Foto: Tina Dokl
Koliko bomo porabili za darila
Tretjina Slovencev namerava za praznična darila nameniti od sto do dvesto evrov.
Kranj – Družba SES Slovenija, ki ima v Sloveniji pet večjih nakupovalnih središč vključno z ljubljansko Alejo in Cityparkom, je v sodelovanju z Inštitutom za raziskovanje trga in medijev Mediana izvedla raziskavo o nakupovalnih navadah pred božično-novoletnimi prazniki. Raziskava, ki so jo opravili oktobra na vzorcu tisoč oseb, starih med 15 in 75 let, je pokazala, da med prazniki 40 odstotkov sodelujočih obiskuje nakupovalna središča vsaj enkrat tedensko. Dobra tretjina namerava za darila porabiti med 100 in 200 evri, četrtina med 50 in 100 evri, 18,3 odstotka pa med 200 in 500 evri.
Po raziskavi bodo ženske za darila namenile več kot moški, saj jih 36,5 odstotka namerava porabiti med 100 in 200 evri, medtem ko bo takšno vsoto porabilo 32,8-odstotka moških. Podoben delež med spoloma je tudi pri nakupih med 50 in 100 evri ter nad 500 evri.
Okoli 60 odstotkov sodelujočih v raziskavi bo darila kupilo decembra, dobra desetina jih kupuje tik pred božičem, približno petina pa namerava darila začeti nakupovati že ta mesec. Nakupovanje pogosteje začnejo že novembra mladi oz. posamezniki v starostni skupini med 15 in 29 let. Za dobro petino Slovencev se sicer praznični čas začne z decembrom, za 17 odstotkov pa tik pred božično-novoletnimi prazniki.
Na vprašanje, katere vrste daril nameravajo podariti, jih je največ navedlo živila, slaščice in sladkarije (23,4-odstotka), igrače (22,4), kozmetiko in parfume (21,8), darilne bone (19,9) ter oblačila in obutev (19,7). Četrtina jih sicer še ne ve, kaj bi podarila. Tudi tu so se pokazale generacijske razlike, saj mladi pogosteje podarjajo kozmetiko, medtem ko so starejši pogosteje bolj neodločeni. Zaznali so tudi razliko med spoloma: ženske bodo v večji meri podarjale živila in kozmetiko, moški pa darilne bone. Za več kot tretjino sodelujočih je praznična atmosfera pomemben del nakupovalnega procesa pred prazniki.
Raziskava je pokazala tudi, da dobrih 36 odstotkov sodelujočih namerava na praznični večer nositi enaka oblačila kot običajno, vsak četrti pa se bo oblekel bolj elegantno kot sicer. Pri tem bolj izstopajo ženske s skoraj 30 odstotki, medtem ko je takšnih moških slabih 23 odstotkov. Raziskava je pokazala še, da jih bo blizu 18 odstotkov nosilo praznični pulover ali oblačila s prazničnim motivom.