pogovorni večer Ivka Sodnik s Katja Križnar zborovodkinja / Foto: Tina Dokl

Katja Križnar je vsestransko izobražena klasična glasbenica, ki goji predvsem veliko ljubezen do glasbe. / Foto: Tina Dokl

Pevka, ki ni želela biti pevka

Katja Križnar, pevka in zborovodkinja iz Preddvora, svojo glasbeno pot opisuje kot niz nenadejanih naključij, ki so jo pripeljala do tega, kar je danes. Poje pri Gorenjskem kvintetu, pod njeno taktirko se v Preddvoru pili ženski pevski zbor Plamenke in še bi lahko naštevali.

Glasba je v njeno življenje prišla zelo zgodaj. Že v prvem razredu osnovne šole je bila izbrana v spremljevalni zbor priljubljene slovenske pevke Romane Krajnčan. Sprva ni verjela, da ima posluh. »Ne bom rekla, da sem začela graditi svojo kariero zgodaj, ker sem zelo netipična pevka. Nisem si želela biti pevka, mene so poti enostavno vodile v to smer in vedno sem rada pela,« je Ivki Sodnik v domačem Preddvoru zaupala Katja. Kljub svojim dvomom je hitro osvojila prve odrske izkušnje, saj je z Romano Krajnčan nastopala po celotni Sloveniji. Sodelovanje s pevko ji je prineslo prva srečanja z glasbenim studiem, snemanjem in velikimi odri. »Z njo sem bila prvič v Cankarjevem domu. Bila sem prepričana, da nimam posluha, ker mi je mami vedno govorila, da se je zelo trudila, da bi me naučila pesmico Jaz sem mala roža, a mi preprosto ni šlo.« Kasneje, ko je že veliko nastopala, jo je nekega dne pohvalila sestrična njene mame, ki je bila osupla nad njenim pevskim talentom.

Odgovorna do aktivnosti

Njena glasbena pot se je začela s klavirjem, kasneje se je začela učiti tudi orgel. »Imela sem zelo rada klavir, starša pa sta mi privzgojila odgovornost do vadbe in učenja. Čeprav nisem bila vedno najbolj navdušena nad vadenjem, sem se nekako prisilila v delo.« Katjin oče je dolgo upal, da bo študirala klavir, vendar je študij glasbe vedno zavračala. »Rekla sem, da glasbe pa ne. No, čez nekaj let sem se tega zarečenega kruha kar najedla,« se danes nasmehne. Poleg klavirja je pela v šolskem zboru, kasneje pa tudi v cerkvenem otroškem zboru. Velik vtis je nanjo naredil priznani slovenski skladatelj in zborovodja Damijan Močnik. »Takrat sem se dokončno zaljubila v zborovsko petje. Ko poješ pod vodstvom dobrega zborovodje, pridobiš ogromno izkušenj,« pove Katja.

Ostala v Avstriji

Na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani je maturirala pri prof. Editi Garčević Koželj, pod njenim mentorstvom pa je osvojila številne nagrade na solo in komornih tekmovanjih v Sloveniji in tujini. Kasneje je v razredu prof. mag. Ulrike Finder diplomirala na zasebni glasbeni univerzi Gustav Mahler v Celovcu. Pevske izkušnje si je pridobivala tudi kot članica opernega zbora SNG Opera in balet Ljubljana. Po končanem študiju v Celovcu je ostala v Avstriji in danes deluje kot projektna referentka pri mladinskem dobrodelnem društvu Iniciativ Angola. »Gre za dobrodelno mladinsko društvo na avstrijskem Koroškem, ki organizira dobrodelne dogodke, koncerte, športne prireditve in zbira sredstva za otroke in mlade v Angoli.« Ob tem je članica vokalne skupine Tambula, kjer prepevajo raznolike pesmi, vključno s črnskimi duhovnimi napevi.

Njene prve izkušnje z vodenjem pevskih zborov segajo v obdobje, ko je vodila cerkveni zbor v Šenčurju. »Najprej otroški, potem pa mešani cerkveni zbor. To so bile moje prve prave zborovodske izkušnje, ki so bile bolj splet okoliščin kot pa načrtovana pot,« pripoveduje Katja. Leta 2023 je postala zborovodkinja na novo oživljenega pevskega zbora Plamenke v Preddvoru. Poleg tega je pri 19 letih vzljubila tudi narodnozabavno glasbo. Prepevala je pri Veselih Gorenjcih, nato v ženskem Kvintetu slovenskih deklet, zadnjih sedem let pa sodeluje kot pevka pri Gorenjskem kvintetu. Veseli jo tudi to, da vse več mladih posluša narodnozabavno glasbo. »Moje poti so me vodile v glasbeno smer. Rada sem pela in vedno znova so me priložnosti same našle,« je še dejala.