Prometni izzivi

Tako kot v večini občin po državi tudi v Kamniku v tem času pripravljajo celostno prometno strategijo, s katero želijo postaviti cilje razvoja na tem področju. Kako zmanjšati prometne zastoje, umakniti pločevino iz mestnega središča in hkrati ohraniti dostopnost srednjeveškega jedra tudi za starejše in gibalno ovirane? Kako zagotoviti več prostora in mesto narediti prijaznejše pešcem in kolesarjem? To so le nekatera izmed vprašanj, s katerimi se srečujejo v Kamniku in verjetno še v marsikaterem drugem manjšem mestu.

Če se ozremo nekaj let v preteklost, hitro ugotovimo, da se je spremenilo marsikaj. Še v devetdesetih letih je skozi najbolj emblematično kamniško ulico Šutno potekal promet, nekoliko starejši se spomnijo tudi avtobusne postaje sredi Glavnega trga. To je nesporno preteklost, in čeprav v Kamniku vsake toliko časa potekajo polemike, ali bi bilo morda treba Šutno vsaj deloma odpreti za promet, se verjetno večina Kamničanov strinja, da je mestno središče prijaznejše brez hrupa jeklenih konjičkov.

Vse bolj so v ospredju trajnostne teme in oblike mobilnosti. Drugi tir kamniške železnice bo verjetno še nekaj časa zgolj ideja. A tudi za pešačenje in kolesarjenje je potrebna infrastruktura. V zadnjih letih se je na tem področju precej dogajalo. Kamnik je bogatejši za sistem izposoje električnih koles, zgradili so tudi dve pomembni kolesarski povezavi ob Kamniški Bistrici in proti sosednji občini Mengeš, zdaj se z državo usklajujejo tudi za umestitev nove trase v Tuhinjski dolini.

A ko spreminjamo prometne navade, se spreminjajo tudi načini uporabe mesta. Šutna je brez avtomobilov res tišja, a se je izgubil tudi vrvež, ugasnile so trgovinice, ki so ji nekoč dajale značilno noto. Vse odtlej želijo Šutno »obuditi«. V zadnjih letih jo je res poživilo nekaj ponudnikov, a se naključnemu sprehajalcu vseeno utegne zdeti pretiha.

Izzive povzroča tudi mirujoč promet. Smo pripravljeni za parkiranje v središču mesta plačati dodatnih nekaj centov ali pa v zameno za brezplačno parkiranje na robu mesta prehoditi nekaj korakov več? Morda bi lahko zagato rešili s parkirno hišo ob zdravstvenem domu, a kot je slišati, bi ta lahko zakrivala pogled na znamenito malograjsko kapelico, pa čeprav bi jo zgradili več sto metrov zračne razdalje zunaj mestnega jedra in močno dvomim, da je ta točka ravno najprimernejša za občudovanje vedute malograjskega hriba.

Ko govorimo o prometni strategiji, torej govorimo tudi o prioritetah. Kaj je pomembno za lokalno skupnost, za posameznika in kaj smo za te cilje pripravljeni storiti, čemu se morda tudi odreči?

Oddajte svoj komentar

Kranj 27°

pretežno jasno
vlažnost: 44 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

12/28

ponedeljek

12/29

torek

13/30

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

OBVESTILA / Šenčur, Preddvor, 17. junij 2024

Umovadba, tombola

IZLETI / Kranj, 18. junij 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

GLEDALIŠČE / Predoslje, 18. junij 2024

Martin Krpan

OBVESTILA / Žabnica, 18. junij 2024

Ogled poskusa in uporabe brezpilotnih letalnikov

OBVESTILA / Šenčur, Preddvor, 18. junij 2024

Umovadba, tombola

IZLETI / Cerklje, 18. junij 2024

Planinski izlet DU Cerklje

PRIREDITVE / Škofja Loka, 18. junij 2024

Zbornik Škofja Loka 1050

GLEDALIŠČE / Predoslje, 19. junij 2024

Martin Krpan

 

 
 

 

 
 
 

Objavili predlog nadgradnje proge / 08:11, 16. junij

Vprašati se je treba, ali je sploh dovolj prometa za tako drago investicijo, kot je predor pod Ljubljansko cesto.

Janša pozval Goloba k odstopu / 22:39, 12. junij

Kako Janša rad poudarja svoje preteklo delovanje in z njim obtožuje druge.

Požar na strehi osnovne šole / 09:26, 10. junij

Sedaj naj se izprsi "država". Njegova ideja je, da naj bi vsi na strehe dali panele, da bomo "samooskrbni". Solar se veseli.

Znani prvi neuradni delni izidi referendumov / 23:17, 9. junij

Trije dnevi predčasnih volitev proti enodnevnim rednim volitvam nikakor ni primerljivo in pošteno. Ni zastonj ugotovitev, da levičarji niso nikoli zmagali pošteno.

Subvencije za e-kolesa že na voljo / 20:25, 8. junij

Namesto za poplavljence, se denar razmetava za nepotrebna draga električna kolesa.

Prodaja Panvite ali kako levi in desni mešetarji razprodajajo Slovenijo / 11:57, 3. junij

Glede prodaje Mercatorja pa tole. Vlada JJ je prodala del Mercatorja domačinoma Šrotu in Bavčarju. Bratuškova pa vse skupaj Hrvatom. Ne poz...

V dvorcu Visoko na voljo električna kolesa / 10:29, 3. junij

Zavod Poljanska dolina ima preveč denarja, da ga zapravlja za draga električna kolesa. Običajna kolesa bi zadostovala, pa še za rekreacijo je poskrbljeno.