Splošni pogoji za naročnike tiskanih izdaj Gorenjskega glasa

1. Splošne določbe

Gorenjski glas, d. o. o, Kranj (v nadaljevanju: Gorenjski glas), je izdajatelj časopisa Gorenjski glas, tj. tiskanega časopisnega izdelka. Gorenjski glas izdaja časopis, ki ga je možno kupiti v prosti prodaji ali se nanj naročiti. Na časopis se lahko naročijo fizične in pravne osebe.

2. Namen splošnih pogojev

Splošni pogoji za naročnike tiskanega časopisa Gorenjski glas opredeljujejo pojme in razmerja med podjetjem Gorenjski glas (v nadaljevanju: izdajatelj-prodajalec) in naročnikom časopisa izdajatelja-prodajalca. Za naročnike fizične osebe, ki se štejejo za potrošnike, veljajo vse pravice v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov, Ur. l. RS, št. 130/2022 s spremembami in dopolnitvami (v nadaljevanju: ZVPot-1).

3. Podatki o izdajatelju-prodajalcu

Naziv: Gorenjski glas, časopisno podjetje, d. o. o, Kranj
Sedež: Nazorjeva ulica 1, 4000 Kranj
Osnovna dejavnost podjetja: izdajanje časopisov in revij ter periodike
Število zaposlenih: 32 redno zaposlenih in približno 30 zunanjih sodelavcev
Telefon: +386 4 201 42 00
Spletni naslov: www.gorenjskiglas.si
Elektronska pošta: info@g-glas.si
Transakcijski račun: SI56 0700 0000 0002 030
ID številka za DDV: SI95146911
Matična številka: 5132045
Vpis v sodni register: Okrožno sodišče v Kranju, št. reg. SRG 96/00543
Osnovni kapital: 134.881,00 EUR

4. Opredelitev pojmov

Gorenjski glas – Časopis, ki izhaja dvakrat tedensko (v torek in petek) je osrednji izdelek podjetja Gorenjski glas, d. o. o., Kranj.

Prodajna cena – Na posameznem časopisu izdajatelja-prodajalca so natisnjene cene v evrih (EUR) na izvod in veljajo kot prodajne cene z vključenim 5 % DDV.

Naročnik – Fizična ali pravna oseba, ki po katerem koli prodajnem kanalu sklene naročniško razmerje za časopis izdajatelja-prodajalca in soglaša s temi splošnimi pogoji. Račune z zaračunano naročnino prejema po pošti, raznašalcu ali elektronski poti na želeni naslov. Naročnik naročniškega razmerja je vedno plačnik, ne glede na to, ali je tudi dejanski prejemnik časopisa.

Prejemnik – Fizična ali pravna oseba, ki prejema časopis na podlagi naročniškega razmerja, kot je opredeljeno s temi splošnimi pogoji. Če prejemnik časopisa ni hkrati tudi plačnik, ne prejema računov, temveč jih za naročnino njemu dostavljenih izvodov prejema in plačuje naročnik.

Prodajni kanali – Naročnik se lahko na časopis izdajatelja-prodajalca naroči po različnih prodajnih kanalih, in sicer po telefonu, z naročilom po pošti, prek oglaševanj v tisku z naročilnico, z izpolnjeno naročilnico po spletu, z naročilom po elektronski pošti in prek terenskih tržnikov.

Naročniško razmerje – Naročniško razmerje za časopis nastane s sklenitvijo pogodbe med naročnikom in izdajateljem-prodajalcem. Glede na prodajni kanal se pogodba lahko sklene v poslovnih prostorih izdajatelja-prodajalca ali na daljavo.

Naročnina – Naročnina je plačilo za prejemanje časopisa na želeni naslov.

Splošni pogoji – Vsakokrat veljavni splošni pogoji so sestavni del pogodbe med naročnikom in izdajateljem-prodajalcem. Splošni pogoji za naročnike časopisa podjetja Gorenjski glas, d. o. o., Kranj so objavljeni na uradni spletni strani (http://www.gorenjskiglas.si/), v tiskani obliki jih naročniki lahko prejmejo na sedežu podjetja na naslovu Nazorjeva ulica 1, 4000 Kranj.

Cenovni pogoji – Naročnik naroča oz. sklepa naročniško razmerje za časopis v skladu s cenovnimi pogoji, ki so veljavni v trenutku sklenitve naročniškega razmerja in so navedeni na uradni spletni strani izdajatelja-prodajalca (http://www.gorenjskiglas.si/), ali pod posebej med naročnikom in izdajateljem-prodajalcem dogovorjenimi cenovnimi pogoji. Naročnik je vedno plačnik za naročeni časopis.

Trajni nosilec podatkov – ZVPot-1 definira trajni nosilec podatkov vsak instrument, ki potrošniku ali podjetju omogoča trajno shranjevanje nanj naslovljenih podatkov ali informacij, trajen dostop do njih in njihovo reprodukcijo. Med takšne nosilce se štejejo zlasti papir, ključi USB, CD-ROM, DVD, spominske kartice ali trdi diski računalnikov in e-pošta.

5. Naročanje

Naročnik fizična oseba je ob naročilu na časopis podjetja Gorenjski glas, d. o. o., Kranj, dolžan posredovati osebne podatke, kot so: ime in priimek, ulica in hišna številka, poštna številka in kraj. Zaželeni podatki pa so tudi e-naslov, telefonska številka, davčna številka ali EMŠO ter navedba statusa (npr. upokojenec, študent). Fizičnim osebam, ki se po ZVPot-1 potrošnikov štejejo za potrošnike, pripadajo vse pravice v skladu z ZVPot-1. Kdaj naročilo postano zavezujoče, je odvisno od načina sklenitve pogodbe. Možni načini sklenitve pogodbe so sklepanje pogodbe po telefonu, sklepanje pogodbe z naročilom po pošti, sklepanje pogodbe prek oglaševanj v tisku z naročilnico, sklepaje pogodbe z izpolnjeno naročilnico po spletu in sklepanje pogodbe z naročilom po elektronski pošti in prek terenskih tržnikov.

Naročnik pravna oseba je ob naročilu na časopis podjetja Gorenjski glas, d. o. o., Kranj, dolžan posredovati podatke, kot so: naziv in naslov pravne osebe, davčna številka, morebiten e-naslov in telefonska številka. 

Pogodba je z osebami iz prejšnjega odstavka sklenjena, ko se pogodbeni stranki ustno ali pisno dogovorita o njenih bistvenih sestavinah.

Vsa naročniška razmerja se sklepajo za nedoločen čas in veljajo do pisnega preklica, razen če ni iz prejetega naročila jasno razvidno, da je sklenjeno za določeno obdobje.

6. Sklepanje pogodb na daljavo

Pri pogodbah, ki se sklepajo na daljavo, veljajo za fizične osebe, ki se po ZVPot-1 štejejo za potrošnike, naslednje določbe:

  • Pri pogodbi, ki se sklepa po telefonu ali z naročilom po pošti, pri sklepanju katere potrošnik kontaktira izdajalca-prodajalca, se šteje, da je pogodba sklenjena že ustno po telefonu, pri čemer mora podjetje potrošnikom najpozneje, preden jih pogodba ali ponudba zavezuje, posredovati informacije v skladu s 130. členom ZVPot-1. Podjetje mora najkasneje z začetkom opravljanja storitve zagotoviti potrošniku potrdilo o sklenjeni pogodbi na trajnem nosilcu podatkov.
  • Pri pogodbi, ki se sklepa po telefonu ali z naročilom po pošti, pri sklepanju katere izdajalec-prodajalec kontaktira potrošnika, prodajalec-izdajatelj naročniku že po telefonu posreduje vse po zakonu predpisane informacije, ki jih na ta način dana ponudba mora vsebovati v skladu z 18. členom, 130. členom  in četrtim odstavkom 132. člena ZVPot-1. Ostale informacije, za katere ZVPot-1 dopušča, da jih prodajalec-izdajatelj zagotovi naročniku pred sklenitvijo pogodbe na trajnem nosilcu podatkov, prodajalec-izdajatelj posreduje naročniku po e-pošti ali pisno po pošti na želeni naslov. Pogodba je sklenjena, ko potrošnik pisno potrdi sprejem ponudbe z vsemi prej naštetimi informacijami. V primeru, da potrošnik posebej ne pošlje pisne potrditve sprejema ponudbe, se za dan sklenitve ponudbe šteje datum na povratnici poštne pošiljke, ki jo prodajalec pošlje potrošniku, potrošnik pa jo prejme in prejem potrdi s podpisom povratnice.
  • Pri pogodbi, ki se sklepa prek oglaševanj v tisku z naročilnico in z izpolnjeno naročilnico po spletu, se šteje, da je pogodba sklenjena takrat, ko izdajatelj-prodajalec od naročnika prejme izpolnjeno (in v primeru sklepanja prek oglaševanj v tisku z naročilnico, lastnoročno podpisano) naročilnico, pod pogojem, da so bile naročniku pred oddajo naročilnice na voljo vse informacije iz prvega odstavka 18. členom in 130. členom ZVPot-1.
  • Pri pogodbi, ki se sklepa z naročilom po elektronski pošti, se šteje, da je pogodba sklenjena takrat, ko izdajatelj-prodajalec od naročnika prejme potrditev ponudbe ali ko prejme naročnikovo pisno izjavo, da sprejema ponudbo, ki mu jo je izdajatelj-prodajalec pred tem na podlagi naročnikovega predhodnega povpraševanja poslal na trajnem nosilcu podatkov, pri čemer mora ponudba vsebovati vse informacije iz 18. člena in 130. člena ZVPot-1.
  • Pri pogodbi, ki se sklepa prek terenskega tržnika izdajatelja-prodajalca zunaj poslovnih prostorov, se šteje, da je pogodba sklenjena takrat, ko terenski tržnik od naročnika prejme izpolnjeno in lastnoročno podpisano naročilnico, pod pogojem, da so bile naročniku pred oddajo naročilnice na voljo vse informacije iz 18. člena in 130. člena ZVPot-1.

7. Plačevanje naročnine

Račune plačuje plačnik s položnico, poslano na naslov plačnika, računom, poslanim po elektronski pošti, plačilom prek trajnika v banki ali elektronskim nakazilom. Reklamacije do roka plačila, navedenega na posameznem računu, sprejema Gorenjski glas, d. o. o., Kranj, po vseh kanalih, ki so na uradni spletni strani podjetja navedeni kot načini kontaktiranja podjetja.

V primeru neplačila naročnine Gorenjski glas, d. o. o., Kranj, z opominom s plačilnim rokom osem dni pozove plačnika in/ali naročnika k plačilu zapadlih obveznosti. Če plačnik obveznosti kljub opominu ne poravna, se mu lahko prekine dostava publikacij.

Cena ene številke osrednjega izdelka podjetja Gorenjski glas, d. o. o, Kranj, to je časopisa Gorenjski glas, je objavljena v sami tiskarni ediciji in na uradnih spletnih straneh podjetja Gorenjski glas, d. o. o., Kranj. Gorenjski glas, d. o. o., Kranj si pridržuje pravico do spremembe cen tiskanih edicij, o spremembah pa bodo naročniki obveščeni pravočasno na uradni spletni strani ali v samih tiskanih edicijah.

8. Dostava

Dostava tiskanih edicij izdajatelja-prodajalca na katerikoli naslov v Sloveniji je vključena v naročnino, poštnino krije izdajatelj-prodajalec. Reklamacije glede dostave sprejema Gorenjski glas, d. o. o., Kranj po vseh kanalih, ki so na uradni spletni strani podjetja navedeni kot načini kontaktiranja podjetja.

9. Prekinitev naročniškega razmerja in odstop od pogodbe

Zahteva za prekinitev naročniškega razmerja oziroma odpoved tiskane edicije mora biti podana v pisni obliki, poslana na naslov Gorenjski glas, d. o. o., Kranj, Nazorjeva ulica 1, 4000 Kranj ali na e-naslov: narocnine@g-glas.si

Oseba, ki ni naročnik, lahko zahtevo za prekinitev naročniškega razmerja poda samo ob predložitvi pisnega pooblastila naročnika.

10. Prekinitev naročniškega razmerja in odstop od pogodbe za potrošnike

Potrošnik kot prejemnik lahko odstopi od pogodbe brez navedbe vzroka v skladu s 134. členom ZVPot-,  če v štirinajstih (14) dneh od prejema prvega izvoda časopisa oz. v štirinajstih (14) dneh od dneva sklenitve pogodbe, če je ta kasnejši, izdajatelja-prodajalca obvesti, da odstopa od pogodbe.

Odstopni rok iz 134. člena ZVPot-1 začne teči z dnem prejema prvega izvoda naročene edicije. Obvestilo o odstopu lahko naročnik izdajatelju-prodajalcu predloži na standardnem obrazcu za odstop, ki je priložen ponudbi, ali z nedvoumno pisno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od naročniške pogodbe.

11. Spremembe splošnih pogojev in končne določbe

Naročnik/plačnik izrecno in nepreklicno dovoljuje podjetju Gorenjski glas, d. o. o., Kranj, da lahko ob kršitvi teh splošnih pogojev pri pristojnih organih in institucijah opravlja poizvedbe in pridobiva podatke o njegovem stalnem in začasnem prebivališču, zaposlitvi, osebnih prejemkih, premičnem in nepremičnem premoženju, če je to potrebno za izvajanje pogodbe oziroma zaradi izterjave neporavnanih obveznosti.

Vsakokrat veljavni splošni pogoji veljajo kot sestavni del pogodbe med naročnikom/plačnikom in podjetjem Gorenjski glas, d. o. o., Kranj. Za vse, kar ni določeno s temi splošnimi pogoji, velja ZVPot-1 in Obligacijski zakonik OZ-UPB1 (Ur. I. RS, št. 97/2007, s spremembami in dopolnitvami).

Podjetje Gorenjski glas, d. o. o., Kranj, lahko spreminja splošne pogoje skladno s svojo poslovno politiko in veljavno zakonodajo. Ob spremembi splošnih pogojev podjetje naročnika o tem obvesti z objavo v svojih elektronskih medijih.

Splošni pogoji začnejo veljati s 1. julijem 2023. Z dnem uveljavitve teh splošnih pogojev za naročnike tiskanih edicij v celoti prenehajo veljati dotedanji splošni pogoji za naročnike tiskanih edicij podjetja Gorenjski glas, d. o. o., Kranj.