Naši popotniki v Jelsi na Hvaru / Foto: Grega Flajnik

S kolesi in barko po otokih

V juniju smo se z našimi popotniškimi kolesarji z barko in kolesi potepali po otokih srednjega Jadrana. V petih dneh smo kolesarili po otokih Hvar, Brač, Korčula in Vis. Ko sem zadnji dan govoril z domačinom na otoku Vis, sploh ni mogel razumeti, da lahko v tako kratkem času obiščeš toliko krajev. »Kod nas se živi pomalo,« mi je rekel, kar bi v prevodu pomenilo, da živijo bolj počasi.

In res sem si mislil, da je na teh otokih toliko lepih plaž, spomladanskih rastlin in čudovitih vasic, da bi lahko vsak otok posebej raziskoval pet dni. Tako pač je, da želimo v času, ki smo si ga odmerili, doživeti in si ogledati čim več.

Na barko smo se vkrcali v prijetnem majhnem mestu Primošten. Ko smo se pripeljali v luko, nismo našli našega Mikija, saj je bil skrit za večjo potniško ladjo. Kmalu po vkrcanju smo se odpeljali do pristanišča Stomorska na otoku Šolta. Tam smo se privezali na bok večje ladje. V lukah je namreč v poletnih mesecih precejšnja gneča in ni prostora, da bi se vse ladje privezale na pomol. Zato se barke privežejo ena na drugo in potniki potem čez druge barke hodijo do pomola. Včasih je to kar zamudno, saj tudi kolesa prestavljamo čeznje. Naslednje jutro smo začetek kolesarjenja načrtovali ob 8.30, pa mi je kapitan predlagal, da odhod prestavimo za pol ure. Ob 9. uri naj bi namreč večja ladja, na katero smo bili privezani, izplula in bi potem lažje izkrcali kolesa. Tako se je tudi zgodilo. Ampak ko smo hiteli z izkrcanjem koles, so se pojavile prve dežne kaplje in nevihta se je bližala. Zato smo se odločili, da otok Šolta izpustimo s tokratnega kolesarskega seznama in obisk pustimo za drugič.

Izpluli smo proti pristanišču Milna na otoku Braču, a bliže ko smo bili, bolj se je videlo, da tudi tam dežuje in piha močan veter. Kapitan je dobil še informacijo, da sploh ni možno pristati, in sva se odločila, da plujemo proti pristanišču Jelsa na otoku Hvar. Po nekaj urah vožnje smo končno pristali in lahko začeli kolesariti.

Otok Hvar

Otok Hvar je s površino 299,6 kvadratnega kilometra četrti največji Jadranski otok in drugi najdaljši. Glede na poseljenost in turistične kraje ga lahko razdelimo na dva dela. Ena stran ponuja razkošje turizma z veliko športnih in adrenalinskih užitkov in gostinske ponudbe, predvsem za bogatejše. Druga stran otoka je bolj umirjena in cenovno ugodnejša tudi za popotnike z nahrbtniki.

Kolesarjenje prvega dne smo torej začeli v mestu Jelsa na Hvaru. Ob morju smo se peljali do Vrboske, od tam pa čez Starograjsko polje od mesta Stari grad. Različni narodi, ki so v preteklosti naseljevali otok Hvar, so se zavedali pomembnosti polja, ki je bilo skozi stoletja jedro otoka in tudi vir preživetja. Tudi mi smo lahko na poljih opazovali, kje so gojili vinsko trto, razne vrste žit, ob robovih parcel in manj rodovitnih območjih pa so rasle fige. Opazili smo lahko oljčne nasade. Osnovno arhitekturo polja so že v 4. stoletju pred našim štetjem določili grški kolonisti, ki so ga razdelili na pravokotne parcele velikosti približno 180 krat 190 metrov. Še danes so omejene s suhozidi in glavnimi potmi, ki potekajo v enakomernih razmikih. Sistem razdelitve Starograjskega polja predstavlja eno večjih mojstrovin grške kulture v Sredozemlju, zato ga je Unesco uvrstil na seznam svetovne dediščine.

Kolesarjenje po cestah brez klancev in ovinkov je posebno doživetje, tako da nas ni motil niti makadam. Navdušeni smo bili nad arhitekturo, ki so jo organizirali že stari Grki pred več kot 2400 leti.

Stari grad

Stari Grad je najstarejše mesto na Hrvaškem, leta 384 pred našim štetjem so ga ustanovili antični Grki in ga imenovali Faros oz. Pharos in je zgodovinsko središče otoka Hvar. Še danes je najbolj urbano območje na otoku.

Največja znamenitost Starega grada je utrjena počitniška hiša z imenom Tvrdalj, ki jo je v 15. stoletju zgradil Petar Hektorović, hrvaški renesančni pesnik in avtor knjige Ribolov in ribiški razgovor (Ribanje i ribarsko prigovaranje). Pesnik je zgradbo dolgo in natančno gradil in zanj je bila prav tako pomembna kot njegova literarna dela. Z njo je uresničil svojo zamisel o ustvarjanju mikrokozmosa: majhen, zaprt prostor za vsa božja bitja – ribe, ptice, rastline in ljudi.

Na trgu pred trdnjavo je ribnik, v katerem živijo ciplji. S posebnim kanalom je povezan z morjem in notranjim delom trdnjave na drugi strani. Zanimivo je, da je kanal, ki povezuje zunanji in notranji ribnik, tako ozek, da ribe lahko zaplavajo le v notranji ribnik. Tam jih krmijo, in ko nekoliko zrastejo, so prevelike, da bi plavale nazaj v zunanji ribnik in naprej v morje. V notranjosti trdnjave sta še golobnjak in skrbno negovan vrt z rastlinami, ki so jih pesniku poslali njegovi prijatelji. (Se nadaljuje)

Oddajte svoj komentar

Kranj 20°

zmerno oblačno
vlažnost: 45 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

9/22

četrtek

4/22

petek

5/22

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

IZLETI / Kranj, 9. maj 2024

Izlet na Sveto Trojico pri Pivki

RAZSTAVE / Jesenice, 9. maj 2024

Zgodovina ob tirih

IZLETI / Naklo, 9. maj 2024

S kolesom do Zbiljskega jezera

PRIREDITVE / Strahinj, 9. maj 2024

Pozdrav pomladi

RAZSTAVE / Železniki, 10. maj 2024

Slike iz peska

RAZSTAVE / Medvode, 10. maj 2024

Družbena kritičnost

GLASBA / Stražišče, 10. maj 2024

Eva Boto v Stražišču

IZLETI / Kokrica, 10. maj 2024

Začetek kolesarske sezone in pohod

 

 
 

 

 
 
 

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 21:18, 7. maj

Avtomobili so od dveh do sedmih let v garanciji. Torej uradni servisi. Ne razumem pa njihovih cen, npr. olja. Pri njih liter kvalitetnega ol...

Blejskega gradu ne dajo / 19:29, 6. maj

Zakaj se morajo z vsako vlado spreminjati zakoni in predpisi? Ta vlada je centralistična, zato Blejci pazite kaj sprejemate, ker vas bodo oskubili. Gre se samo za denar.

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...