Teave s olskimi prevozi
Na Jesenicah še ne vedo, kdo bo v novem šolskem letu opravljal šolske prevoze. Arriva se je na razpis sicer prijavila, a je ponudba po besedah župana petkrat višja kot doslej, zato je ne morejo sprejeti.
»Kot župan moram zastopati občinski interes in ne smem pristajati na izsiljevanje z monopolne pozicije,« je dejal Peter Bohinec.
Jesenice – Na Jesenicah imajo po mestnem prevozu – ta bo vozil le še do 30. junija, saj se na razpis za izbiro koncesionarja ni nihče prijavil – težave še s šolskimi prevozi. Kot je povedal jeseniški župan Peter Bohinec, se je na razpis za izvajanje šolskih avtobusnih prevozov v prihodnjem šolskem letu prijavila le Arriva, ki je oddala ponudbo v višini 1,5 milijona evrov. Cena je skoraj petkrat višja, kot jo je občina Arrivi za izvajanje šolskih prevozov plačala za iztekajoče se šolsko leto, ko je znašala 298 tisoč evrov, je dejal župan. Na občini so nad takšnim dvigom cene osupli, saj menijo, da za tolikšno podražitev ni nobene ekonomske podlage. Ob tem so navedli, da so v zadnjih sedmih letih Arrivi za šolske prevoze letno plačevali od 175 tisoč do 317 tisoč evrov.
Kot je poudaril jeseniški župan, je ponujena cena Arrive nesprejemljiva, občina pa si takega povišanja cene ne more privoščiti, saj toliko denarja v proračunu enostavno nimajo. Navedel je podatek, da bi glede na ponudbo cena na kilometer znašala več kot 40 evrov, medtem ko je v drugih občinah, kot sta Tržič in Škofja Loka, cena na kilometer bistveno nižja in znaša okrog 10 ali 11 evrov, torej štirikrat manj.
»Po naših izračunih ponujena cena Arrive bistveno presega dejanske stroške tudi v primeru, da bi bili avtobusi in zaposleni vozniki namenjeni izključno izvajanju omenjenih šolskih prevozov,« je dejal župan in dodal, da bo za novo šolsko leto občina morala iskati alternativne rešitve za izvajanje šolskih prevozov. Kakšne, za zdaj še ni mogel pojasniti.
Odziv Arrive
S stališčem občine pa se ne strinjajo v podjetju Arriva, od koder so sporočili, da podatek, da so šolski prevoz podražili za petkrat, ne drži. Poudarili so, da je težava v tem, da so zahtevani pogoji v razpisih nerealni. »Strošek za izvajanje šolskega prevoza v občini Jesenice smo oblikovali glede na razpisne pogoje, ki se bistveno ne razlikujejo od pogojev za opravljanje kombiniranega mestnega in šolskega prevoza, ki smo ga opravljali doslej oz. ga še opravljamo. Bistveno je, da se vozniki in vozila v kombiniranem mestnem in šolskem prevozu lahko medsebojno dopolnjujejo, kar bistveno vpliva na znižanje vsote stroškov,« so poudarili. Ker se Arriva na razpis za izvajanje mestnega prometa ni prijavila, po novem takšno kombiniranje ne bo več možno. Tako bi namreč vozila in vozniki morali biti del dneva (ko traja pouk otrok) na čakanju. To je tudi razlog, da je bila ponujena cena na razpisu toliko višja, so poudarili.
A s tem se na Občini Jesenice ne strinjajo, kar so ponazorili s podatkom, da so lani plačali nekaj manj kot 298 tisoč evrov za šolske prevoze, za mestni potniški promet pa nekaj manj kot 454 tisoč evrov, kar je skupaj znašalo nekaj manj kot 752 tisoč evrov. Cena za šolski in mestni prevoz skupaj je bila torej v letu 2023 skoraj dvakrat nižja, kot Arriva zdaj zahteva zgolj za šolske prevoze, so poudarili.