Leseni zvočniki so vzbudili veliko zanimanja na stojnici, tako da jim je uspelo tudi prodati nekaj kosov. / Foto: arhiv šole
Leseni zvočniki so vzbudili veliko zanimanja na stojnici, tako da jim je uspelo tudi prodati nekaj kosov. / Foto: arhiv šole
Med najboljšimi petimi v Evropi
Dijaško podjetje Sound & Round, ki so ga ustanovili štirje dijaki Srednje šole za lesarstvo Šolskega centra Škofja Loka, se je na evropskem tekmovanju GEN-E 2025 v Atenah uvrstilo med pet najboljših dijaških podjetij v Evropi.
Škofja Loka – Dijaško podjetje Sound & Round so ustanovili dijaki Ažbe Jereb, Tobija Štalec, Jan Bernik in Matic Demšar. Na evropskem tekmovanju so se predstavili z unikatnimi lesenimi ojačevalci zvoka za mobilne telefone, ki so jih razvili pod mentorstvom Petra Kurnika in Klemena Mezga. Kot je pojasnil Mezeg, so v Atenah navdušili z inovativnostjo, znanjem in suverenim nastopom.
Tekmovanje je bilo sicer sestavljeno iz treh delov. Že pred odhodom v Atene so opravili spletni intervju, na samem tekmovanju pa so se predstavili na odru in na stojnici na sejmu. Po besedah Klemena Mezga so sodelovala dijaška podjetja iz 42 držav, in sicer v več sklopih. »Mi smo se pomerili v sklopu inovativnih podjetij in podjetij kot celota.« V slednjem so se pomerili še s 25 dijaškimi podjetji in se na koncu uvrstili med prvih pet. »Takega uspeha slovenska dijaška podjetja na tem tekmovanju še niso dosegla,« je ponosen Mezeg. Svoje dijake je pohvalil, da so bili eni redkih, ki so poželi aplavz že med samo predstavitvijo izdelka. Delovanje zvočnikov so namreč prikazali tudi v praksi, tako da so zbranim predvajali skladbo Na Golici. »Tudi sicer so bili dijaki zelo dobro pripravljeni na predstavitev tako na odru kot na stojnici, tudi angleški jezik jim ni povzročal težav. Žirija je bila tako kar navdušena, k njihovi stojnici na sejmu pa je pristopilo precej ljudi, ki so jim obljubili pomoč v prihodnje. Obenem jim je uspelo že prodati nekaj kosov.«
Njihovi zvočniki so izdelani iz več vrst lesa in tako prilagojeni različnim okusom uporabnikov. Delujejo brez elektrike ali Bluetooth povezave, zato so po besedah dijakov preprosti za uporabo in ne povzročajo zapletov z nastavitvami. Z izdelkom, so dodali, zmanjšujejo izpostavljenost elektromagnetnemu sevanju in spodbujajo uporabo naravnih materialov. »Ojačevalci so okolju prijazni, estetski, trpežni in neškodljivi za sluh. Ker ne vsebujejo elektronike, se ne pokvarijo, razen ob fizični poškodbi.« V prihodnosti načrtujejo prodajo v butičnih trgovinah, sodelovanje s podjetji za poslovna darila ter povezovanje z zavodi za gluhe in naglušne po Sloveniji. Svojo prepoznavnost želijo širiti tudi prek platforme Kickstarter. Obenem pa so izdelek povezali z dobrodelnostjo – del izkupička od vsakega prodanega zvočnika namreč namenijo za pomoč otrokom.