potniku.

Gorenjski glas lahko zavrne osebo, ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, droge ali drugih tovrstnih substanc, predvsem kadar bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe in drugih. Gorenjski glas v tem primeru meni, da je potnik odpovedal turistični aranžma na dan odhoda, in ravna po določilih o potnikovi odpovedi. Gorenjski glas bo uveljavil vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med izvajanjem turističnega aranžmaja povzročil potnik pod vplivom alkohola, droge ali drugih tovrstnih substanc.

Odpoved potovanja ali sprememba programa

Gorenjski glas si na podlagi veljavnih zakonskih predpisov pridržuje pravico do odpovedi turističnega aranžmaja najkasneje 7 dni pred odhodom, če se za turistični aranžma ne prijavi potrebno število potnikov, določenih v programu.

Prav tako si Gorenjski glas pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni možno pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Gorenjski glas pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenil, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Gorenjski glas si pridržuje pravico do spremembe dneva in časa odhoda na pot zaradi nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvidljivi vzroki, na katere Gorenjski glas ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih. 

Gorenjski glas ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršne koli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki glede na obstoječe možnosti. 

Če Gorenjski glas odpove turistični aranžma, ima potnik pravico do povračila celotne kupnine.

Reklamacije

Potnik mora v najkrajšem možnem času izvajalcu storitev, vodniku ali spremljevalcu, organizatorju oziroma prodajalcu pisno ali v ustrezni drugi obliki sporočiti napako, ki jo med izpolnjevanjem pogodbe opazi na kraju samem. Izvajalec storitev, vodnik ali spremljevalec, organizator oziroma prodajalec mora ob morebitni pritožbi v najkrajšem možnem času narediti vse potrebno za odpravo pomanjkljivosti. Predstavnik Gorenjskega glasa in potnik, ki meni, da je prišlo do napake, sestavita zapisnik, ki ga podpišeta in je podlaga pri nadaljnjem reševanju reklamacije. 

Če pomanjkljivosti niso bile odpravljene na kraju samem, lahko potnik pisno vloži reklamacijo v 60 dneh po končanem turističnem aranžmaju. Če potnik zamudi zakonsko določen rok, Gorenjski glas reklamacije ne obravnava.

Brez pisne reklamacije ter zapisnika Gorenjski glas ne obravnava zahtevkov za nižanje cene ter odškodninskih in drugih zahtevkov.

Če po krivdi Gorenjskega glasa ni prišlo do izvedbe turističnega aranžmaja ali nekaterih storitev, ima potnik pravico do odškodnine v višini realne vrednosti neizvedenih storitev, razen v primeru, ko ima Gorenjski glas pravico do odpovedi turističnega aranžmaja ali spremembe programa potovanja.

Prtljaga

Prevoz prtljage do določene teže in velikosti, ki jo določi prevoznik, je brezplačen.

Gorenjski glas ne odgovarja za krajo prtljage na poti ali v hotelu.

Izguba dokumentov

Če potnik na potovanju izgubi dokumente ali so mu bili ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljnje potovanje oziroma za vrnitev v domovino, si je na lastne stroške dolžan priskrbeti nove, pri urejanju formalnosti v zvezi s tem pa se za nasvete in pomoč lahko obrne na vodnika.

Informacije

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Gorenjskega glasa bolj kot navedbe v ponudbi oziroma v samem programu potovanja. 

Kategorizacija namestitvenih objektov

Kategorizacije namestitvenih objektov (število zvezdic), ki so vključeni v turistični aranžma, so lokalna oziroma nacionalna kategorija, zato Gorenjski glas zanje ne odgovarja.

Namestitev v eno- ali dvoposteljno sobo

Potnik, ki potuje sam, je dolžan doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da izrazi željo, da bi delil sobo, lahko Gorenjskemu glasu prepusti, da mu najde potnika istega turističnega aranžmaja, s katerim bo delil sobo.

Uporaba podatkov

Gorenjski glas vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na turistični aranžma.

Veljavnost

Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje so sestavni del pogodbe, ki jo s podpisom prijavnice skleneta Gorenjski glas in potnik, ki se prijavlja na določen turistični aranžma. 

Splošni pogoji veljajo le za turistične aranžmaje, ki jih organizira Gorenjski glas, če je organizator druga turistična agencija, veljajo njeni splošni pogoji. Splošni pogoji stopijo v veljavo s 1. julijem 2023. S tem datumom prenehajo veljati splošni pogoji starejšega datuma.