Splošni pogoji za naročnike digitalnih vsebin in storitev Gorenjskega glasa

(18. marec 2023)

1. Splošne določbe

Družba Gorenjski Glas, časopisno podjetje, d. o. o., Kranj, Nazorjeva ulica 1, 4000 Kranj, matična številka 5132045 (v nadaljnjem besedilu: Gorenjski Glas) je dobavitelj digitalnih vsebin in storitev, dostopnih na spletni strani gorenjskiglas.si. Za naročnike fizične osebe, ki se štejejo za potrošnike, veljajo vse pravice v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov, Ur. list RS, št. 130/2022 s spremembami in dopolnitvami (v nadaljevanju: ZVPot-1).

Digitalne vsebine in storitve iz prejšnjega odstavka so prodaja digitalnega časopisa, fotografij, digitalnih osmrtnic, tiskanih knjig, izletov ter drugih digitalnih vsebin in storitev Gorenjskega Glasa. 

Naročnika zavezujejo splošni pogoji poslovanja, ki so veljavni v trenutku oddaje naročila, kot jo definirajo ti splošni pogoji. Naročnik je pred oddajo naročila vsakič posebej opozorjen na splošne pogoje poslovanja in z oddajo naročila potrdi svojo seznanjenost z njimi. 

Ti splošni pogoji se ne nanašajo na ostale produkte Gorenjskega Glasa in na izdaje tiskanih edicij, ki so predmet Splošnih pogojev za naročnike tiskanih edicij Gorenjskega glasa. 

Vsakokrat veljavni splošni pogoji veljajo kot sestavni del digitalne pogodbe med naročnikom in Gorenjskim Glasom. Za vse, kar ni določeno s temi splošnimi pogoji, veljajo določbe ZVPot-1 in Obligacijskega zakonika (Ur. Iist RS, št. 97/2007, s spremembami in dopolnitvami).

Gorenjski Glas lahko spreminja splošne pogoje skladno s svojo poslovno politiko in veljavno zakonodajo. Ob spremembi splošnih pogojev podjetje naročnika o tem obvesti z objavo v svojih elektronskih medijih.

2. Opredelitev pojmov

Izrazi, uporabljeni v teh splošnih pogojih, pomenijo: 

  • digitalna storitev je storitev, ki kupcu omogoča ustvarjanje, obdelavo ali hrambo podatkov v digitalni obliki ali dostop do njih, ali storitev, ki omogoča izmenjavo podatkov v digitalni obliki ali katero koli drugo obliko interakcije s temi podatki, ki jih naložijo ali ustvarijo kupci ali drugi uporabniki te storitve;
  • digitalna vsebina so podatki, ki nastanejo in so dobavljeni v digitalni obliki;
  • digitalna pogodba je pogodba, s katero se dobavitelj zaveže, da bo naročniku dobavil digitalno vsebino ali digitalno storitev, naročnik pa se zaveže, da bo podjetju plačal kupnino;
  • digitalna naročnina je sklenitev naročniškega razmerja za digitalne storitve in vsebine;
  • dobavitelj je Gorenjski Glas;
  • naročnik je polnoletna in opravilno sposobna fizična oseba in pravna oseba, ki Gorenjskemu Glasu odda naročilo za digitalne vsebine in storitve;
  • plačnik je posameznik, ki prejema račun in plača digitalno naročnino;
  • potrošnik je fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja digitalno vsebino za namene zunaj njegove poklicne ali pridobitne dejavnosti;
  • dostop do digitalnih vsebin je neomejen dostop do digitalnih vsebin in storitev, navedenih v drugem odstavku 1. točke teh splošnih pogojev.

3. Digitalna naročnina

Digitalno naročnino je mogoče skleniti po elektronski pošti (narocnine@g-glas.si), z naročilnico na spletni strani (www.gorenjskiglas.si/prijavanoveganarocnika) ali po telefonu (+386 4 201 42 00).

Naročilo je veljavno, kadar naročnik posreduje vse potrebne podatke za naročilo.

Naročnik, ki je fizična oseba, je ob naročilu dolžan posredovati naslednje podatke: ime, priimek, naslov, telefonska številka in e-poštni naslov naročnika.

Naročnik, ki je pravna oseba, je ob naročilu dolžan posredovati naslednje podatke: naziv in naslov pravne osebe, davčna številka, e-naslov in telefonska številka.

Vsa naročniška razmerja se sklepajo za nedoločen čas in veljajo do pisnega preklica, razen če ni iz prejetega naročila jasno razvidno, da je sklenjeno za določeno obdobje.

4. Izvedba digitalnih storitev 

Gorenjski Glas dobavi digitalno vsebino ali digitalno storitev uporabniku po sklenitvi pogodbe o dobavi oziroma oddaji naročila digitalne vsebine ali digitalne storitve brez nepotrebnega odlašanja, razen če sta se stranki dogovorili drugače.

Šteje se, da je Gorenjski Glas izpolnil svojo obveznost glede dobave digitalne vsebine ali digitalne storitve, ko:

  • je digitalna vsebina ali primerna sredstva za dostop do digitalne vsebine ali prenašanje digitalne vsebine na voljo ali dostopno uporabniku oziroma fizični ali virtualni platformi, ki jo je za ta namen izbral potrošnik;
  • je digitalna storitev dostopna uporabniku oziroma je dostopna fizični ali virtualni platformi, ki jo je za ta namen izbral uporabnik.

5. Zahteve za skladnost

Digitalna vsebina ali digitalna storitev mora biti subjektivno in objektivno skladna z digitalno podobo, kot je to opredeljeno v določbah od 109. do 112. člena ZVPot-1.

Potrošnik lahko v primeru neskladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve:

  • zahteva vzpostavitev skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve,
  • zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali
  • odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.

Navedene pravice prenehajo v dveh letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve obvestil podjetje.

Katerakoli neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki je nastala zaradi nepravilne integracije digitalne vsebine ali digitalne storitve v digitalno okolje potrošnika, se šteje za neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, če:

  • je bila digitalna vsebina ali digitalna storitev integrirana s strani podjetja ali v okviru odgovornosti dobavitelja ali
  • je bilo predvideno, da digitalno vsebino ali digitalno storitev integrira potrošnik, do nepravilne integracije pa je prišlo zaradi pomanjkljivih navodil za integracijo, ki jih je zagotovil dobavitelj.

Gorenjski Glas ne odgovarja za neskladnost dobavljene digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki je posledica neizpolnjevanja objektivnih zahtev, če je bil potrošnik ob sklenitvi pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve posebej obveščen, da posamezna lastnost digitalne vsebine ali digitalne storitve odstopa od objektivnih zahtev za skladnost, navedenih v določbah ZVPot-1, in je potrošnik ob sklenitvi pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve izrecno in ločeno sprejel to odstopanje.

6. Obveznosti naročnika

Naročnik se obvezuje pred podajo naročila natančno prebrati Splošne pogoje za naročnike digitalnih vsebin in storitev Gorenjskega glasa.

Naročnik naroča oz. sklepa naročniško razmerje za digitalni časopis v skladu s cenovnimi pogoji, ki so veljavni v trenutku sklenitve naročniškega razmerja in so navedeni na uradni spletni strani dobavitelja (http://www.gorenjskiglas.si/), ali pod posebej med naročnikom in izdajateljem – prodajalcem dogovorjenimi cenovnimi pogoji. Naročnik je vedno plačnik za naročeni časopis. Gorenjski Glas si pridržuje pravico do spremembe cen, o spremembah bodo naročniki pravočasno obveščeni. 

Naročnik se zavezuje poravnati naročnino za dogovorjeno obračunsko obdobje v roku, ki je izpisan na plačilnem inštrumentu in je priložen računu.

Račune plačuje plačnik s položnico, poslano na naslov plačnika, z računom, poslanim po elektronski pošti, s plačilom prek trajnika v banki ali z elektronskim nakazilom.

V primeru neplačila naročnine Gorenjski Glas z opominom s plačilnim rokom osem dni pozove naročnika k plačilu zapadlih obveznosti. Če plačnik obveznosti kljub opominu ne poravna, se mu lahko prekine dostava digitalnih storitev ali vsebin. 

Naročnik izrecno in nepreklicno dovoljuje Gorenjskemu Glasu, da lahko ob kršitvi teh splošnih pogojev pri pristojnih organih in institucijah opravlja poizvedbe in pridobiva podatke o njegovem stalnem in začasnem prebivališču, zaposlitvi, osebnih prejemkih, premičnem in nepremičnem premoženju, če je to potrebno za izvajanje pogodbe oziroma zaradi izterjave neporavnanih obveznosti.

Reklamacije do roka plačila, navedenega na posameznem računu, sprejema Gorenjski Glas po vseh kanalih, ki so na uradni spletni strani podjetja navedeni kot načini kontaktiranja podjetja.

Morebitna neuporaba aplikacije v času aktivnega naročniškega razmerja iz razlogov, ki niso na strani Gorenjskega Glasa, ne vpliva na izračun višine zneska naročnine v obračunskem obdobju.

7. Znižanje kupnine

Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine, kadar je digitalna vsebina ali digitalna storitev dobavljena proti plačilu kupnine, ali odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve v katerem koli od naslednjih primerov:

  • vzpostavitev skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve ni mogoča ali je nesorazmerna v skladu s prvim odstavkom 119. člena ZVPot-1;
  • Gorenjski Glas ni vzpostavil skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve v skladu s 5. točko teh splošnih pogojev;
  • digitalna vsebina ali digitalna storitev ostaja neskladna kljub poskusu Gorenjskega Glasa, da bi vzpostavil skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve;
  • narava neskladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, ali
  • Gorenjski Glas je izjavil ali je iz okoliščin očitno, da ne bo vzpostavil skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.

Vrednost sorazmernega znižanja kupnine je sorazmerna zmanjšanju vrednosti digitalne vsebine ali digitalne storitve, dobavljene potrošniku, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo digitalna vsebina ali digitalna storitev imela, če bi bila skladna.

Če je v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve določeno, da se digitalna vsebina ali digitalna storitev dobavlja v določenem obdobju proti plačilu kupnine, se kupnina zniža za obdobje, ko skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve ni bila zagotovljena.

Potrošnik v primeru, ko je digitalna vsebina ali digitalna storitev dobavljena proti plačilu kupnine, odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve le, če neskladnost ni neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi dobavitelj.

Potrošnik uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve z izjavo, s katero obvesti podjetje, da odstopa od te pogodbe.

8. Odstop od pogodbe o dobavi digitalne vsebine 

Če Gorenjski Glas ne dobavi digitalne vsebine, ga mora potrošnik pozvati k dobavi digitalne vsebine. Če kljub pozivu potrošnika digitalna vsebina ni dobavljena brez nepotrebnega odlašanja ali v dodatnem roku, ki je bil izrecno dogovorjen s potrošnikom, lahko potrošnik odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine.

Ne glede na prejšnji odstavek pa lahko potrošnik takoj odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine, če:

  • dobavitelj izjavi ali je iz okoliščin očitno, da ne bo dobavil digitalne vsebine;
  • je bilo s potrošnikom dogovorjeno ali je iz okoliščin ob sklenitvi pogodbe o dobavi digitalne vsebine očitno, da je v pogodbi o dobavi digitalne vsebine dogovorjen čas dobave bistven za potrošnika, dobavitelj pa digitalne vsebine ne dobavi do tega časa ali v tem času.

Če potrošnik odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, podjetje potrošniku vrne vsa opravljena plačila v skladu s pogodbo o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve. Ne glede na prejšnji stavek, če je v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve določena dobava digitalne vsebine ali digitalne storitve proti plačilu kupnine in za določeno obdobje ter je bila pred odstopom od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve nekaj časa zagotovljena skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, dobavitelj potrošniku vrne le sorazmerni del plačane kupnine, ki ustreza obdobju, ko skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve ni bila zagotovljena.

Po odstopu od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve se potrošnik vzdrži uporabe digitalne vsebine ali digitalne storitve in je ne daje na voljo tretjim osebam.

9. Odgovornost dobavitelja

Gorenjski Glas ni odgovoren za morebitno naročnikovo nemožnost dostopanja do spleta in posledično aplikacije na različnih krajih v Republiki Sloveniji ali tujini. 

Gorenjski Glas bo omogočil dostop do digitalnih vsebin in storitev najkasneje v treh delovnih dneh po prejemu popolnega naročila.

Gorenjski Glas se zavezuje k varovanju, obdelavi in hrambi osebnih podatkov vseh osebnih podatkov naročnika skladno z veljavnim zakonom o varstvu osebnih podatkov. Podrobnejša določila so navedena v dokumentu Varstvo osebnih podatkov, dostopnem na spletni strani gorenjskiglas.si.

10. Prenehanje naročniškega razmerja

Zahteva za prekinitev naročniškega razmerja oziroma odpoved digitalne naročnine mora biti podana v pisni obliki, poslana na naslov Gorenjski glas, d. o. o., Kranj, Nazorjeva ulica 1, 4000 Kranj, ali na e-naslov narocnine@g-glas.si. Oseba, ki ni naročnik, lahko zahtevo za prekinitev naročniškega razmerja poda samo ob predložitvi pisnega pooblastila naročnika.

11. Reševanje sporov

Uporabnik in dobavitelj bosta morebitne spore poskušala reševati sporazumno in po mirni poti. Če sporazumna rešitev spora ne bi bila mogoča, je za reševanje sporov pristojno stvarno pristojno sodišče v Kranju.