Prometna situacija na Pokljuki je po mnenju zbranih vse prej kot rožnata. Rešitve bodo nujno potrebne za dobrobit narave in tudi ljudi. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl

Prometni izzivi Pokljuke

Na Občini Bohinj je potekala dvanajsta koordinacija županov Zgornje Gorenjske. Debata se je usmerjala predvsem na problematiko prometa in parkiranja na območju Pokljuke in učinkovitosti inšpekcijskega nadzora.

Z Akcijskim načrtom usmerjanja obiska in rekreacijskih dejavnosti na območju TNP si Javni zavod TNP prizadeva za nadgradnjo ukrepov, ki usmerjajo obisk in so znosni do narave, do domačinov in do doživetja obiskovalcev.

Bohinjska Bistrica – Zadnja koordinacija županov Zgornje Gorenjske je potekala predvsem v luči problemov prometa na območju Pokljuke ter inšpekcijskega nadzora. Kot je pojasnil bohinjski župan Jože Sodja, je situacija s prometnim režimom Pokljuke vse prej kot rožnata. »Preučili smo podatke delovne skupine, ki obravnava reševanje tega problema. Vesel sem, da se tudi druge občine ukvarjajo s problemom zaščite narave in varnega ter sonaravnega doživetja ljudi. In pa da se vse občine, ne le Občina Bohinj, ukvarjajo s tem, kako tudi domačim ljudem, prebivalcem, zagotovimo varno in kvalitetno življenje, kljub veliki količini turistov,« je dejal Sodja.

Izzivi pokljuškega prometnega režima

Aleš Zdešar, vodja oddelka za prostor TNP, je povedal, da so na koordinaciji predstavili ukrepe umirjanja prometa na Pokljuki, predvsem tiste, ki so jih izvajali v okviru projekta Vrh Julijcev. »Gre predvsem za umiritev hitrosti na cesti Mrzli Studenec–Rudno polje in ukrepe glede zapiranja gozdnih cest,« je dejal Zdešar in opozoril na potrebo po celostnem urejanju prometa. Med ukrepi so ureditev parkirišč, uskladitev parkirnih režimov, najti pa bo treba tudi rešitev za zaustavitev prometa, ko so parkirišča polna. »Najbolj ambiciozen scenarij pa govori o tem, da bi promet urejali z zapornicami in prevoze izvajali s shuttle busi,« je pojasnil Zdešar.

Bolj učinkovit nadzor

V nadaljevanju so se posvetili tudi inšpekcijskim službam in spremembam Zakona o varstvu javnega reda in miru. Gregor Jarkovič, vodja Medobčinskega inšpektorata in redarstva Jesenice, je pojasnil, da so ponovno govorili o problematiki nedovoljenega kampiranja. »Na podlagi ugotovitev s terena se kaže, da je črno kampiranje v naravnem okolju problematično. Na ministrstvu za notranje zadeve je bila ustanovljena delovna skupina, ki se je lotila področij, kjer se bo zakon spreminjal. Sam računam, da bo ta zakon šel čim prej v nadaljnjo obravnavo in rešil problematiko,« je pojasnil. V nadaljevanju so spregovorili tudi o inšpekcijskem nadzoru. Po besedah Jarkoviča je ta neučinkovit, saj se zaradi postopkovne zakonodaje postopki vlečejo več kot leto dni, celo več kot dve, tri leta. »Vemo, da so turistične občine izredno obremenjene z interesi, kar povzroča zelo očitno degradacijo naravnega okolja, degradacijo prostora, in pogreša se učinkovit nadzor inšpekcijskih služb, predvsem gradbene inšpekcije. Vsekakor je v prvi vrsti država tista, ki predlaga spremembe zakonodaje, ki bi inšpekcijskim službam omogočale bolj učinkovito izvajanje ukrepov,« je dejal.

Oddajte svoj komentar

Kranj 16°

pretežno oblačno
vlažnost: 69 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

9/22

četrtek

4/22

petek

5/22

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

IZLETI / Kranj, 9. maj 2024

Izlet na Sveto Trojico pri Pivki

RAZSTAVE / Jesenice, 9. maj 2024

Zgodovina ob tirih

IZLETI / Naklo, 9. maj 2024

S kolesom do Zbiljskega jezera

PRIREDITVE / Strahinj, 9. maj 2024

Pozdrav pomladi

GLASBA / Stražišče, 10. maj 2024

Eva Boto v Stražišču

IZLETI / Kokrica, 10. maj 2024

Začetek kolesarske sezone in pohod

PRIREDITVE / Šenčur, 10. maj 2024

Kolesarjenje DU Šenčur

IZLETI / Kranj, 11. maj 2024

Izlet na Šilentabor

 

 
 

 

 
 
 

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 21:18, 7. maj

Avtomobili so od dveh do sedmih let v garanciji. Torej uradni servisi. Ne razumem pa njihovih cen, npr. olja. Pri njih liter kvalitetnega ol...

Blejskega gradu ne dajo / 19:29, 6. maj

Zakaj se morajo z vsako vlado spreminjati zakoni in predpisi? Ta vlada je centralistična, zato Blejci pazite kaj sprejemate, ker vas bodo oskubili. Gre se samo za denar.

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...