Pogovor s praktikantkami Karmen Pogačnik, Patricijo Volf in Aljo Možina / Foto: Ana Jagodic Dolžan
Pogovor s praktikantkami Karmen Pogačnik, Patricijo Volf in Aljo Možina / Foto: Ana Jagodic Dolžan
Čezmejno povezovanje vzgojiteljic
Povezovanje med Slovenijo in avstrijsko Koroško v okviru projekta Lingua vključuje tudi plačano petmesečno prakso v dvojezičnem vrtcu Mohorjeve družbe v Celovcu.
Celovec – Minuli teden je Mohorjeva/Hermagoras v sodelovanju z Ljudsko univerzo Škofja Loka v sklopu čezmejnega Interreg projekta Lingua, ki spodbuja krepitev jezikovnih in medkulturnih kompetenc, organizirala strokovno ekskurzijo za predstavnice Vrtca Škofja Loka. Potem ko so te lani jeseni gostile zaposlene v dvojezičnih vrtcih na avstrijskem Koroškem, so na obisku lahko videle, kako so urejeni prostori jasli in vrtca pod okriljem Mohorjeve, izvedele več o načinu izvajanja predšolske vzgoje, pristopih vzgojiteljic, pedagoških načelih, zagotavljanju kadra ... Njihove sogovornice so bile tudi praktikantke iz Slovenije, ki jim je omenjeni projekt omogočil pridobivanje novih izkušenj. »Tudi sama sem odraščala v dvojezičnem okolju, zato sem želela izkoristiti znanje nemškega jezika,« je povedala Patricija Volf, študentka programa predšolske vzgoje Pedagoške fakultete Koper na Ljudski univerzi Škofja Loka, ki je prakso opravljala od lanskega oktobra do konca februarja skupaj z Niko Novak iz Vodic. Po zaključku se je odločila za zaposlitev v vrtcu. »Delo lahko usklajujem s študijem, pa tudi plača je spodbudna,« je pojasnila. Karmen Pogačnik iz Škofje Loke, ki je v Celovec prišla skupaj z Aljo Možina iz Mokronoga, je (že) redno zaposlena kot vzgojiteljica, a se je dogovorila za začasno mirovanje svoje pogodbe o zaposlitvi. Kot je pojasnila, sta jo pritegnila možnost učenja nemškega jezika in to, da lahko pobliže spozna pristope kolegic, ki se morda razlikujejo od njej poznanih načinov dela z otroki.
V Slomškovi hiši v Celovcu najmlajši obiskujejo dvojezične jasli, kjer sta trenutno dve skupini – junija bodo število zvišali na tri –, ter vrtec, v katerem sta dve dvojezični skupini, v tretji pa govorijo nemško. V dvojezičnih delujejo po modelu 'ena oseba – en jezik' v kombinaciji z vsakodnevno menjavo jezika. Kot pojasnjujejo, s tem omogočajo enakovredno upoštevanje in uspešno učenje obeh deželnih jezikov.
»Mohorjeva s svojimi bogatimi izkušnjami lahko posreduje znanje in prakso, kako podpreti otroke pri jezikovnem razvoju. Tudi v naših vrtcih namreč materni jezik ni več le slovenščina. Praktikantke lahko spoznanja in izkušnje ob vrnitvi prenesejo v svoje okolje, v svoj kolektiv. Dragoceni sta bili tudi ekskurziji, saj sta ponudili vpogled v predšolsko vzgojo še drugim vzgojiteljicam in tudi nam, ki načrtujemo in izvajamo izobraževanja ter napotujemo na prakso,« je povedala direktorica Ljudske univerze Škofja Loka Nina Triller Albreht. Trenutno je odprt razpis za še en jesensko-zimski termin opravljanja prakse. Kot je dejala sogovornica, ponovno računajo na lep odziv. Posebna izobrazba ni zahtevana, zaželene so izkušnje ali izobrazba na področju predšolske vzgoje. Tudi znanje nemščine ni obvezno, je pa zaželeno ali vsaj pripravljenost za učenje jezika. »Prijave zbiramo do 3. aprila do 12. ure. V razpisu, ki je objavljen tudi na naši spletni strani, smo kandidate povabili, naj pošljejo motivacijsko pismo in življenjepis na naslov sara.zavec@lu-skofjaloka.si. Opravili bomo intervjuje, na podlagi katerih bomo izbrali še dva praktikanta oziroma praktikantki,« je pojasnila organizatorka izobraževanja odraslih Sara Bertoncelj ter dodala, da kandidati na navedeni naslov lahko pošljejo tudi morebitna vprašanja, povezana s prakso v Celovcu.
Tudi v Vrtcu Škofja Loka so naklonjeni povezovanju. Ravnateljica Janja Bogataj verjame, da bodo ohranili vezi z vzgojiteljicami, ki sta jih vzpostavili ekskurziji. »V našem vrtcu smo zelo motivirane za ohranitev interakcije, zagotovo bomo našle poti za medsebojno izmenjavo pedagoških izkušenj; če ne drugače, z napotitvijo strokovnih delavk na hospitacije.«