Lokalna novica je kraljica!
regijska vaja "Železniška nesreča 2022" gasilci civilna zaščita policija železniška postaja Kranj avtobus vlak reševanje reševalni psi reševalci nujna medicinska pomoč NMP / Foto: Gorazd Kavčič
Na sobotni vaji se je v reševanju v primeru železniške nesreče urilo tristo pripadnikov različnih reševalnih enot in drugih služb. / Foto: Gorazd Kavčič

Huda železniška nesreča k sreči le vaja

Na območju železniške postaje v Kranju je minuli konec tedna potekala obsežna regijska reševalna vaja za primer množične železniške nesreče.

Kranj – V soboto dopoldne se je na železniški postaji v Kranju zgodila huda prometna nesreča, ki je terjala več deset mrtvih in poškodovanih. Voznik avtobusa je med vožnjo navzdol po Gaštejskem klancu izgubil nadzor nad vozilom, ki je prebilo varovalno ograjo na mostu čez železniško progo in padlo na tire v trenutku, ko je mimo pripeljal kombinirani potniški vlak. Ta je v nadaljevanju povzročil še dodatno razdejanje na območju železniške postaje. Zaradi suma, da je nekaj potnikov zaradi stresa zapustilo mesto nesreče, so preiskali tudi okolico železniške postaje in del struge reke Save.

Zgornji opis nesreče je bil k sreči le scenarij obsežne dvodnevne regijske reševalne vaje Železniška nesreča Kranj 2022, katere praktični del je potekal minulo soboto, že dan prej pa tudi teoretični del. Na njej se je urilo okoli 300 pripadnikov vseh struktur zaščite, reševanja in pomoči – od gasilcev, policistov, reševalcev in zdravnikov do potapljačev, jamarjev, gorskih reševalcev, vodnikov reševalnih psov, posadke helikopterja Slovenske vojske, intervencijske skupine Slovenskih železnic ... Praktična vaja je potekala tudi pod vtisom petkove hude železniške nesreče na Hrvaškem, v kateri so tri osebe tudi umrle. Pripravljeni moramo biti, kot da se to lahko že jutri zgodi tudi pri nas, so zato poudarjali pristojni.

Največji izziv oskrba vseh poškodovancev

Z vajo bodo preverili in okrepili usposobljenost za ukrepanje ob nesreči na železnici vseh nosilcev sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v gorenjski regiji. »Scenarij vaje je namenoma zelo zapleten, da lahko preverimo tudi koordinacijo med vsemi reševalnimi službami, ki niso vsakodnevno udeležene v običajnih nesrečah, kot smo gasilci, policisti in reševalci,« je poudaril Tomaž Vilfan, vodja vaje.

»Gorenjska proga je elektrificirana, kar je dodaten oteževalni element za reševalne ekipe, zato je sodelovanje z intervencijskimi skupinami Slovenskih železnic še toliko bolj pomembno. Njihov odzivni čas pa je v primerjavi z gasilskimi enotami zelo dolg, saj štartajo z oddaljenih območij,« je še pojasnil Vilfan. Največji izziv reševalcev na takih vajah in tudi pravih nesrečah je oskrba vseh poškodovanih, je dodal. »Gre za veliko število poškodovanih, zato je treba postaviti sistem, da bodo poškodovanci čim hitreje prišli do oskrbe in obravnave, s tem pa tudi do večje možnosti preživetja,« je dejal.

Na vaji je bil prisoten tudi Zoran Račič, vodja intervencij na Slovenskih železnicah. »Vsak dogodek v železniškem prometu želimo raziskati čim bolj podrobno, poiskati vzroke, in če je bila krivda na strani Slovenskih železnic, to tudi ustrezno analiziramo in pripravimo ukrepe, da ne pride do ponovitve,« je dejal. »Upam, da smo se na tej vaji kaj novega naučili in spoznali, hkrati pa moramo prekrižati prste, da se kaj takega v praksi nikoli ne zgodi,« je dodal.

Gasilcem ozemljitvene palice

V okviru regijske vaje je Mestna občina Kranj s Slovenskimi železnicami Infrastrukturo ter gasilsko-reševalnima službama Kranj in Jesenice podpisala protokol o uporabi ozemljitvenih palic. »Protokol je pomemben korak pri zagotavljanju varnosti gasilcev in tudi potnikov v primeru, da pride do nesreče na javni železniški infrastrukturi. V primeru intervencije gasilskih enot se bo s pomočjo ozemljitvenih palic izključilo vozno omrežje na elektrificiranih daljinsko vodenih progah in nezasedenih postajah, kar bo omogočilo učinkovito ukrepanje v primeru izrednih dogodkov na železniških tirih, obenem pa varne pogoje za izvajanje aktivnosti reševanja in gašenja požarov,« so razložili na občini.

Protokol bodo začeli izvajati še letos, ko bosta obe poklicni gasilski enoti prejeli ozemljitvene palice v uporabo. Njuni pripadniki so sicer že opravili ustrezno usposabljanje pod vodstvom inštruktorjev iz Slovenskih železnic, v nadaljevanju pa bodo usposobili še druge gasilske enote. Na tokratni vaji so uporabo ozemljitvenih palic tudi preizkusili.

ZADNJI KOMENTARJI
Lorem
×