Ulmska katedrala / Foto: Slavko Zupanc

Donavska kolesarska pot, 3. del

Prenočili smo v hotelu blizu letališča Mengen-Hohentengen, kjer so med drugo svetovno vojno testirali letalo Dornier Do 335 Pfeil, enega najhitrejših lovcev nacistične Nemčije. Zjutraj smo se najprej zapeljali do dva kilometra oddaljenega mesta Mengen. To območje je bilo poseljeno že v prazgodovini. Arheološke izkopanine pričajo tudi, da je bilo to območje v prvem stoletju pod vplivom Rimljanov. V tretjem stoletju so Alemani, germansko pleme, začeli prodirati na ozemlja pod rimsko oblastjo. Ko so pregnali Rimljane, so v okolici ustanovili številne kraje s končnicami -ingen, ki menda izvirajo iz imena Meingen, kot se je sprva imenoval Mengen. Mesto ima danes približno deset tisoč prebivalcev in leži v okrožju Sigmaringen v zvezni deželi Baden-Württemberg, katere glavno mesto je Stuttgart, ki leži približno osemdeset kilometrov proti severu.

Kolesarjenje smo nadaljevali po desnem bregu Donave po lokalnih, neprometnih cestah mimo polj in travnikov. Po dvajsetih kilometrih prijetnega kolesarjenja smo imeli krajši postanek v manjšem mestu Riedlingen (11 tisoč prebivalcev), ki leži na južnem robu gorovja Švabska Jura. Ogledali smo si staro mestno jedro, ki je na levem bregu Donave. Dotlej je bila pokrajina praktično popolnoma ravna, naslednjih 40 kilometrov pa je bila pot nekoliko bolj razgibana. Kolesarili smo deloma po levem, deloma pa po desnem bregu reke. Na celotni sto kilometrov dolgi poti od Mengna do Ulma smo opravili vsega skupaj le slabih 400 metrov vzpona. Večji del poti je bil speljan po podeželju, skozi slikovita naselja. Naslednje mestece, skozi katero smo kolesarili, je bilo Munderkingen, kjer so leta 1893 zgradili prvi masivni betonski ločni most z lokom več kot 50 metrov. Most je bil med drugo svetovno vojno porušen.

Od mesta Ehingen smo kolesarili po ravnini mimo številnih jezer. Največ jih je v okolici Erbacha, skozi katerega poteka Zgornješvabska baročna cesta, petsto kilometrov dolga turistična tematska pot po Zgornji Švabski. Neposredno skozi mesto vodi tudi znamenita Jakobova pot. Najpomembnejša znamenitost je renesančni grad Erbach, ki izvira iz začetka 16. stoletja. Cilj etape je bil Ulm, nekdaj svobodno cesarsko mesto, ustanovljeno leta 850. Mesto je znano po katedrali z najvišjim zvonikom na svetu (161,53 metra) in kot rojstni kraj Alberta Einsteina. Večji del mesta leži na levem bregu Donave, na desnem bregu nasproti starega mestnega jedra pa je mesto Neu-Ulm. Znamenitost mesta je tudi mestna hiša, zgrajena leta 1370, z astronomsko uro iz leta 1520 in barvnimi freskami. V mestu se v Donavo izlivata reki Iller in Blau. Ob reki Blau je tik pred sotočjem znamenita ribiška četrt z lesenimi hišami in slikovitimi brvmi.

Oddajte svoj komentar

Kranj 26°

pretežno jasno
vlažnost: 64 %
veter: SV, hitrost: 11 km/h

16/30

nedelja

16/25

ponedeljek

15/25

torek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

RAZSTAVE / Jesenice, 2. julij 2024

Razstava foto kluba iz Nemčije

IZLETI / Kranj, 2. julij 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

IZLETI / Kranj, 2. julij 2024

Kolesarjenje DU Kranj

IZLETI / Cerklje, 2. julij 2024

Pohodni izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 4. julij 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Kranj, 6. julij 2024

Na Goteniški Snežnik

 

 
 

 

 
 
 

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:27, 28. junij

JEK2 ja. Samo pri hidroelektrarnah naj ostane, in še veliko manjših naj se zgradi. Enako TEŠi. Časi so taki, da moramo imeti različne vire. ...

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 19:40, 26. junij

zarad mene mamo lahko še več nukleark, ampak potem hočem da podremo tudi nekaj hidroelektrarn in ne gradimo novih. pa ne smemo pustiti da to...

Preureditev območja na Planini / 17:58, 26. junij

Pri toplarni na Planini poleg cestne povezave s Supernovo, naj bi zgradili še cca 70 parkirnih mest? Mogoče podzemna.

Kranjska Severna vrata bo gradilo podjetje Dolnov / 17:53, 26. junij

Kar posledično pomeni, če se tako mudi z omenjeno gradnjo, da v Kranju ne bo regijske bolnice?
Mogoče bo pa prej zgrajena avtobusna postaja? Mogoče celo v Kranju!

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:31, 26. junij

Jek2? Vsekakor za. Vendar brez Hrvatov in brez GEN. Jek2 naj sama prodaja proizvedeno elektriko po proizvodni ceni plus amortizacija samo domačim odjemalcem.

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:24, 26. junij

Jek2? Na vsak način, vendar brez Hrvatov in brez GEN-I. Naj proizvedeno elektriko prodaja kar sam Jek2 brez posrednikov samo domačim odjemal...

Kranjska Severna vrata bo gradilo podjetje Dolnov / 08:33, 26. junij

Važno, da je za črpanje na voljo občinski, državni in evropski denar. Bodo počrpali, seveda gradijo "malo" dražje, "reprezentativne" objekt...