Najstniški kopalci so glavne »zvezde« pomola ob jezeru Črnava. / Foto: Klara Mrak

Osvežitev v jezeru Črnava

Na najbolj vroč poletni dan minulega tedna smo se ob skoraj 37 stopinjah Celzija hladili v jezeru Črnava v Preddvoru. Zaradi reke, ki prihaja iz gora, je jezero prijetno hladno.

Preddvor – Prejšnji torek okrog četrte ure popoldne je bilo ob in v jezeru Črnava kakih petdeset kopalcev. Bolj ko so temperature ozračja postajale prijetne, več jih je prihajalo. Proti večeru je poletne čare preddvorskega jezera uživalo že več kot sto poletnih radosti željnih obiskovalcev vseh generacij. Ker je jezero od Kranja oddaljeno le slabih dvajset minut vožnje, ga z veseljem obiščejo tudi prebivalci gorenjske prestolnice. Marko Vukašinović je na poletno kopanje pripeljal sina Luko in hčer Zojo. »Prvič se kopamo tu, Črnavo mi je priporoči prijatelj in res je super. Voda je zelo osvežujoča, preizkusite jo,« mi je prigovarjal dobro razpoložen kopalec, tudi otroka sta se navihano pridružila besedam povabila. »Mogoče kasneje,« sem odvrnila in proti večeru tudi zares preizkusila prijeten hlad jezera pod gorami. Vukašinović še razloži, da so nekajkrat šli na Šobec. »Za otroka je bila voda malce premrzla, tule danes pa ima zagotovo več kot 20 stopinj Celzija. Vzdušje je odlično, malce je morda težave s parkirišči, a sem se znašel. Dobro je tudi za tiste, ki se pripeljemo iz Kranja, da ni nobene velike gneče na cesti. Sem pomislil, da bi šel na Bled, pa me je, ko sem pomislil na prometne zastoje do tja, vse minilo,« se zasmeje.

Poletje v školjki

Na pomolu ob jezeru srečam skupinico najstnikov. Spomnijo me na film Poletje v školjki, saj so tako ogoreli, kot bi bili že dva meseca na morju. Dobro so razpoloženi, kdo ne bi bil v času brezskrbnih počitnic, ki jih uživajo. »Tu smo skoraj vsak dan, iz Nove vasi in okoliških krajev prihajamo,« povedo. »Žogamo se, tisti, ki žogo 'nabije' v vodo, jo potem mora iti iskat. Sicer pa radi skačemo s pomola v vodo,« hitijo razlagati. Predpostavim, da so ob vročih poletnih dneh ob jezeru ves dan. »Ves dan ne, pol dneva pa res, vmes gremo na kosilo,« odvrnejo. »Starši nam zaupajo, saj smo vsako leto tu, do osmih zvečer smo lahko, potem pa moramo domov. Voda je super, čista, edino kakšno listje z dreves pade notri, a to nas ne moti,« še dodajo.

Izboljšave so dobrodošle

Ob jezeru se hladi in sonči tudi druščina treh dam. Neža, Sneža in Anja iz Kranja in okolice imajo nekoliko bolj strog pogled na sicer idilično okolico jezera Črnava. Zrejo proti nekdanjemu hotelu Bor in se strinjajo, da je sicer kopanje v Črnavi super, »ampak lahko bi pa tisti hotel že uredili, pa stopničke na pomolu bi lahko zamenjali, pa še kaj bi se našlo ...« porečejo malo za šalo, malo zares, a v naslednjem stavku so si enotne, da je tu sicer zelo 'fletno'. »Večkrat pridemo, fino je, ker lahko gremo tudi na sladoled in kak hladni napitek v bližnji lokal, naši fantje so zdaj že tam. (smeh) Sicer pa smo danes sem prišli po službi, ob koncih tedna pa kdaj pridemo že zjutraj.« Enotne so si tudi v tem, da je temperatura vode jezera ravno pravšnja, sploh v dneh, ko je zunaj res vroče in je plavanje v jezeru zares izjemno osvežujoče. »Malce motna je voda videti samo zaradi blata, ker ljudje hodijo noter. Drugače pa je čista, saj se v jezero na levi strani zliva reka, ki prihaja iz gora. Ravno zaradi tega je jezero prijetno hladno. Je pa super tudi tu, ob obali, kjer je gladina nižja in je za tiste, ki imajo radi toplo vodo, super. Če pa želiš, da se malo bolj shladiš, pa odplavaš malo dlje od obale,« mi razložijo dame. Na jezeru tisto popoldne suparjev ni bilo, kot so mi pojasnile, pa jih je ob koncih tedna na jezeru kar veliko.

Kranj 26°

PRIREDITVE / Kranj, 3. avgust 2024

Planinski dan invalidov

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 06:47, 22. julij

Pričakoval bi, da bi analizo in expertizo Gorenjci, zgornji, spodnji, osrednji, skratka Kranjci. Tko se je pa ta vlada zatekla k Primorcem. ...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 23:18, 20. julij

Jest se sploh čudim, kako nekomu pride na misel, bolnišnico v Radovljico. No, ideja je že nekaj let stara, tako, da kot se tu pravi, da novi...

Sprememba lastništva v Adrii Tehnika / 21:17, 19. julij

Ali smo Slovenci res tako slabi gospodarji, da moramo kar razprodajati naše firme? Upam, da se ne spomnijo in komu prodajo kar celo Slovenijo.

Sprostili bodo promet s traktorji / 21:14, 19. julij

Nimam nič proti, bi bilo pa lepo od kmetov, da bi, kadar nanosijo zemljo ali druge zadeve na cesto, da to tudi pospravijo za seboj.

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 07:55, 19. julij

Ne more biti regijska bolnišnica v neki vasi. Samo Kranj je primerna lokacija. V Radovljici naj pustijo neokrnjeno naravo. Sicer bo župan sl...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 22:29, 18. julij

Merker1 malo si preberi:

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 14:19, 18. julij

Tako Radovljica kot Jesenice so za spodnji konec Gorenjske, ki je doslej nihče ni nič vprašal, pa bi moral, predaleč. Nihče se ne ukvarja s ...