Pri nakupu električnega vozila je od števila prevoženih kilometrov pomembnejši podatek, kolikokrat in na kakšen način ga je prejšnji lastnik polnil. Fotografija je simbolična. / Foto: Gorazd Kavčič

Servis električnega avtomobila

Električni avtomobili so zaradi preprostosti in manj gibljivih delov načeloma cenejši za vzdrževanje od vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.

V nasprotju s klasičnimi avtomobili pri električnih ni treba menjati olja, filtrov za gorivo in vžigalnih svečk ali opravljati meritev izpušnih plinov ter menjave številnih drugih delov ter tekočin, za kar moramo skrbeti pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem.

Kranj – Na slovenskih cestah srečujemo vse več električnih avtomobilov. V lanskem letu se je v primerjavi z letom prej prodaja električnih avtomobilov povečala za skoraj sto odstotkov, vsak deseti kupec novega avtomobila je lani kupil električnega. Kako poteka servisiranje avtomobilov z bencinskimi ali dizelskimi motorji nam je znano, morda malo manj pa, kakšno vzdrževanje zahteva servis električnega avtomobila.

»Vaše vozilo Tesla ne potrebuje letnega vzdrževanja ali rednih zamenjav tekočin,« lastnikom njihovih vozil pravijo pri Tesli, ki je tudi med slovenskimi vozniki najbolj priljubljena znamka električnih vozil. Tako kot tudi nekateri drugi proizvajalci Tesla omogoča brezžične posodobitve programske opreme, daljinsko diagnostiko in podporo mobilnih servisnih tehnikov, s čimer lahko lastniki precej omejijo potrebo po obisku servisnega centra.

V nasprotju s klasičnimi avtomobili pri električnih ni treba menjati olja, filtrov za gorivo in vžigalnih svečk ali opravljati meritev izpušnih plinov ter menjave številnih drugih delov ter tekočin, za kar moramo skrbeti pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Tudi zamenjave zavornih ploščic niso tako pogoste, saj se baterija polni z regenerativnim zaviranjem, kar precej zmanjša obrabo zavor.

Čeprav je električni motor tehnično manj zapleten in ima manj gibljivih sestavnih delov, pa je za učinkovito in varno delovanje treba pozornost posvečati tudi vzdrževanju. Poleg zavornega sistema pozornost pri električnem avtomobilu zahtevajo krmilni sistem, klimatska naprava, kolesa in pnevmatike, menjati pa je treba na primer tudi zračni kabinski filter. Zaradi vsega tega je vzdrževanje električnega avtomobila večinoma cenejše od vzdrževanja klasičnega, kar potrjujejo tudi primerjave različnih znamk primerljivih vozil. Glede na to, da so električni avtomobili še vedno relativno dražji od klasičnih, pa zgolj cenejši servis v prvih letih lastništva načeloma ne odtehta večje začetne investicije.

Na akumulatorski sklop večina proizvajalcev električnih avtomobilov ponuja večletno garancijo, ob servisu pa velja preveriti njegovo zmogljivost, kar je še posebno pomembno ob prodaji oz. nakupu rabljenega električnega vozila. Kot pravijo v Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS), je namreč pri nakupu električnega od števila prevoženih kilometrov pomembnejši podatek, kolikokrat in na kakšen način ga je prejšnji lastnik polnil. Zato pred nakupom rabljenega vozila velja opraviti meritev zmogljivosti. Cene menjave akumulatorskega zgloba so namreč najdražji del električnega avtomobila in se po navedbah AMZS pri najbolj prodajanih modelih gibljejo med sedem in dvajset tisoč evrov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 14°

delno oblačno
vlažnost: 83 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

10/20

ponedeljek

12/19

torek

9/20

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

PRIREDITVE / Kranj, 13. maj 2024

Letni časi

IZLETI / Cerklje, 14. maj 2024

Kolesarski izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 14. maj 2024

Kolesarjenje DU Kranj

PRIREDITVE / Naklo, 14. maj 2024

Na Ajdno

PREDAVANJA / Preddvor, 14. maj 2024

Muzejski obisk

PREDAVANJA / Begunje, 15. maj 2024

Beljakovine v prehrani

DELAVNICE / Kranj, 16. maj 2024

GPS navigacija v gorah

PRIREDITVE / Begunje, 16. maj 2024

Endoprotetika

 

 
 

 

 
 
 

Ne delajo skrajnosti, ampak »normalo« / 08:19, 13. maj

Upam, da je kvaliteta storitev kaj boljša kot pred 20 leti.

Jesenice brez mestnega prometa / 08:17, 13. maj

Jesenice umirajo. Liberalno-leva politika je slab gospodar.

Jesenice brez mestnega prometa / 21:37, 12. maj

Se prav, nobeden noče vozt Jeseničank in Jeseničanov. Fajn ! Kako to, da se to lahko zgodi že čez en mesec. Župan, učas je Integral imu avt...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 21:18, 7. maj

Avtomobili so od dveh do sedmih let v garanciji. Torej uradni servisi. Ne razumem pa njihovih cen, npr. olja. Pri njih liter kvalitetnega ol...

Blejskega gradu ne dajo / 19:29, 6. maj

Zakaj se morajo z vsako vlado spreminjati zakoni in predpisi? Ta vlada je centralistična, zato Blejci pazite kaj sprejemate, ker vas bodo oskubili. Gre se samo za denar.

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...